Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@01:31:11 GMT

تلفات آنفلوانزا به ۸۱نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۴۹۰۷

تلفات آنفلوانزا به ۸۱نفر رسید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی همچنین از شیب نزولی میزان ابتلا به آنفلوآنزا در کشور خبر داد.
وی افزود: از روز نهم تا شانزدهم آذر امسال تعداد هشت هزار و ۳۳۳ نفر از هموطنان به دلیل این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند که نیمی از این افراد به دلیل شدت بیماری تنفسی نیاز به بیش از دو روز بستری شدن در بیمارستان  داشته و بقیه با مداوای سرپایی و یا بستری موقت ترخیص شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: متاسفانه طی هفته گذشته تعداد ۲۵ مورد فوتی داشتیم  که اغلب این افراد دارای بیماری زمینه ای بوده اند و خوشبختانه مرگ مادر باردار بر اثر این بیماری ثبت نشده است.
 رئیسی ادامه داد: نمودار همه گیری آنفلوآنزا در کشور  رو به کاهش است و برای فروکش کامل موج آنفلوانزا در این شرایط بهترین کار این است که مردم  توصیه های وزارت بهداشت شامل رعایت بهداشت فردی به ویژه شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون را رعایت کنند و در صورت ابتلا به علایم آنفلوآنزا، استراحت کافی، نوشیدن مایعات فراوان و پرهیز از حضور در جمع را رعایت کنند  و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

معاون وزیر بهداشت ضمن تاکید بر روال اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مورد وضعیت آنفلوآنزا در شنبه هر هفته گفت: پیش بینی می شود با توجه به کاهش شیوع بیماری، هفته جاری و هفته آینده موارد ابتلا با کاهش چشمگیر همراه باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آنفلوآنزا بیماری تنفسی تلفات علیرضا رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفات ترافیکی ۲۸ درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌ها، اظهار کرد: تاکنون بخش زیادی از نقاط حادثه خیز اصلاح شده است.

وی با عنوان این که شمار تلفات ترافیکی تاکنون ۲۸ درصد کاهش داشته است، بر لزوم تقویت بخش نرم افزاری و تجهیزات مرتبط با قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: ایمنی راه‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با عنوان این که در دولت کنونی ۵۰ درصد برنامه‌ها برای رفع نقاط حادثه خیز محقق شده است، خواستار اجرای مابقی برنامه‌ها شد و گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز یک رکورد بوده است.

مخبر همچنین بر لزوم ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی تاکید کرد و استانداردسازی و ایمنی خودروها را مسأله‌ای مهم برشمرد و گفت: خودروسازان باید برای افزایش ارتقای کیفیت خودروها گام بردارند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که با تلاش بخش‌ها و روحیه جهادی شاهد کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات باشیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از پروژه‌های راهسازی و گلوگاه‌های ترافیکی در راه‌های مازندران به صورت هوایی بازدید کرد.

کد خبر 6063046

دیگر خبرها

  • برای حفظ کاهش وزن افراد در ماه رمضان موارد زیر باید رعایت شود
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • تلفات ترافیکی ۲۸ درصد کاهش یافته است
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد
  • رعایت قوانین رانندگی سبب کاهش تلفات جاده‌ای شده است
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان