Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیأت ووشوی استان زنجان گفت: برنامه‌ریزی برای رشد رشته ووشو در زنجان به ویژه در بخش بانوان مورد تاکید هیأت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رشته ووشو براساس آمایش سرزمینی وزارت ورزش و جوانان در 1396، ورزش نخست قهرمانی استان زنجان شناسایی شده است و ظرفیت ووشوی زنجان موجب شده این استان در سطح کشور به عنوان «چین ایران» شناخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیأت ووشوی استان زنجان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌روی این هیأت و با توجه به سبقه ۳۰ ساله فعالیت ووشو اظهار کرد: با وجود این نوپایی این هیأت جایگاه بسیار بالایی در بین ۵۰ هیأت ورزشی استان دارد.

رامین موحدنیا با بیان اینکه هیأت ووشو یکی از پرافتخارترین هیأت‌های مدال‌آور و قهرمان‌پرور استان زنجان است، بیان کرد: رشته ووشو در مسیر رشد است.

رئیس هیأت ووشوی استان زنجان از حمایت فدراسیون ووشو و اداره کل ورزش و جوانان از این هیأت یاد کرد و گفت: تأسیس آکادمی ووشو و تامین تجهیزات تخصصی و بدنسازی توسط فدراسیون ووشو و جذب از طریق حامیان برای این رشته از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۹ باشگاه فعال در سطح استان زنجان عنوان کرد: از این تعداد هشت باشگاه بانوان و ۳۸ باشگاه آقایان است.

موحدنیا با بیان اینکه ۸۹ مربی آقا و ۱۳ مربی خانم در استان زنجان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: در مجموع ۱۰۲ مربی در هیأت ووشو زنجان دایر است.

 

حضور ۲ هزار ووشوکار سازمان‌یافته در زنجان

رئیس هیأت ووشوی استان زنجان با بیان اینکه ۱۲۷ داور در استان زنجان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۱۵ داور آقا و 13 داور خانم هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 30 شهر و منطقه و روستا زیر پوشش فعالیت‌های هیأت ووشو قرار دارد، عنوان کرد: ۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در این هیأت حضور دارند.

 موحدنیا با اشاره به اینکه هیأت ووشو میزبانی‌های مطلوبی داشته است، بیان کرد: برگزاری دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور، میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و ... از جمله این میزبانی‌ها است.

رئیس هیأت ووشوی استان زنجان با اشاره به اینکه رشد ورزش ووشو در بین بانوان با آقایان متوازن نبوده است، گفت: برنامه‌هایی برای توسعه ورزش ووشو در بین بانوان استان زنجان پیش‌بینی شده است.

 وی با اشاره به نقش فدراسیون در ارتقای رشته ووشو در استان زنجان بیان کرد: برگزاری لیگ‌های منظم و سیستماتیک، برگزاری هدفمند اردوهای تیم ملی و نظارت و نگاه ویژه فدراسیون ووشو به بحث استعدادیابی در استان‌ها از جمله این اقدامات است.

موحدنیا با اشاره به اینکه حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان زمینه ایجاد آکادمی ووشو در استان زنجان را فراهم کرده است، گفت: با این حمایت زیرساخت‌های توسعه‌ای هیأت ووشو ایجاد شده است.

استعدادیابی از یک هزار دانش‌آموز زنجانی

مسؤول کمیته استعدادیابی هیأت ووشو استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح‌های استعدادیابی در زنجان اظهار کرد: استفاده از شاخص‌ها در سنین پایین و دانش‌آموزی با رویکرد شناسایی و پرورش قهرمان انجام می‌شود.

رضا محمودی با بیان اینکه استعدادیابی مهم‌ترین امر در ورزش است، چرا که باید قهرمانان شناسایی و پرورش داده شوند، اضافه کرد: پیکرسنجی برای دانش‌آموزان انجام می‌شود و افرادی که شاخص‌ها را داشته باشند، برای پرورش استعداد معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حمایت هیأت از دانش‌آموزان مستعد انجام می‌شود و ضمن نگرفتن هزینه دوره‌ها زیر پوشش آموزش‌های لازم قرار می‌گیرند، بیان کرد: ‌با این وجود حمایت‌ها محدود بوده و بیش از آن خارج از توان هیأت است.

مسؤول کمیته استعدادیابی هیأت ووشو استان زنجان با اشاره به اینکه انتخاب ورزش برای بخش قهرمانی یکی از دغدغه اولیا است، بیان کرد: ادامه این رویه می‌تواند دغدغه اولیا را رفع کند.

وی با بیان اینکه در بحث استعدادیابی باید به صورت میدانی وارد شد‌، گفت: نباید تنها به مرکز استان توجه داشت و شهرستان‌ها در این امر فراموش شود.

محمودی خاطر نشان کرد: در سال‌جاری یک هزار دانش‌آموز دختر و پسر در زمینه استعداد ووشو مورد سنجش قرار گرفتند که همگی در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

مسؤول روابط عمومی هیأت ووشو استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به نوپا بودن رشته ووشو د‌ر کشور و استان زنجان در مقایسه با سایر رشته‌ها اظهار کرد: با وجود نوپا بودن این هیأت توانسته است موفقیت‌های چشمگیری در سال‌های اخیر داشته باشد.

ناصر وفا با تاکید بر لزوم معرفی رشته ووشو عنوان کرد: این مهم نیازمند همراهی رسانه‌ها است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان ووشو رشد توسعه محمودی موحدنیا حمایت استعداد نیازمند بحث آکادمی میدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در چهل و پنجمین نشست کمیسیون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: با توجه به اهمیت خلاقیت و نوآوری، پیشنهادِ تشکیل کمیته خلاقیت و نوآوری ذیل دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی و منابع انسانی کلانشهرها ارایه شد و مورد تصویب قرار گرفت.

 

جمال حسن بارانی افزود: کمیسیون معاونان برنامه ریزی کلانشهرهای کشور طی یک روز برگزاری به بررسی گزارش اقدامات کمیسیون و کمیته‌ های زیرمجموعه آن شامل: بررسی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، بررسی مصوبه ساماندهی نیروهای شرکتی و بررسی پیشنهاد تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری با مسئولیت شهرداری مشهد مقدس پرداخت.

 

دیگر خبرها

  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود