Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم نامه که روز شنبه به امضای معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و اسکندر مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر رسید، در راستای افزایش آگاهی و توانمندی زنان در مقابل آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد و قاقچاق مواد مخدر و روان گردان‌ها و همچنین ضرورت توجه به نقش محوری زنان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محیط خانواده منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به اقدامات و تلاش‌های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد در بین زنان و خانواده‌ها از زاویه دید پیگیری و توان افزایی در جوامع محلی در معرض تهدید، تاکید کرد: مهم‌ترین اقدام این معاونت تمرکز بر ظرفیت سازی است که در همین راستا طرح ارتقا تاب آوری و گفت و گوی ملی خانواده در سراسر کشور اجرایی شده است.

 ابتکار با اشاره به اینکه طرح ارتقا تاب آوری با کمک تسهیلگرانی موفق و خوب در ۹۴۰ نقطه کشور اجرایی شده است، افزود: تمرکز اصلی بر نقاط پرآسیب بویژه در حاشیه تهران و سایر کلان شهر‌ها خواهد بود که این طرح به توان افزایی جامعه محلی و در نهایت ایجاد تشکیلات موثر از جمله صندوق‌های خرد یا تعاونی‌ها برای اشتغالزایی می‌انجامد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص اجرای طرح گفت و گوی ملی خانواده با همکاری وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، صداو سیما و انجمن‌های غیر دولتی، گفت: خانواده منسجم، نقش حمایتی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به خوبی ایفا می‌کند و در غیر اینصورت خانواده دروازه اعتیاد می‌شود.

ابتکار اجرای طرح مهارت‌های ارتباطی در خانواده در ۳۱ استان کشور و در مرحله بعد سایر استان‌ها را از جمله اقدامات معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در راستای طرح گفت و گوی ملی خانواده برشمرد و ادامه داد: در این طرح به مهارت‌های فردی که برای زندگی سالم ضروری است، توجه شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یکی از زیر شاخه‌های طرح گفت و گوی ملی خانواده، طرح گفت و گوی بین نسلی است، تاکید کرد: با اجرای طرح گفت و گوی بین نسلی، شکاف‌های اصلی جامعه ایران که با توجه به تحولات فن آوری در جهان سرعت گرفته است، کاهش می‌یابد.

او با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با هدف اشتغالزایی یکی از راهکار‌های مهم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد است، تصریح کرد: در این راستا با توجه به نقش زنان سرپرست خانوار در مقابله با آسیب‌های اجتماعی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار با هدف توجه به مشاغل نوین خانگی هدف گذاری شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به نقش سازمان‌های مردم نهاد و اهمیت برون سپاری در راستای توان افزایی و پیشگیری از اعتیاد در کشور اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ سازمان مردم نهاد (سمن) در حوزه زنان و خانواده در حال فعالیت هستند و طرح توان افزایی این سازمان‌ها در دستور کار معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده بود که در دوره ۴ روزه و به صورت منطقه‌ای بیش از یکهزار سازمان مردم نهاد تحت پوشش قرار گرفته است./

  پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد وفات حضرت معصومه س انتخابات مجلس خطبه های نماز جمعه نماز جمعه استان همدان مسجد تفاهم نامه همکاری تفاهمنامه مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : خوشبختانه پرچم نظام جمهوری اسلامی در خصوص خدمات رسانی و توانمند نمودن جامعه هدف روستایی بالاست و این نتیجه تلاش‌های جهادی متولیان روستایی و از جمله معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و دفتر امور روستایی و شورا‌های کشور است.

وی به دیدار روز گذشته خود با معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور در تهران اشاره کرد و گفت: در این دیدار ظرفیت ها، توانمندی‌ها و خواسته‌ها و انتظارات حوزه روستایی استان مطرح شد و مسوولان حوزه مناطق محروم نیز قول مساعدت و همکاری بیشتر را دادند.

وی اظهار کرد: در این دیدار دکتر رضایی معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور، توسعه و خدمت رسانی به روستا‌های استان کرمانشاه را یک اولویت دانست و از هدفگذاری دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه قدردانی کرد.

خجسته به نشست ویژه خود با مدیران کشوری سه بانک صادرات، اقتصاد نوین و کشاورزی در خصوص تسهیلات روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در این دیدار‌ها خواستار صدور دستورات بانکی در خصوص پرداخت تکمیلی تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ شدم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه با اشاره به درخواست توجه خاص به محرومیت‌های ناشی از دوران جنگ و بلایای طبیعی استان کرمانشاه، تسهیلگری در پرداخت‌ها را از اولویت‌های مهم برای کاهش نرخ بیکاری روستاییان عنوان کرد و افزود: همه مدیران بانکی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه موضوع تبصره ۱۸ روستایی را تسریع تا روستاییان از مواهب اشتغال آن هر چه زودتر بهره‌مند شوند و شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

خجسته اضافه کرد: در این دیدار‌ها مدیران بانک‌های یاد شده قول مساعد برای پرداخت سهم تسهیلات روستایی استان کرمانشاه را اعلام کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: بر اساس اطلاعات آماری سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور؛ برای چندمین ماه پیاپی استان کرمانشاه در خصوص توزیع و پرداخت تسهیلات موضوع جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه عمومی کشور از سهم منابع معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور همچنان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

خجسته افزود: در تازه‌ترین اطلاعات آماری؛ استان کرمانشاه با بیش از ۸۲ درصد بالاترین رقم معرفی به بانک‌ها را داشته و با پرداخت بیش از ۳۵ میلیارد تومان بیشترین پرداختی را تا پایان فروردین به خود اختصاص داده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است