Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا پایان آخرین روز ۳۷۰ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱۹ نفر از حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد بوده و باقی در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیزالله شهبازی استاندار البرز در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین آمار ثبت نام کاندیداهای انتخابیه استان البرز با بیان این که ۸۶ درصد داوطلبان به حوزه انتخابیه شهرستان کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا تعلق دارند، گفت: تا پایان آخرین روز ۳۷۰ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱۹ نفر از حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد بوده و باقی در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار البرز با بیان این که  ۲۹ نفر در وزارت کشور ثبت نام کرده اند، افزود: طبق آمارها هفتاد و سه نفر از  ثبت نام کننده ها وبه عبارتی ۲۰ % آن ها خانم  و دویست و نود و هفت نفر و به عبارتی ۸۰% آن ها  آقا هستند.

 

شهبازی با اشاره به مشاغل ثبت نام کنندگان گفت: از میان ثبت نام کنندگان؛ ۳۱ نفر فرهنگی، ۱۴۳ نفر کارمند، ۳۷ نفر استاد، ۴ روحانی، ۳۰ نفر بازنشسته، ۹ نفر بیکار، ۷۳ نفر ایثارگر و به سایر مشاغل مشغول هستند.

وی با بیان این که بیشترین فراوانی سنی بین سنین ۳۶ تا ۴۰ سال بوده است، افزود: از بین ثبت نام کنندگان ۸ نفر سابقه نمایندگی، ۵۷ نفر سابقه داوطلبی و ۳۲۰ نفر افرادی بودند که قبلا هم ثبت نام کرده بودند.

درصد ثبت نام در انتخابات 32 درصد افزایش دارد

استاندار البرز در پایان با اشاره به این که درصد مشارکت در این دوره ۳۲ % افزایش داشته است، گفت: در مرکز انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد هر ۱۶۰ نفر برای یک کرسی داوطلب شده اند و در مرکز انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان ۵۱ نفر برای یک کرسی با هم رقابت می کنند و این مرکز انتخابیه معادل نرم کشوری است.

تخلفات کاندیداها رصد می‌شود

احمد علی آبادی فراهانی مدیرکل بازرسی استان البرز گفت: مشکل خاصی در نحوه ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز گزارش نشد.

 

وی  ضمن اشاره به تخلفات زودهنگام برخی از کاندیداها، گفت: قبل از شروع ثبت نام با همه دستگاه های اجرایی استان مکاتبه و مواردی مرتبط گوش‌زد شده است، سازمان بازرسی به عنوان عضوی از ستاد پیشگیری وظایفی دارد از جمله نظارت که ما در این حوزه نطارت کامل داریم اگر گزارشی اعلام شود، ورود می‌کنیم.

هیأت های بازرسی، مراحل انتخابات را به دقت رصد می کنند

جهانگیر شاهمرادی رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان البرز گفت: هیئت های بازرسی شهرستان های استان تمامی مراحل انتخابات از مرحله ثبت نام تا انتخابات را به دقت رصد می کنند.

 

شاهمرادی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در رابطه با تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداها و برپایی مجالس مختلف از سوی آنان یادآور شد: صرفا بر اساس یک گزارش نمی توان اقدامی انجام داد اما به طور قطع به گونه ای برنامه ریزی شده است که در صورت اثبات هرگونه تخلفی برخورد قانونی برابر با آن تخلف صورت پذیرد.

به جرائم انتخاباتی به سرعت رسیدگی می‌کنیم

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز از روند ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: دادگستری با بسترسازی‌های لازم که انجام داده است این آمادگی را دارد به تخلفات احتمالی انتخاباتی در سریعترین زمان ممکن رسیدگی کند.

 

وی با تاکید بر اینکه اولویت در دادگستری استان البرز بر پیشگیری است بیان کرد: تلاش داریم با اقدامات پیشگیرانه جرایم انتخاباتی را کاهش دهیم و رسیدگی به جرایم انتخاباتی را در اولویت بعد قرار دهیم که در این راستا سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز به عنوان دبیر این ستاد جلسات متعددی را برگزار کرده است.

سخن کاندیدا

مهدی عسگری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرج با بیان اینکه اولین گام اصلاح این وضعیت تغییر مجلس است گفت: مجلس فعلی مجلس قائم به شخص است. مجلسی که باید طرف مردم بایستد طرف دولت ایستاده است.کمیسیون‌های تخصصی با رابطه محوری تعیین شده و نظارتی بر عملکرد دولت وجود ندارد و نماینده ها وکیل الدوله شده اند و نتیجه‌اش را در مشکلات اخیر و گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی و .. می‌بینیم . 

رئیس اسبق اداره ارشاد کرج ادامه داد: یکی از بزرگترین ضعف‌های کرج این است که در حاشیه تهران گم شده و عمده مدیران غیر بومی که به کرج می‌آیند شناخت کافی نسبت به مسائل کرج و اولویت های آن ندارند و نظاررت کافی هم بر عملکرد این مدیران نیست و ضرورت دارد مدیران بومی جوانی بیایند که ضعف های موجود را مرتفع کنند.

مردم لیاقت سطح رفاه بالاتری را دارند

فاطمه آجرلو نماینده اسبق مردم کرج، فردیس و آسارا در مجالس هفتم و هشتم بعد از ثبت نام در انتخایات مجلس یازدهم در گفت‌و‌گوی اختصاصی باخبرنگار فارس در کرج

وی در خصوص عملکرد مجلس فعلی تصریح کرد: بزرگترین ضعف مجلس، درگیرشدن با مسائل روزمره است یکی از خصوصیات قانون دوام و بقای آن است و اگر قانونی را به تصویب رسانیدم بلافاصله، اصلاحیه بدهیم و تبصره‌های قانون از خود قانون بیشتر شوند، این نشان از ضعف قانون گذار دارد.

آجرلو در راستای اعلام هزینه های انتخاباتی خود افزود:من شفاف عمل می‌کنم و مردم همیشه برای من هزینه کرده اند.

مجلس سیاسی کاری می‌کند

بهنام محمودی کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال در رابطه با عملکرد مجلس اظهار داشت: سیاسی کاری نمایندگان باعث می شود از وظایفشان جا بمانند و این یکی از مهمترین ضعف هاست.

محمودی در پایان خاطر نشان کرد: از مردم خواهش می‌کنم، دوم اسفند پای صندوق های رای بیایند و بر اساس سیاست های نظام به جوان‌ترها که صادق تر هستند، رای دهند؛ مطالبه کنند و خواسته هایشان  را بگویند تا نماینده ها با خواست مردم جلو بروند. 

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات مجلس مجلس مجلس شورای اسلامی انتخابات انتخابات البرز نمایندگان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه، الکترونیکی برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: با هماهنگی شورای نگهبان، در این دور نیز انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن اسلامی با اشاره تمهیدات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دوازدهم اظهار کرد: طراحی تعرفه‌های این دوره با قبل متفاوت است؛ در مرحله اول انتخابات دو تعرفه رأی برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده بود اما به دلیل اینکه در دور دوم فقط انتخابات مجلس را داریم، طراحی مختص انتخابات مرحله دوم در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: تعداد ستون‌های تعبیه شده در هر حوزه انتخابیه نیز به اندازه کرسی‌های باقی مانده است برای مثال در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس که ۱۶ کرسی برای دور دوم باقی مانده است، تعرفه‌های رأی دارای ۱۶ ستون است.

اسلامی تصریح کرد: تعرفه‌های جدید در مرحله چاپ قرار دارد و این هفته واصل شده و به حوزه‌های انتخابیه ارسال می‌شود.

وی همچنین درباره حوزه‌هایی که انتخابات در آنها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، اظهار کرد: تعرفه به این حوزه‌های انتخابیه هم ارسال می‌شود تا در صورت احتیاط اگر مشکلی به‌وجود آمد، بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه با هماهنگی شورای نگهبان، در این دور نیز انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر»، «شیراز و زرقان»، «آبادان» و «تبریز، آذرشهر و اسکو» به صورت تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در دوره قبل، انتخابات در دو حوزه انتخابیه آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار شده بود که به شورای نگهبان پیشنهاد کردیم که در ۶ حوزه دیگر نیز به صورت تمام الکترونیک برگزار شود که شورای نگهبان با آن موافقت کرد. بنابراین در حوزه انتخابیه تهران که بیشترین کرسی را برای مجلس دارد، انتخابات برای نخستین بار به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: برای این دوره نیز مانند دور قبل، در حوزه‌هایی که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، مانور برگزار می‌شود. همچنین موشن گرافیکی طراحی شده است که از طریق صداوسیما پخش و آموزش داده خواهد شد و مردم می‌توانند به سهولت رأی خود را ثبت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مدارک مورد نیاز برای انتخابات ۲۱ اردیبهشت، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، رأی‌دهندگانی که در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند یا در هیچ حوزه انتخابیه‌ای رأی نداده باشند، می‌توانند با یکی از مدارک هویتی پنجگانه شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه رأی خود را ثبت کنند.

منبع: ایرنا کد خبر 746392

دیگر خبرها

  • چرا قالیباف باخت؟ چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • اسلامی: کسانی که در دور اول انتخابات مجلس رای ندادند در دور دوم می‌توانند رای دهند
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۱ روز دیگر
  • البرز آماده مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود
  • فرصت رایگان تبلیغات نامزد های انتخابات
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه، الکترونیکی برگزار می‌شود