Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:56:41 GMT

آغاز واکسیناسیون دام علیه تب‌برفکی در آستارا

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۴۷۹۸

آغاز واکسیناسیون دام علیه تب‌برفکی در آستارا

حبیب بنی رستم روز شنبه اظهار کرد: واکسیناسیون دام های سنگین با همکاری پنج مامور دامپزشکی و بخش خصوصی به مدت یک ماه در ۵۰ روستا اجرا می شود و هزینه واکسیناسیون هر راس دام، ۵۰ هزار ریال است.

وی افزود: تب برفکی بیماری ویروسی عفونی و به شدت واگیر و مهمترین راه انتشار آن، انتقال مستقیم از طریق تماس دام آلوده با دام حساس است و تب، آب ریزش دهان، بی اشتهایی و لنگیدن از علایم آن در گاو و گوساله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا بیان کرد: دامداران برای جلوگیری از شیوع تب برفکی، با مجوز سازمان دامپزشکی به خرید و فروش دام اقدام و علائم بیماری دام را به شبکه دامپزشکی آستارا گزارش کنند.

بنی رستم گفت: در ماه گذشته ۱۰۰ هزار قطعه طیور بومی در روستاها علیه بیماری نیوکاسل یا عفونت حاد تنفسی و گوارشی واکسینه شدند و خوشبختانه این نوع بیماری در طیور مشاهده نشد.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و دامداران آن از ۱۸ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و ۱۶ هزار راس گوسفند و بز نگهداری می کنند. 

برچسب‌ها آستارا دام و طيور واکسیناسیون دامپزشکی تب برفکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا دام و طيور واکسیناسیون دامپزشکی تب برفکی آستارا دام و طيور واکسیناسیون دامپزشکی تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله