Web Analytics Made Easy - Statcounter

واشنگتن باز هم از آمادگی برای «گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط» با ایران صحبت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «رویترز» روز شنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت واشنگتن آماده است «بدون پیش‌شرط» با ایران وارد گفت‌وگو شود. 

پیش از این شخص «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم اظهارات مشابهی مطرح کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا گفته است که هرگونه مذاکرات با ایران باید شروط ۱۲گانه واشنگتن از جمله توقف کامل برنامه هسته‌ای، موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای را محقق کند.

مقام ارشد آمریکایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش کارزار «فشار حداکثری» علیه ایران «بسیار موفق و مؤثر» توصیف کرده و مدعی شده است که آزادی «ژیو وانگ» که در ایران به جرم جاسوسی در زندان بود، نشانگر آن است که تهران «آماده گفت‌وگو و بحث در مورد «تمام موضوعات» است.

این در حالی است که این جاسوس آژانس اطلاعات آمریکا (سیا) امروز تنها پس از آن آزاد شد که واشنگتن دکتر «مسعود سلیمانی» پژوهشگر ایرانی را که به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در این کشور زندانی بود را آزاد کرد.

به گفته مقام ارشد آمریکایی در هفته‌های گذشته مذاکرات برای آزادی این دو نفر بیش از پیش شدت گرفته بود و نهایتا به توافق منتهی شد. وی همچنین گفته است که آمریکا برای آزادی این فرد پولی به ایران نپرداخته و تحریمی را نیز رفع نکرده است.

مقام‌های آمریکایی از عصر امروز در بیانیه‌های خود در مورد آزادی وانگ به آزادی همزمان یک تبعه ایرانی اشاره نکرده‌اند و ظاهرا در تلاش هستند تا این تبادل را یک امتیازدهی از جانب ایران به تصویر بکشند که تحت فشار تحریم‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناوهای خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

سخنان الیوسفی پس از آن بیان می شود که نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حملات اخیر حود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای نظامی این کشور سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده نیز در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی نیز در اقیانوس هند با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی سریع، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند نیز کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا