Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 78 MB

به گزارش شنبه شب ایرنا، هادی پور در روز نخست این مسابقات که جمعه در ورزشگاه دینامو مسکو برگزار شد، ابتدا برابر «مصطفی کاما» از سنگال به برتری ۱۸ بر ۴ دست یافت.

هادی‌پور که حضور خود در المپیک را قطعی کرده بود امروز ظهر برای کسب مدال برنز به مصاف «پوپوف» ورزشکار جوان روسها رفت و در ثانیه‌های پایانی، بازی را در عین ناباوری به حریف واگذار کرد و در نهایت با با حساب ۱۵ بر ۱۱ شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات گرندپری ۲۰۱۹ از دیروز (جمعه) با حضور ۱۲۸ تکواندوکار برتر جهان در مجموعه ورزشی "دینامو" شهر مسکو به مدت دو روز برگزار شد تا خیلی از تکواندوکاران جهان تکلیف خود را برای حضور در المپیک مشخص کنند.

در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم، «میرهاشم حسینی» در دور نخست که روز جمعه برگزار شد برابر «محمد کتبی» از بلژیک قرار گرفت و در حالی‌که با حساب ۱۶ بر یک پیش بود، نماینده بلژیک انصراف داد.

حسینی که با توجه به نتایج رقم خورده در روز اول و حذف ۲ نفر از حریفان مستقیمش، المپیکی شد در مسابقه رده بندی با «ژیائو» از چین روبه‌رو شد و در حالی‌که از حریف  پیش بود در راند سوم با عملکردی عجیب، سه مرتبه با ضربه چرخشی حریف مواجه شد و امتیازات زیادی را از دست داد تا در نهایت با حساب ۱۵ بر ۱۲ شکست خورده و دستش از مدال کوتاه بماند.

در همین وزن، «سروش احمدی» در نخستین گام مقابل «خاویر پرزپولو» قهرمان اروپا از اسپانیا قرار گرفت و با حساب ۲۳ بر ۱۶ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم، «سجاد مردانی» که با غلبه بر حریفانی از مکزیک، کوبا و جمهوری آذربایجان به فینال رسیده بود، برای کسب مدال طلا و سهمیه المپیک به مصاف «کیو دون» از کره جنوبی رفت.

مردانی در حالی که مسابقه را خوب آغاز کرد اما رفته رفته مغلوب حرکات چرخشی پی در پی حریف خود شد و وقتی به خود آمد که نزدیک به ۱۰ امتیاز از حریف خود عقب افتاده بود.

این مسابقه در نهایت با نتیجه ۲۱ بر ۱۰ به سود حریف باهوش کره ای به پایان رسید تا تیم ملی تکواندو ایران تنها با چهار ورزشکار تنها به یک مدال نقره دست پیدا کند.

کار مردانی هم برای کسب سهمیه المپیک نیز به اما او اگر کشیده شده است و او باید در مسابقات گرنداسلم چین که ماه آینده برگزار می‌شود به مدال طلا دست یافته تا راهی المپیک شود در غیر اینصورت باید از پای گیرنده تلویزیون شاهد رقابت های تکواندو در بزرگترین رویداد ورزشی جهان باشد.

نکته جالب مسابقات این بود که نمایندگان ایران از اواسط وقت دوم به بعد برابر ضربات چرخشی حریفان خود غافلگیر می‌شدند.
هدایت تیم ملی تکواندوی ایران برعهده «فریبرز عسگری» بود.

برچسب‌ها روسیه تکواندو المپیک توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه تکواندو المپیک توکیو روسیه تکواندو المپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های تکواندو صربستان با طلای کیانی و برنز نصیری

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، بیست و یکمین دوره رقابت‌های تکواندو آزاد صربستان (۲۰ امتیاز المپیکی/G۲) که از روز جمعه ۲۴ فروردین در سالن «رانکو زراویکا» شهر بلگراد آغاز شده بود امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه با شناخت برترین‌های تمامی اوزان رده سنی بزرگسالان به پایان رسید.    تیم ملی تکواندو بانوان در این رویداد ۶ نماینده داشت که رهاورد آن ۲ نشان ارزشمند طلا و برنز توسط ناهید کیانی و سعیده نصیری بود.   سعیده نصیری در وزن ۴۹- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت «سوفرادا کیسکالت» از آلمان را ۲ بر یک شکست داد و در دیدار بعدی مقابل «لنا استاکوویچ» حریف عنوانداری از کرواسی مبارزه کرد و در یک پیکار حساب شده ۲ بر یک پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نصیری در این مرحله برابر «آدریانا سروزو ایگلسیاس» از کشور اسپانیا رو به رو شد و نهایتا با وجود ارائه نمایشی قابل قبول برابر نایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال برنز ۲۰۲۳ جهان با نتیجه ۲ بر یک باخت و به نشان برنز بسنده کرد.   ناهید کیانی دختر المپیکی کشورمان، در وزن ۵۳- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، «چوتیکان» از تایلند را ۲ بر یک شکست داد. وی در ادامه «سارا الهلوانی» از ایتالیا را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نماینده ایران در این مبارزه مقابل «آوداگیج» از بوسنی و هرزگوین با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و تنها فینالیست ایران در این رویداد شد. کیانی در دیدار نهایی برابر «هرونووا» از جمهوری چک با نمایشی دیدنی دو بر صفر و با نتایج ۱۸ بر صفر و ۲۰ بر صفر بع برتری رسید و نشان طلا را با اقتدار بر گردن آویخت.   اما در سایر اوزان و در وزن ۶۲- کیلوگرم الهام حقیقی ابتدا برابر «کریستینا گاسپا» از ایتالیا پیروز شد سپس «آتناسوا» از بلغارستان را شکست داد. وی در ادامه و برابر «میلانا» نماینده مقدونیه ناکام ماند و در ۲ راند باخت و حذف شد. ساغر مرادی دیگر نماینده ایران در همین وزن با واگذاری نتیجه برابر حریفی از کرواسی از دور رقابت‌ها کنار رفت.    در وزن ۴۶- کیلوگرم معصومه رنجبر دیدار اول خود مقابل نماینده جمهوری آذربایجان را با پیروزی پشت سر گذاشت، اما مقابل نماینده تایلند شکست خورد و حذف شد.      در وزن ۶۷- کیلوگرم یلدا ولی نژاد پس از پیروزی مقابل «لوکیجا هرباچ» از کرواسی، برابر «الکساندرا پرشیچ» حریف عنواندار صربستانی مبارزه کرد و با وجود ارائه نمایشی قابل قبول با واگذاری نتیجه ۲ بر یک از ادامه رقابت‌ها بازماند.   هدایت تیم ملی در این رویداد برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی است؛ مهروز ساعی نیز به عنوان مربی وی را همراهی می‌کند.

دیگر خبرها

  • علیزاده اولین طلایی کشتی فرنگی؛ تکرار قهرمانی با برد تکراری
  • عبدی از کسب مدال برنز بازماند 
  • کسب مدال برنز تکواندوکار مازنی در تورنمنت صربستان
  • پایان رقابت‌های تکواندو صربستان با طلای کیانی و برنز نصیری
  • کلهر: فروغی از لحاظ ذهنی درگیر مسائل جانبی شد/ هنوز فرصت کسب سهمیه المپیک وجود دارد
  • تورنمنت تکواندو صربستان|کیانی طلایی شد؛ نصیری به برنز رسید
  • بزرگترین دشمن ستاره کشتی در تاریخ‌سازی: زمان!
  • گل‌خندان از صعود به نهایی تپانچه ۱۰ متر بازماند
  • جواد فروغی از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند
  • اعلام برنامه زمان بندی مسابقات جهانی تکواندو و مچ اندازی قهرمانی آسیا