Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@15:38:41 GMT

وضعیت سلامت گیلان مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۵۱۸۸

وضعیت سلامت گیلان مطلوب نیست

سالاری با بیان اینکه گیلان وضعیت مناسبی از لحاظ سلامت برخوردار نیست گفت: فضای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی نیازمند توسعه، تغییر و تحول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز(شنبه، 16 آذر) در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: دانشجویان حضوری پررنگ در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشته و دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی 450 عضو هیئت علمی دارد گفت: 6 هزار دانشجو در حال حاضر در هفت دانشکده دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشته‌های مختلف در حال تحصیل هستند.

 

سالاری به وضعیت سلامت گیلان اشاره و اذعان کرد: گیلان از وضعیت مناسبی به‌لحاظ سلامت برخوردار نیست، در این راستا بایستی اعتبارات و برنامه‌های نوینی تخصیص و تدوین شود.

 

وی ادامه داد: فضاهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی پیشرفت و توسعه نداشته و در این بخش بایستی توجه ویژه‌ای شود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: سایت لاکان نیازمند توجه و اعتبارات ویژه برای تکمیل این پروژه است.

 

سالاری افزود: برای بهبود خوابگاه و امکانات ورزشی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

«محمد رستم‌پور» با بیان اینکه دانشجویان نوک پیکان یک مملکت هستند گفت: با بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشجویان می‌توان بر مشکلات جامعه فائق آمد.

 

معاونت فرهنگی و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اذعان کرد: دشمنان درصدد ایجاد یاس و نومیدی در جامعه هستند و دانشجویان باید با بهره‌گیری از فضای دانشجویی و همچنین مسئولان امر با ایجاد انگیزه و نشاط، امیدواری را در جامعه بیش از پیش زنده نگه دارند.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه مسجد مسجد حرم حضرت معصومه س استان همدان وفات حضرت معصومه س جوانان سلامت دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر مهناز مردانی متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص مصرف غذایی گیاهان خوراکی و دارویی طبیعی گفت : یکی از نعمتهای بیشمار خداوندی، وجود گیاهان خوراکی و گاها داروئی در استان حاصلخیز لرستان است. استفاده درست و منطقی از این گیاهان منجر به حفظ و ارتقاء سلامت خواهد شد.

وی افزود: از جمله این گیاهان می توان به ریواس، کنگر، قارچ کوهی، شنگ یا ریش بز، پای غازان یا در گویش محلی پاغزو، زرشک، موسیر، بن سرخ و..... اشاره نمود.

مردانی گفت : این گیاهان خود رو و ارگانیک سرشار فیبر، مواد معدنی، ویتامین C ویتامین های گروه B و بعضا پیش ساز ویتامین D می باشند.

️وی ادامه داد : فیبر بسیار خوب این گیاهان باعث ایجاد لینت مزاج در افراد و پیشگیری از یبوست های مزمن شده و به سلامت سیستم گوارش کمک شایانی خواهد نمود.

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد : مصرف مناسب انواع این گیاهان منجر به کاهش چربی های خون در افراد مبتال به دیس لیپیدمی، تعدیل قند خون در افراد دیابتی می گردد.

ع️ضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از طرفی آنتی اکسیدانهای موجود در آنها به سلامت قلب و عروق و کبد کمک می نمایند و نقش ضد سرطانی دارند اظهار داشت : همچنین وجود ویتامین های مختلف همچون ویتامین سی و ویتامین آ و برخی مواد معدنی در ساختار این گیاهان، باعث افزایش سیستم ایمنی و در نتیجه افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماریهای مختلف خواهند شد.

دکتر مردانی عنوان نمود : البته در هنگام مصرف این گیاهان می بایست احتیاط لازم به عمل آید. به طور مثال در مصرف قارچ های کوهی می بایست دقت کافی به عمل آید چرا که برخی از این قارچ ها سمی بوده و حتی منجر به فوت مصرف کننده خواهد شد و لذا قارچ ها از افرادی که قابل اعتماد هستند خریداری گردند.

متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان افزود : برخی از این گیاهان، مانند ریواس حاوی مقدار زیادی اگزالات بوده و در نتیجه در افرادی که سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند، نباید مصرف شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895895

دیگر خبرها

  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • اجتماع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی عملیات وعده صادق
  • حمایت جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از عملیات مقتدرانه ایران