Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز قره بیگی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت ۱۶ میلیون و ۳۷۸ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار از گمرک‌های استان بوشهر به خارج کشور صادر شد.

وی بیان کرد:  مقصد عمده کالاهای غیر نفتی صادراتی از گمرک‌های این استان شامل محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان، سبزی و صیفی کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، مناطق ویژه، هند، قطر، برزیل، پاکستان، عراق و ترکیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قره بیگی ادامه داد: همچنین در هشت ماه سال جاری ۸۷۵ هزارتن میعانات گازی به ارزش بالغ ۴۵۴ میلیون دلار از گمرک‌های استان بوشهر صادر شد.

ناظر گمرک‌های استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: در بخش واردات نیز در مدت یاد شده ۲۹۴ هزار تن کالا به ارزش ۷۳۸ میلیون دلار از طریق گمرک‌های این استان به کشور وارد شده‌است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۳۱ و از لحاظ ارزش ۴۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی کشورهای مبدا کالاهای وارداتی به گمرک‌های استان بوشهر را شامل چین، فیلیپین، امارات متحده عربی، نیوزیلند، هند، ایتالیا، سریلانکا، عمان، کره جنوبی و آلمان عنوان کرد.

برچسب‌ها بوشهر گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی بوشهر گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: اکبر فتحی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین صادرات محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی بیشترین به ترتیب عراق، امارات متحده، پاکستان، روسیه، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان بوده است.

وی ادامه داد: آمار مربوط به صادرات نشان می دهد که در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی عملکرد خوبی داشته است به طوری که صادرات محصولات کشاورزی استان از نظر ارزش نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۴ درصد افزایش دارد.

وی افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات محصولات کشاورزی به ۳۴۵ هزار تن رسیده که ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

فتحی یادآور شد: خشکبار، شیرینی جات، شکلات، فرآورده‌های غلات، صنایع تبدیلی، گل و گیاه دارویی، محصولات حیوانی، محصولات لبنی و میوه و تره بار از بیشترین محصولات و فرآورده های کشاورزی صادر شده از آذربایجان شرقی در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: قابلیت صادرات انواع تولیدات به سایر کشورها در بخش باغبانی آذربایجان شرقی بسیار بالا است به نحوی که استان در محصولات باغی همچون کشمش و سیب درختی به دلیل کیفیت بالا جزو صادرکنندگان صاحب جایگاه در بازارهای جهانی است و قیمت محصولات باغی همچون سیب نسبت به رقبا حدود ۲۰ درصد بالاتر است و بررسی ها حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد محصولات باغی استان فرصت صادراتی دارند.

وی یادآور شد: سهم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از کشور از نظر ارزشی 5.7 درصد و سهم صادرات محصولات کشاورزی استان از کشور از نظر وزنی ۳.۹ درصد است.

فتحی گفت: ارزآوری هرکیلو محصول صادراتی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی به طور متوسط یک دلار است.

 

 

دیگر خبرها

  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • کاهش صادرات افغانستان در ماه حوت
  • افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا
  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی
  • تأمین جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان برای ۲۲۰ زوج بوشهری