Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@22:58:39 GMT

نبایدهایی برای اینکه جامعه در خشم فرو نرود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۵۰۰۳

نبایدهایی برای اینکه جامعه در خشم فرو نرود

ساعت 24 -هفته نامه تجارت فردا در اشاره گفت وگوی خود با محمد مهدی بهکیش اقتصاددان نامدار ایرانی و هوادار اقتصاد رقابتی نوشته است ، این اقتصاددان در دوگفت وگوی قبلی با این نشریه درسال1396 با صراحت گفته بود اگر نرخ بیکاری جوانان افزایش یابد ابر چالش بیکاری میزان خشم جوانان بیکار و جوانانی که چشم انداز اینده را روشن نمی بینند را تبدیل به اعتراض خواهد کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این رسانه نوشته است پیش بینی بهکیش را می توان دررخدادهای آبان 1398 دید. بهکیش در گفت وگوی تازه اش با این نشریه و دربخش نتیجه گیری سخنانش گفته است: "برای جلوگیری از بروز مجدد این گونه اتفاقات باید نوع نگاه به اداره کشوررا تغییر دادو برنامه ای قابل اجرا که بتواند رفاه برای جامعه فراهم کند تهیه و ارایه کرد، درغیر این صورت اتفاقات آبان ماه گذشته مکررخواهد شد. "

 فرونرفتن در خشم و خرابی

بهکیش در این گفت وگو و درپاسخ به این پرسش که برای ماههای در پیش رو کدام نبایدهای اقتصادی و را توصیه می کنید جواب داده است " اگر بخواهیم آینده کشور را از درغلتیدن در خشم و خرابی نجات دهیم لازم است برخی کارها را نباید انجام دهیم که به نظرم عبارتند از:

یکم – باید حساب آنهایی که برای اعتراض مسالمت آمیز به میدان امدند را از حساب آنها که هدفشان خرابکاری بود را جداکنیم. عکس العمل خشن نسبت به گروه اول خشم نهفته در جامعه را افزایش می دهد . همه را به یک چوب نرانیم.

دوم – ابهام در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری ها محیط  کسب و کار را غیر ممکن می کند و درنتیجه سرمایه گذاری انجام نمی شود یا به تعویق می افتد. حاصل این فرایند کاهش عرضه کالا و خدمات است که بیکاری را گسترده تر می کند . نباید اجازه داد برخی از مه آلود بودن فضا سود ببرند.

سوم - درجهان به هم پیوسته امروز هیچ فعالیت اقتصادی بدون ارتباط با بازارهای  بین المللی به سرانجام نمی رسد. تولید داخل به هر قیمت به زیان جامعه خواهد بود . اجازه ندهیم برخی کالای بی کیفیت و گران خود را به جامعه تحمیل کنند.

چهارم – بزرگترین زیان تحریم ایران ان است که همه دست اندرکاران کسب وکار ما را در محیط بین الملل قانون گریز کرده است که متاسفانه به تدریج درداخل به عرفی ناهنجار تبدیل می شود. فساد یکی از محصولات قانون گریزی در جامعه است . باید از فرورفتن جامعه دراین باتلاق جلوگیری کرد. این اقتصاددان گفته است آنچه از رخدادهای اخیر می توان آموخت این است که کشور و نیازهای آن را باید شناخت  وبرای برطرف کردن نیازها راه حل مناسب طراحی کرد. در ضمن باید توجه داشت جهان به سرعت در حال تغییر است  و نمی توان جامعه را دریک فضای بسته مدیریت کرد. تعامل با جهان چهان ضروری است و بدون آن نمی توان منافع ملی را حفظ کرد. دنیا بازار بزرگی برای داد و ستد نه تنها کالا بلکه تعامل برای رشد و بالندگی در زمینه های اجتماعی و فرهنگی و البته اقتصادی و مهمتراز همه داد وستد تکنولوژی است .  

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ امیر لاهوتیان افزود: باتوجه به پیش بینی هواشناسی استان در کاهش محسوس دما بروز پدیده کاهش دمای سطح خاک در ۲ روز آینده تا نزدیک به صفر درجه اتفاق خواهد افتاد، وقوع خسارت سرمازدگی در محصولات باغی به ویژه باغ‌های انگور دور از انتظار نیست و باید تمهیدات لازم از سوی باغداران اندیشیده شود.

او همچنین گفت: می‌توان از عملیات غرقابی در باغ‌ها استفاده کرد و از خاک ورزی مانند شخم و دیسک نیز باید خودداری شود.

برای کاهش اثرات سرمازدگی می‌توان از پوشش دادن خاک مانند پلاستیک‌های پوششی سیاهرنگ و همچنین از بخاری‌های باغی استفاده کرد.

وی افزود: بر ایجاد دود با استفاده از باقیمانده‌های گیاهی مانند کاه و کلش نیز تاکید کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • ببینید | با چالش ٢١ روزه حذف قند، می‌توان لاغر شد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند