Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@18:03:28 GMT

اتهام‌زنی تازه آمریکا به ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۴۸۳۹

اتهام‌زنی تازه آمریکا به ایران

شنکر روز جمعه در این مصاحبه اختصاصی گفت تحریم چهار تن از مسئولان عراقی متهم به فساد یا  قتل تظاهرکنندگان، پیامی به دولت های عراق و ایران است. منظور وی قیس الخزعلی رهبری گروه عصائب اهل الحق و چند تن از رهبران این گروه مقاومت اسلامی عراق است که گروه های تروریستی، بویژه داعش از نام آن همواره در وحشت بسر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ادعای کشورش در حمایت از معترضان عراقی که خواستار مبارزه با فساد و اصلاحات هستند، احتمال تحریم شدن سایر مسئولان عراقی را بعید ندانست.

شنکر دخالت آمریکا در امور عراق یا لبنان را رد کرد و مدعی شد: ما نخست وزیر را انتخاب نمی کنیم و به دنبال تاسیس سازمان های تروریستی در عراق نیستیم.

این مقام آمریکایی در حالی مدعی عدم مداخله واشنگتن در عراق است که آمریکا از سال ۱۹۹۱ و پس از آن در سال ۲۰۰۳ با ورود به عراق موجب کشته شدن میلیون ها عراقی و ویرانی این کشور شده است. همچنین هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا و دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی این کشور در جریان رقابت های انتخاباتی 2016 رسما اعتراف کردند که داعش ساخته دست آمریکایی هاست.

شنکر در ادامه، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را به نقض حاکمیت عراق متهم و ادعا کرد او در بغداد حضور دارد تا نخست وزیر آتی عراق را انتخاب کند.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه ترین اقدام علیه عراق، قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب الحق و لیث الخزعلی برادر وی و از فرماندهان این جنبش و همچنین حسین فالح العزیز اللامی از مقام‌های حشد الشعبی عراق را با ادعای شلیک به سوی تظاهرکنندگان در این کشور تحریم کرد؛ ادعایی بدون سندی که پشت آن نکات قابل توجهی نهفته است.  

عصائب اهل الحق از گروه های الحشدالشعبی و مردمی عراق است که در جریان نبردهای 3 سال و نیمه عراقی ها علیه داعش ، بویژه در جنگ های شهری، نقش بی بدیلی داشته است. رهبری این گروه همواره تاکید کرده که در مسائل اجتماعی دخالت نکرده و ماموریت این گروه را صرفا جنگ علیه گروه های تروریستی عنوان کرده است.

جریان مشکوکی که تظاهرات مسالمت جویانه عراقی ها را از اول اکتبر گذشته به خشونت کشیده است، ابتدا مدعی شد تک تیراندازان ایرانی به سوی مردم شلیک کرده اند و بعد از آنکه در این فاز ناکام ماند،‌ نیروهای الحشد الشعبی را متهم به تقابل با مردم کرده است.

310311

کد خبر 1328755

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا ایران و عراق انتخابات مجلس یازدهم ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ باشگاه استقلال سهمیه بندی بنزین تیم ملی فوتبال ایران انتخابات مجلس بازار طلا و ارز ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد

منابع عراقی از تفاهم نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه پروژه جاده توسعه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشور‌ها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند