Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس پلیس فتا شهرستان لردگان گفت: با ارتقاء دانش سایبری می‌توان از هجمه‌های سنگین دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی جلوگیری نمود و ضمن حفاظت از باورها و اعتقادات خود به‌عنوان سربازان جنگ نرم در تبلیغ دین مبین اسلام گام‌های مؤثری برداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ به همت مرکز فضای مجازی سپاه ناحیه شهرستان لردگان کارگاه آموزشی فضای مجازی با هدف آشنایی دانش آموزان با آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 
در این کارگاه علی سعیدی کارشناس پلیس فتا شهرستان لردگان، مهم‌ترین گام در پیشگیری از آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی را ارتقاء دانش سایبری عنوان کرد.

وی گفت: رشد روزافزون فناوری‌های نوین و تجهیزات هوشمند، هر قشری را خواسته یا ناخواسته به فضای مجازی سوق داده است، بنابراین اگر کاربران سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند مانع از سوء‌استفاده افراد سودجو می‌شوند.

کارشناس پلیس فتا شهرستان لردگان با تأکید بر اهمیت فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری اظهار داشت: با آموزش کاربران می‌توان از هجمه‌های سنگین دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی جلوگیری نموده و ضمن حفاظت از باورها و اعتقادات خود به‌عنوان سربازان جنگ نرم در تبلیغ دین مبین اسلام گام‌های مؤثری برداشت.
 
وی افزود: اگرچه فضای مجازی دارای فرصت های علمی و ارتباط های اجتماعی نیز هست اما استفاده بی رویه دانش آموزان و جوانان از فضای مجازی منجر به انزوای آنان می شود.
 
سعیدی گفت:  آنچه که بیشتر باعث دغدغه خانواده ها در فضای مجازی می شود، تعارض ارزش های ایرانی ـ اسلامی در فضای مجازی است زیرا این تکنولوژی ها چالش های هویتی برای جوانان ایجاد می کند که با مولفه های فرهنگ اسلامی و ایرانی مغایر است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: بیشتر افرادی که در فضای مجازی مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار می‌گیرند کاربرانی هستند که به نحوی آشنایی با مخاطرات و چالش های فضای مجازی ندارند و در استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حریم خصوصی و ملاحظات امنیتی این فضا را لحاظ نمی‌کنند.

در ادامه این کارگاه کارشناس پلیس فتا، با اشاره به ظرفیت عظیم فضای مجازی و تأکید بر ویژگی‌های خاص این فضا، بر لزوم ارتقاء و به‌روزرسانی سواد رسانه‌ای و استفاده سالم و مفید از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد .
 
علی سعیدی در پایان گفت: چنانچه جوانان ما به‌عنوان طیف عمده کاربران فضای مجازی از سواد کافی در استفاده از فضای مجازی برخوردار نباشند ممکن است در برخی موارد تبعات جبران‌ناپذیری بر بنیان خانواده داشته باشند.
 
انتهای پیام/630 ل

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم

محمد صادق افراسیابی کارشناس سواد رسانه با بیان اینکه واقعیت اخبار را فقط از یک رسانه نباید جویا شد گفت: تشخیص خبر‌های جعلی از خبر‌های واقعی با درنظر گرفتن چند تکنیک و داشتن سواد رسانه‌ای امکان پذیر است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • سپاه در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان