Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@23:46:26 GMT

۱۳ هزار و ۸۹۶ نفر، داوطلب نمایندگی مجلس

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۴۹۹۳

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از نهایی شدن نام‌نویسی ۱۳ هزار و ۸۹۶ داوطلب در انتخابات مجلس یازدهم خبر داد و گفت: آمار نهایی داوطلبان قبل از ظهر فردا (یکشنبه) اعلام می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایرنا، «سیداسماعیل موسوی» پس از پایان‌نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با ارائه آماری از ثبت‌نام کنندگان افزود: یک‌هزار و ۶۰۵ نفر از داوطلبان زن و ۱۲ هزار و ۲۹۱ نفر مرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، ۶۰۱ نفر از داوطلبان یعنی ۴درصد دارای تحصیلات حوزوی، ۱۴درصد با تحصیلات در مقطع دکترا، ۷۷ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و بقیه دارای مدرک کارشناسی و پایین‌تر هستند.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: ۴درصد سابقه نمایندگی مجلس دارند و ۲۳درصد در گذشته دست کم یک بار داوطلب شدند.

موسوی خاطرنشان کرد: استان‌های تهران با ۳ هزار و ۱۳۸، اصفهان با هزار و ۹۹، خراسان رضوی با ۹۸۰، خوزستان با ۸۰۰ و فارس با ۷۳۹ داوطلب بیشترین داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده اند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امروز دومین روز نام نویسی از داوطلبان نمایندگان مجلس خبرگان رهبری هم بود، گفت: ۵۷ نفر در این دو روز برای نمایندگی خبرگان رهبری ثبت نام کردند که ۳۱ نفر برای حوزه انتخابیه تهران، ۱۷ نفر قم، و فارس، خراسان رضوی و خراسان جنوبی هر کدام ۲ نفر هستند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات مجلس وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نیافتن تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت‌الله دهدشت بیان کرد: مرحله نخست انتخابات با تلاش و نقش‌آفرینی همه عزیزان در حوزه‌های مختلف به خوبی برگزار شد که جای تشکر دارد.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: خوزستان نخستین استانی است که اعتبارنامه منتخبان مجلس دوازدهم آن کامل شده است و این اعتبارنامه‌ها امروز به تهران ارسال می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در آبادان، رامهرمز و رامشیر در حال انجام است.

دهدشت با اشاره به پیگیری پرداخت حق‌الزحمه هیات‌های اجرایی انتخابات عنوان کرد: ستاد انتخابات کشور پیشنهاد داده است در مرحله دوم درصدی از تعداد شعب کاهش یابد که با کار‌های کارشناسی به این نتیجه رسیدیم تعداد شعب کاهش داده نشود و تاکنون این موضوع پذیرفته شده است؛ بنابراین در مرحله دوم، تعداد شعب در حوزه‌های انتخابیه خوزستان کاهش داده نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
  • تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • کاهش نیافتن تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان