Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@20:26:58 GMT

داوطلبان بهارستان در مازندران به 398 نفر رسیدند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۵۶۰۱

داوطلبان بهارستان در مازندران به 398 نفر رسیدند

دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: با پایان آخرین و هفتمین روز نام‌نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس، در مجموع تعداد داوطلبان در مازندران به 398 نفر رسید.

خبرگزاری فارس مازندران؛ سرویس سیاسی|ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح در حوزه‌های انتخابیه آغاز شد و به دلیل اینکه بعضی از داوطلبان در ساعات پایانی به فرمانداری‌ها مراجعه کردند ثبت‌نام تا ساعت ۱۹ ادامه داشت  و پرونده ثبت‌نام از داوطلبان در استان بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، طبق توافق شورای نگهبان و وزارت کشور در روز جمعه دوم اسفند ۹۸ امسال همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و همچنین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از روز ۷ خرداد ۹۹ آغاز به کار می‌کند.

مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه  امروز ۱۰۲نفر در حوزه ۹ گانه انتخابیه نام‌نویسی کردند، اظهار کرد: با پایان  آخرین و هفتمین روز نام‌نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس، در مجموع تعداد داوطلبان در مازندران به ۳۹۸  نفر رسید.

وی تصریح کرد: از تعداد ۱۰۲ نفری که امروز در استان مازندران برای انتخابات مجلس یازدهم نام‌نویسی کردند ۹۰ نفر مرد و ۱۲ نفر زن بودند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران افزود: امروز در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود ۲۰ نفر، نوشهر، چالوس و کلاردشت ۱۱ نفر، قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ ۴ نفر، بهشهر، نکا و گلوگاه ۱۱ نفر، بابل ۲۳ نفر، آمل ۱۳نفر، تنکابن، رامسر و عباس آباد ۱۰ نفر، نور و محمودآباد ه۲ نفر و در حوزه بابلسر و فریدونکنار ۸ نفر نام‌نویسی کردند.

این مسؤول اعلام کرد: از مجموع ۳۹۸ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در استان ۳۷۵ نفر مرد و ۲۳ نفر زن بودند.

محمدی یاداور شد: دو نماینده فعلی بابل  و یک نماینده فعلی نور و محمود آباد مطرح‌ترین افرادی بودند که در آخرین روز ثبت‌نام کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: از تمام نمایندگان فعلی مجلس احمدلاشکی ثبت‌نام نکرد، علی‌اصغر یوسف‌نژاد و ادیانی در حوزه انتخابیه استان تهران ثبت‌نام کردند و مابقی نمایندگان در حوزه انتخابیه خود ثبت‌نام کردند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران عنوان کرد: ۲۶ آذر مهلت هیأت اجرایی برای بررسی صلاحیت به پایان می‌رسد و و هیأت نظارت ۲۰ روز مهلت دارد که صلاحیت کاندیدا را بررسی کند.

انتهای پیام/ 3141/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات 398 نفر مجلس یازدهم هفتمین روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات رئیسه مجلس آینده

معاون رییس‌جمهور در امور مجلس تاکید کرد ۴۵ نفری که در دور دوم انتخابات به «خانه ملت» راه می‌یابند، تاثیر بالایی روی ترکیب هیات‌رییسه مجلس آینده خواهند داشت.

به گزارش مشرق، «سید محمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس ، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: ۴۵ نماینده در دور دوم انتخاب می‌شوند و تأثیر این ۴۵ نفر می‌تواند در ترکیب هیأت‌رییسه و کمیسیون‌های مجلس آینده، بسیار بالا و مهم باشد.

وی افزود: امیدواریم با مشارکت مردم شاهد باشیم که این ۴۵ نفر انتخاب شوند؛ امکان انتخاب در دور دوم راحت‌تر است؛ البته در تهران برخلاف شهرستان‌ها ۱۶ نفر باید انتخاب شوند که تعداد قابل توجهی است.

حسینی گفت: معمولاً نمایندگان تهران تأثیر به سزایی در مجلس دارند چون کمتر درگیر کارهای روزمره هستند و از این منظر، بیشتر می‌توانند به مسائل کلان رسیدگی کنند.

معاون رییس‌جمهور در امور مجلس تصریح کرد: از این جهت، هر چه افراد کارآمدتر و با انگیزه‌تر انتخاب شوند، می‌توانند برای مجلس نقش مهم‌تری ایفا کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات رئیسه مجلس آینده