Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@11:11:01 GMT

رعایت قانون و اخلاق از محورهای اصلی نمایندگان است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۵۲۴۷

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی پور در بازدید از ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در قزوین گفت: امیدواریم انتخابات این دوره هرچه پرشورتر و با حضور حداکثری مردم برگزار شود تا جلوی توطئه‌های دشمنان در این برهه حساس اقتصادی و سیاسی گرفته شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه بلافاصله پس از ثبت نام داوطلبان، فرایند رسیدگی به ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود، افزود: مردم ما امروز نسبت به گذشته بصیرتر و آگاه‌تر هستند و هیچ گاه به سمت بداخلاقی‌ها به ویژه در عرصه انتخابات نمی‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی پور عنوان کرد: داوطلبان با التزام به قانون، حکم قانون را رعایت کنند تا مردم هم قانونمداری و قانونگذاری را از آنها بپذیرند.

وی تصریح کرد: دومین امر ضروری برای یک نماینده مجلس، اخلاق مداری است که حتما باید رعایت شود تا یک فرد به هر قیمتی به مجلس شورای اسلامی راه نیابد.

این مقام عالی اظهار کرد: کاندیداها باید توجه داشته باشند که نقد کارشناسی و به چالش کشیدن تصمیمات خوب است اما همه باید در چارچوب موازین قانون باشد تا جلوی بداخلاقی‌ها در انتخابات گرفته شود.

استاندار قزوین به نامزدهای انتخابات توصیه کرد: از افراط و تندروی و سخن گفتن در خصوص حاشیه‌ها پرهیز کنند چون مردم به دنبال افراد صادق و قانونگذار برای ورود به مجلس هستند.

جمالی پور یاداور شد: در چند روز گذشته تخلفاتی از سوی داوطلبان به هیات‌های نظارت گزارش شده است که مورد پیگیری قرار دارند و تا لحظه آخر انتخابات و آغاز فعالیت نمایندگان مجلس نیز رصد خواهند شد.

وی با بیان اینکه مردم به انقلاب دلبستگی دارند و انتخابات گذشته هم این را نشان داده است، گفت:مردم این موضوع را می‌دانند که هرچقدر مجلس قوی‌تر و کارشناسی‌تر باشد به حل بهتر مشکلات و اصلاح امور کمک خواهد کرد بنابراین به دنبال نمایندگانی متخصص، متعهد و قانون‌مدار هستند.

این مقام عالی با بیان اینکه مجریان انتخابات بر اساس حکم قانون عمل می‌کنند، افزود: وظایف ما در خصوص همه نامزدها یکسان است و هدفمان انتخابات شفاف و به دور از حاشیه است تا از رای مردم حفاظت کنیم.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد : به هیات‌های نظارت نیز توصیه می‌شود قانون را در امور نظارتی انتخابات رعایت کنند چون یکی از راه‌های جلب اعتماد مردم به نظام رعایت قانون است.

به گفته جمالی پور، با پایان مهلت ثبت نام همه داوطلبان انتخابات یکسان هستند و نمایندگان فعلی نیز که برای دوره بعد ثبت نام کرده اند از این قاعده مستثنی نیستند و سخنرانی و رفتار آنها باید منطبق بر قانون باشد.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اخلاق انتخابات قانون کارشناسی نماینده مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا لایحه‌ ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی یک لایحه را در ضدیت با چندین کشور و همچنین جنبش مقاومت اسلامی حماس، به تصویب رساند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا امروز شنبه با 360 رای موافق لایحه‌ای تحت عنوان «قانون صلح قرن 21 از طریق قدرت» را  به تصویب رساند که در چارچوب اقدام علیه روسیه، ایران، چین و حماس است.

این قانون به آمریکا اجازه می‌دهد تا دارایی‌های توقیف شده روسیه را به اوکراین منتقل کند، ایران را تحریم کرده و در فعالیت‌های گروه حماس که «حمایت مالی از تروریسم» خوانده شده، اخلال ایجاد نماید.

به علاوه، این لایحه مانع از آن می‌شود که فروشگاه‌های اپلیکیشن یا خدمات میزبانی وب در ایالات متحده از نرم افزار چینی TikTok استفاده کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • آقایانی که حرف رهبری درباره مسمومیت دختربچه ها را قبول نداشتند، همه کاره انتخابات بودند /بی‌تعارف، جنگ قدرت است و نابرابری و نامردی!
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • محمودوند، نماینده خرم‌آباد: آقایانی که حرف رهبر انقلاب در خصوص دختربچه‌های مظلوم و معصوم را قبول نداشتند، همه‌کاره انتخابات بودند! درد از این بزرگ‌تر؟
  • رای مجلس به اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران
  • اهتمام بیشتر در اجرای قانون حجاب در محیط‌های عمومی
  • تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • آمریکا لایحه‌ ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد