Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@14:24:18 GMT

چین خطاب به آمریکا: در امور داخلی ما مداخله نکن!

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۵۵۲۴

چین خطاب به آمریکا: در امور داخلی ما مداخله نکن!

آفتاب‌‌نیوز :

یک دیپلمات ارشد چینی شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا به وی گفت که واشنگتن باید مداخله در امور داخلی چین را متوقف کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «یانگ جیچی» دیپلمات ارشد چینی در گفت وگو با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تصویب قوانینی در مجلس نمایندگان آمریکا مرتبط با حوادث اخیر هنگ‌کنگ، به وی گفت این آمریکاست که به شدت قوانین بین المللی را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این گفت‌وگو به آمریکا توصیه کرد با رفع اشتباهات مرتکب شده، هر چه زودتر مداخله در امور داخلی چین را قطع کند.

این دیپلمات ارشد چینی در ادامه گفت که مقامات آمریکایی بارها با اظهارات تحریف شده به نظام سیاسی چین و امور داخلی و خارجی این کشور حمله کرده‌ و دخالت کرده‌اند.

یانگ گفت: «چین مخالفت قاطع خود را در این باره ابراز داشته و این موضوع را به شدت محکوم می‌کند.»

روز گذشته نیز «کوی تیانکای» سفیر چین در آمریکا ضمن هشدار درباره تضعیف روابط دو کشور، گفته بود برخی اخبار جعلی نیز برای صدمه زدن به مناسبات واشنگتن-پکن منتشر می‌شوند. 

دولت چین در ادامه تنش‌ها با واشنگتن و مقابله با مداخله‌جویی‌ها در امور این کشور، روز جمعه اقدامات تلافی‌جویانه‌ای علیه دیپلمات‌های آمریکایی در چین اعمال کرد.طبق این اقدامات تلافی‌جویانه، دیپلمات‌های آمریکایی که در چین حضور دارند، زمانی که بخواهند با مقام‌های محلی صحبت کنند، ابتدا باید وزارت خارجه چین را مطلع کرده و از آن اجازه بگیرند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مقامات آمریکایی چین دخالت سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟

به گزارش همشهری آنلاین، نیویورک‌تایمز نوشت: مسئولان امریکایی افزودند: «علیرغم خسارات سنگینی که حماس متحمل شده است، بخش بزرگی از رهبران ارشد آن در غزه همچنان در جای خود هستند و در شبکه وسیعی از تونل‌ها و مراکز عملیات زیرزمینی پنهان شده‌اند و آنها تصمیم‌گیرندگان مذاکرات توافق تبادل اسرا هستند.»

به گفته مقامات اسرائیلی و آمریکایی، شبکه تونل صدها مایل در نقاطی تا ۱۵ طبقه زیر زمین امتداد دارد.

اسرائیل نتوانست تونل‌هایی را که حماس سال‌ها صرف ساخت آن‌ها کرده بود، ویران کند، اما مقامات اسرائیلی می‌گویند که کنترل بیشتر نقاط کلیدی – مجتمع‌های استراتژیک زیرزمینی که حماس برای فرماندهی نیروهایش از آن‌ها استفاده می‌کرد، را به دست گرفته‌اند.

این روزنامه آمریکایی توضیح می‌دهد: «اگرچه عملیات نظامی اسرائیل در غزه منجر به تضعیف حماس، کشته شدن هزاران نفر از اعضای آن و ترور حداقل یک فرمانده ارشد نظامی آن شد، اما تل آویو به اهداف اولیه خود در جنگ دست پیدا نکرد و اسرا آزاد نشده و حماس کاملا نابود نشده است.»

به نوشته نیویورک تایمز، «جنگ برای اسرائیل گران تمام شد، زیرا ارتش علاوه بر گرسنگی دادن گسترده در غزه، تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی و شماری از امدادگران را کُشت که منجر به محکومیت گسترده‌ای در سراسر جهان شد.»

علاوه بر این، نیویورک تایمز گزارش داد: «بر اساس ارزیابی سالانه امنیتی منتشر شده در ماه مارس، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در توانایی اسرائیل برای نابودی واقعی حماس تردید دارند، اسرائیل احتمالاً برای سال‌های آینده با مقاومت مسلحانه مستمر حماس مواجه خواهد شد. ارتش برای نابود کردن زیرساخت‌های زیرزمینی حماس که به عناصر جنبش اجازه می‌دهد پنهان شوند، قدرت خود را بازیابند و نیروهای اسرائیلی را غافلگیر کنند، مبارزه خواهد کرد.»

علاوه بر این، این روزنامه آمریکایی نوشت: «تل‌آویو و حماس در حال آماده‌سازی خود برای عملیات بزرگ‌تر در شهر رفح به عنوان آخرین پایگاه حماس هستند، وضعیت نامشخصی درباره بعد از عملیات رفح وجود دارد. ممکن است پس از رفح، با سؤالاتی در مورد اینکه چه کسی بر غزه حکومت خواهد کرد و مسئول تأمین امنیت در نوار بعد از جنگ خواهد بود، رو به رو شویم.»

ارتش اسرائیل بر این باور است که چهار گردان از نیروهای حماس در رفح مستقر هستند و هزاران جنگجوی دیگر به همراه بیش از یک میلیون غیرنظامی به آنجا پناه برده‌اند.

مقامات نظامی آمریکایی می‌گویند اسرائیل باید طرح خود را شبیه به محاصره موصل عراق در سال ۲۰۱۷ توسط نیروهای عراقی و نیروی هوایی آمریکا ترسیم کند؛ جایی که یک میلیون نفر از ساکنان آن قبل از حمله از شهر تخلیه شده بودند. در این حمله حداقل ۳۰۰۰ غیرنظامی کشته شدند.

به نوشته این روزنامه، برنامه‌ریزان نظامی آمریکایی از اسرائیل می‌خواهند که حملات متمرکزی را به مواضع حماس انجام دهد، اما این امر باید پس از انتقال غیرنظامیان از رفح انجام شود

کد خبر 846703 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • فرحبخش خطاب به مدیر ارشد پلتفرم نماوا: برو سرامیک‌ات را بفروش
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • مدودف خطاب به آمریکایی‌ها: حرامزاده‌ها فقط جنگ را طولانی می‌کنید
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • مدودف خطاب به آمریکایی‌ها: حرامزاده‌ها با این کار فقط جنگ را طولانی می‌کنید
  • دیپلمات بازنشسته آمریکایی: ایرانیان حمله خود را در اوج دقت و بسیار فوق العاده انجام دادند (فیلم)
  • جنگ داخلی و پیش‌بینی احتمال فروپاشی آمریکا