Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@23:07:36 GMT

بازگشت دانشمند ایرانی به کشور به همراه ظریف

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۵۴۸۵

بازگشت دانشمند ایرانی به کشور به همراه ظریف

«مسعود سلیمانی» استاد دانشگاه‌های تهران و استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس و یکی از محققان برجسته حوزه سلول‌های بنیادی که بیش از یک سال در حبس غیرقانونی در آمریکا بود، وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

او که روز شنبه ۱۶ آذر ماه آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد، به همراه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که بدین منظور به زوریخ سفر کرده بود، به تهران بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است روند آزادی سلیمانی با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه و همکاری نهاد‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرآیند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، صورت گرفت. در این روند همچنین با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهاد‌های قضایی و امنیتی «ژائو وانگ» شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رأفت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

محمدجواد ظریف بعدازظهر شنبه در توئیترش از آزادی مسعود سلیمانی خبر داد و نوشت: «بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ به زودی به خانواده هایشان ملحق می‌شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می‌کنم.» رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در توئیت دیگری با انتشار تصاویر خودش و مسعود سلیمانی نوشت: «به خانه بازمی‌گردیم.»

مسعود سلیمانی سوم آبان سال ۱۳۹۷ (بیست و پنجم اکتبر ۲۰۱۸) استاد دانشگاه‌های ایران بعد از ورود به فرودگاه شهر شیکاگو بازداشت شد. سلیمانی که استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس و یکی از محققان برجسته حوزه سلول‌های بنیادی در جهان است، با موسسات مختلفی در کشور‌های اروپایی و آمریکا همکاری می‌کرد.

«ژیو وانگ» تبعه آمریکایی ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۶ به جرم جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در ایران بازداشت شد.

سخنگوی وقت قوه قضائیه در نشست خبری در این خصوص گفت: یکی از عوامل نفوذی آمریکا که البته دو تابعیتی است با نفوذ خاصی وارد ایران شد، این فرد مستقیم از ناحیه آمریکایی‌ها هدایت می‌شده و پس از شناسایی، دستگیر و به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: استاد ایرانی تحریم ایران و آمریکا آزاری مسعود سلیمانی تبادل زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رییس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تأکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان بویژه ترکمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه به اقدامات صورت گرفته از سوی مراجع ذی‌ربط ایرانی برای اجرای توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله در حوزه‌های اقتصادی تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون همکاری‌های کنسولی و مرزی و توافقات صورت گرفته برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق، مدیریت آب، حمل و نقل و ترانزیت، اجرای طرح‌های زیربنایی و افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری‌های دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی را مورد تأکید قرار داد.

رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این ملاقات با اظهار رضایت از سطح عالی تعاملات دوستانه و برادرانه دو کشور از این همکاری‌ها به عنوان نمادی از روابط دوستانه در منطقه یاد کرد.

بردی محمدف با اشاره به تجارب مثبت اجرای طرح‌های زیربنایی توسط شرکت‌های ایرانی در ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در کشورش اعلام آمادگی کرد. 

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مسائل منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم، برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین دریای خزر تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «فرسایش خاک در ایران» سه برابر میانگین کشورهای آسیایی و 20 برابر میانگین جهانی! - استاد دانشگاه یزد: ایران در رده پنجم از نظر ثروت منابع طبیعی جهان قرار دارد
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • پیشنهاد یک استاد دانشگاه درباره حواشی ماجرای صدیقی و پسران: فهرست اموال 100 روحانی مشهور و آقازاده ها منتشر شود
  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • ظریف: روسیه، ایران را برای منافع خود فدای آمریکا می‌کند/ برخی می‌خواهند روس‌ستیزی و یا روس‌پرستی خود را ثابت کنند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • ظریف: بعید می دانم بتوانیم اختلاف‌های خود را با آمریکا حل کنیم / ما باید مدیریت اختلافات داشته باشیم (فیلم)