Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@19:21:15 GMT

افت ۲۸ درصدی قیمت دام زنده نسبت به ابتدای سال

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۴۹۹۴

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: علی رغم انباشت دام در دامداری ها و کاهش قیمت دام زنده گوشت قرمز همچنان با قیمت های بالا به دست مصرف کنندگان می رسد.

سعید سلطانی سروستانی افزود: قیمت هرکیلوگرم دام زنده سبک در فروردین ماه امسال 48 هزار تومان بوده و در حال حاضربه 35 تا 36 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اظهارداشت: قیمت دام زنده نسبت به ابتدای سال جاری 27 تا 28 درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: دام زنده سنگین نیز در ابتدای سال جاری 41 هزار تومان بوده و اکنون به 25 تا 26 هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه افزود: قیمت دام سنگین نسبت به ابتدای امسال 40 درصد کاهش نشان می دهد.

سلطانی سروستانی اظهارداشت: کاهش قیمت برای دامدار وجود دارد اما متاسفانه مصرف کننده شاهد پائین آمدن نرخ گوشت قرمز در بازار نیست.

وی گفت: در حال حاضر دام روی دست دامداران مانده و با همان قیمت پائین نیز خریداری برای دام های آنان وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور افزود: هیچ گونه کمبودی به لحاظ دام زنده اعم از سبک و سنگین و گوشت قرمز در کشور وجود ندارد بلکه دامداری ها با مازاد تولید مواجه هستند.

وی اظهارداشت: بطورکلی با توجه به پائین آمدن قیمت دام زنده سبک و سنگین قیمت گوشت قرمز نیز باید کاهش یابد تا مصرف کنندگان بتوانند با قیمت های مناسب و منطقی این کالا را خریداری کنند.

سلطانی سروستانی تصریح کرد: اگر جلوی قاچاق دام زنده اعم از سبک و سنگین گرفته شود و در عین حال بهره وری در تولید گوشت بالا رود به یقین بازار با مازاد تولید گوشت روبه رو خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون دام سبک و سنگین از مرزهای کشور بصورت قاچاق خارج می شود که ضرورت دارد تمهیدات لازم برای این قضیه اتخاذ شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دام زنده امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

بازار گوشت و دام تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، شاهد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار مرغ و بوقلمون نسبت به روز پیش است.

قیمت مرغ کشتار امروز

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار ریزش را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۷۹،۷۵۳ تومان خرید و فروش شد.

قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد روند نزولی قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۶،۰۵۳ تومان معامله شد.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش کاهش محسوس قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۸۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۲۵ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

قیمت گوشت قرمز منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم طبق روال روز‌های اخیر در بازار امروز بدون تغییر نسبت به نرخ روز گذشته، ۳۲۰ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

منبع: اقتصادنیوز

tags # قیمت دام زنده سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دام زنده امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار طلا و سکه
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ با احیای ۱۹ مرغداری در البرز
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان نسبت به ابتدای دولت سیزدهم