Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه ملایر گفت: شایشته سالاری باید در سرلوحه انتخاب کاندیدای مجلس شورای اسلامی بوده چرا که مجلس، ترجمان عقل و فهم مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری امام جمعه بعدازظهر امروز در جریان بازدید از ستاد انتخابات شهرستان ملایر حضور نامزدهای انتخاباتی برای ثبت نام را چشمگیر و قابل توجه دانست و اظهار کرد: حضور افراد از گرایش های سیاسی و سلایق مختلف نشان داده که انتخابات پرشوری را در پیش داریم و رقابتی سالم را پیش بینی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جایگاه مجلس را حیاتی و سرنوشت ساز دانست و افزود: مجلس در جایگاهی است که در عین قانونگذاری نظارت بر اجرای قانون را نیز بر عهده داشته که این از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه ملایر گفت: نطام اسلامی ما حاصل خون شهداست و امروز می توان گفت خار چشم دشمنان است و تمام تلاش دشمن ساقط کردن نظام است و در این چهل سال تلاش شبانه روزی داشته است و به لطف خدا نظام ثابت قدم است و نمایندگان مجلس باید انقلابی و معتقد باشند که تنها راه نجات کشور اطاعات از رهبری است و نامزدهای انتخابات هم باید با همین رویکرد کارد عرصه شوند.

برقراری گفت: در این چهل سال رهنمودهای رهبری کارشناسانه ترین رهنمودها بوده است.

وی خطاب به اعضای ستاد انتخابات و هیئت اجرایی و نظارت بررسی بدون حب و بغض را مهمترین توصیه دانست و بیان کرد: کسانی که برای مجلس انتخاب شده مسئولیت خطیری بر عهده داشته و باید صلاحیت آنها برای گذاشتن یک مسئولیت سنگین بررسی شود و نمایندگانی که انتخاب می شوند چکیده فهم 300 هزار هستند و باید پرونده تایید صلاحیت و رد صلاحیت ها باید امانتی بوده و مطالب گفته شده در مورد پرونده نامزدها نباید جایی ذکر شود.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: بررسی صلاحیت ها باید بر اساس مر قانون عمل شود و هیئت های اجرایی و نظارت بر این اساس پیش روند.

وی به مردم توصیه رای دادن و تبلیغ بدون حب و بغض را توصیه کرد و گفت: شایسته سالاری باید در سرلوحه انتخاب کاندیدای مجلس بوده چرا که مجلس شورای اسلامی ترجمان عقل و فهم مردم است و اگر مردم دغدغه مشکلات و مسائل اقتصادی و آینده فرزندان خود را داشته باشند فردی توانمند را انتخاب می کنند.

برقراری افزود: وکیل خوب آثار و برکاتش به خود مردم رسیده و انتخاب بد نیز دودش چشم مردم می رود و باید انتخاب اصلح و احسن انتخاب شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره کارکرد احزاب در کشور گفت: احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند. FATF، برجام، سند ۲۰۳۰، طرح‌های یونسکو و … براساس فرهنگ غربی‌ها نوشته شده و ما باید اینها را در کشورمان بومی کنیم.

وی اظهار کرد: حزب و تشکیلات آن باید در کشورمان مردمی باشد لذا احزاب نباید تشکیلات یک جریان خاص باشند همچنین حزب در ایران نباید مثل غرب از راس هرم به کف هرم باشد بلکه باید از قاعده به هرم باشد یعنی خواست مردم در مدنظر باشد.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: حزب در غرب دستوری و از بالا به پایین عمل می‌کند یعنی به اعضایشان می‌گویند ما فلان کار را می‌کنیم و شما باید این کار را اتجام دهید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حزب نباید افراد را مسلوب‌الاختیار کند مثلا می‌گویند اگر کسی طرفدار حزب دموکرات باشد در انتخابات باید فقط از دموکرا‌ت‌ها انتخاب کند، اما در ایران ممکن است من عضو یک حزب باشم، اما در انتخابات از حزب خودم به کسی رای ندهم.

جلالی گفت: حزب در ایران باید به صورت خوشه‌ای مثل درخت انگور باشد چراکه در درخت انگور خوشه‌ها به هم وصل هستند و هیچ راسی ندارند لذا گروه‌ها باید به هم وصل باشند.

وی افزود: در احزاب حالت دگماتیسمی می‌بینم مثل تحمیل، زور و اجبار که با اخلاق ایرانی‌ها سازگار نیست، چون ایرانی‌ها دوست دارند خودشان انتخاب کنند لذا اگر کسی بخواهد حزبی تاسیس کند باید ببیند خواست مردم چیست نه اینکه بگوید همان که ما می‌گوییم و جز این نباید باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: احزاب در ایران تابع قانون همه و هیچ هستند یعنی بین سیاه و سفید فکر می‌کنند و می‌گویند یا لیست ما یا هیچ لیست دیگر که این درست نیست، چون ما حزب‌گرا نیستیم بلکه حق‌گرا هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اگر حزب در ایران جواب می‌داد بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی بود که در راس آن شهید بهشتی، شهید باهنر، آیت‌الله موسوی اردبیلی و… بود که امام خمینی (ره) فرمودند جمعش کنید.

وی افزود: اینکه امام فرمودند حزب جمهوری اسلامی را جمع کنید به این دلیل بود که چینش، تشکیلات و سازوکار حزب غربی بود بنابراین باید از نو حزب را در ایران تعریف کنیم و تشکیلات حزب را سامان‌دهی کنیم.

جلالی بیان کرد: حزب‌هایی که شب انتخابات کرکره را بالا می‌کشند و بعد از انتخابات کرکره آن را پایین می‌کشند حزب نیستند و درواقع NGO‌هایی هستند که یک شبه می‌آیند و می‌روند و فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است

دیگر خبرها

  • دلیل رد صلاحیت حسن روحانی مشخص شد؟ | خلجی: آقای روحانی؛ لطفا با مردم صادق باشید!
  • نظام به دنبال انتخاب سفارشی رییس مجلس نیست
  • مردم از استعداد و نبوغشان در عرصه تولید استفاده کنند/ دولت و مجلس موانع تولید را برطرف کنند
  • احمد مازنی: افکار، اندیشه‌ها و سلیقه‌های مختلف را باید به رسمیت بشناسیم/ صلاحیت بسیاری افراد را به دلیل ملاقات با آقای خاتمی رد کرده‌‎اند/ مشارکت به معنای واقعی کلمه با ایجاد فضای احساس تعلق ملی ایجاد می‌شود/ امید باید واقعی باشد
  • امام جمعه قم: هنر دستگاه‌های اجرایی ایجاد زمینه برای مشارکت مردم است
  • نشست جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • ضرورت انتشار آماری از میزان تحقق شعار سال
  •  دیدار نوروزی رئیس و هیئت‌رئیسه دانشگاه ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه
  • (ویدئو) روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری