Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@10:59:32 GMT

بروکراسی های اداری مانع اصلی توسعه صنعت کفش

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۴۹۴۰

بروکراسی های اداری مانع اصلی توسعه صنعت کفش

رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به قدرت و تکنولوژی بالا در صنعت کفش ایران گفت: بروکراسی های اداری مانع اصلی و دژهای قانونی توسعه تولید در این صنعت هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمد عرب رئیس هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران با حضور در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر درباره میزان تولید کفش کشور گفت: تولید کفش کشور حدود 200 میلیون جفت است که 20 میلیون از آن چرم، 120 میلیون جفت ورزشی، بین 60 تا 80 میلیون جفت کفش نیز به صورت تزریق پلاستیک، دمپایی و صندل تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عرب افزود: صنعت کفش ایران سابقه طولانی دارد. در شهرهای مشهد، قم، زنجان، اصفهان و تهران، تبریز و کرمانشاه از قدیم در تولید کفش فعال هستند و در این صنعت کمبودی نداریم. 

او درباره واردات کفش نیز گفت: واردات کفش به دلایل مختلف و تکنولوژی های جدید انجام می شود اما 70 تا 80 درصد کفش های ما تولید داخل است به جز کفش های فوتبال و اسکی که به بخش داخلی سپرده نمی شود و وارد می شود. او افزود: کفش ایمنی به صورت صد درصدی در داخل تولید می شود.

او با بیان اینکه قدرت و تکنولوژی صنعت کفش در ایران بسیار بالاست گفت: اما به دلیل برخی مسائل و بروکراسی های اداری و دژهای قانونی مانع توسعه تولید در حوزه صنعت کفش هستند.

رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران افزود: ما نمی توانیم بر اساس قانون سال 46 از برای توسعه تولید در این صنعت استفاده کنیم که قانون در این زمینه نیاز به بازنگری دارد.

عرب افزود: با توجه به وابستگی بخش های مختلف این صنعت واردات در این حوزه به تولید صنعت کفش ضربه می زند و تکنولوژی را با مشکل مواجه خواهد کرد، تسهیل تولید از قاچاق جلوگیری می کند.

مدیرکل صنایع نساجی و کفش وزارت صمت در ارتباط تلفنی گفت: دولت در جهت تسهیل فضای کسب و کار با توجه به شرایط موجود سعی کرده ثبت سفارش ها به سرعت انجام شود.

محرابی گفت: کاهش واردات با پرکردن ظرفیت های خالی، ایجاد شهرکهای تخصصی صنعت کفش که در کارگروه ملی مطرح شده، هماهنگی با سازمان دامپزشکی برای تامین مواد اولیه پوست سنگین که مشکلات آن برطرف شده، ممنوعیت واردات کفش که از سال گذشته مطرح است و پیگیری می شود، رونق تولید با توجه به الزمات و استفاده از تبصره 18 بودجه سال 97 برای نقدینگی، استفاده از کمک های فنی و اعتباری به صورت تسهیلات، رصد مواد اولیه برای واحدهای تولیدی کفش از برنامه های حمایتی دولت در حوزه صنعت کفش است.

 

 

 

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: صنعت کفش تولید کفش واردات کفش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

جمال صالح زاده فرماندار شادگان گفت: تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار که در سفر رئیس جمهوری به شهرستان مصوب گردید می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

صالح زاده ادامه داد: هم افزایی که بین شورای اداری و دکتر خنفری منتخب مردم شریف شادگان در مجلس شورای اسلامی که الحق و الانصاف در مدت یکماهه پیگیری‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان و استانی و کشوری انجام دادند شایسته تقدیر است.

او به ریل گذاری شهرستان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد وگفت: از مجموعه شورای اداری شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان بصورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

فرماندار شادگان به اتفاقات خوب و مهم شهرستان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در اوایل سال گذشته سفر رئیس محترم جمهور به شهرستان انجام شد که بعضی از موضوعات مهم و از دغدغه‌های مردم شهرستان بود که با ریاست محترم جمهور مطرح گردید.

صالح زاده عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که میطلبد دکتر خنفری پیگیر این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی باشند تا بزودی قابلیت اجرا خواهد داشت.

 نماینده عالی دولت در شهرستان شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و... به بهره برداری رسیده بود و اظهار کرد: از مهمترین پروژه‌های بجا مانده تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود الحمدلله با دستور آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور افتتاح شد.

صالح زاده هم افزایی شورای اداری و منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی را حائز اهمیت دانست و خواستار ایجاد یک ساختار ارتباطی مسئولین ادارات با نماینده منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی شد.

ا و گفت: با یک ساختار ارتباطی بین دفتر نماینده با فرمانداری و مجموعه مدیران ادارات شهرستان برای پیگیری مشکلات شهرستان با استفاده از ظرفیت دکتر خنفری ایجاد شود.

خنفری منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران شهرستان مردم دار باشند و لازم است با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

او با بیان اینکه پیگیری مشکلات بصورت همفکری و تیمی انجام شود، افزود: ادارات باید مصوبات را بجد تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

این مقام مسئول گفت: به امید خدا مشکلات مردم را به حداقل برسانیم و این منوط به عملکرد مسئولین است که رضایت بخش باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار