Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@04:00:42 GMT

ایستگاه پایانی ثبت نام داوطلبان ورود به خانه ملت

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۶۲۴۲

ایستگاه پایانی ثبت نام داوطلبان ورود به خانه ملت


روز پایانی ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی با حواشی داغ آن به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز پایانی ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز آغاز شد و تا ساعت 18 امروز بدون تمدید زمان ثبت نام ادامه داشت.

٥٦٠ نفر در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس ثبت نام کردند

معاون سیاسی فرماندار تهران و دبیر اجرایی حوزه انتخابیه تهران گفت: طی هفت روز گذشته تا ساعت ۱۹ عصر امروز، ١٧ درصد ثبت نامکنندگان داوطلبان انتخابات مجلس را بانوان تشکیل دادند که در مجموع ٤٧٠ نفر نام‌نویسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام ملک شاهی عصر شنبه در حاشیه نام‌نویسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس اظهار داشت: طی هفت روز گذشته تا ساعت١٩ امروز (شنبه) تعداد نام نویسی‌کنندگان انتخابات مجلس به 2٨٤٠ نفر رسید. از این تعداد ٤٧٠ نفر از بانوان و ٢ هزار و ٣٧٢ نفر از آقایان نام نویسی کردند.

معاون سیاسی فرماندار تهران و دبیر اجرایی حوزه انتخابیه تهران با اشاره به آمار ثبت نام‌کنندگان در هفتمین روز انتخابات مجلس تا ساعت ١٩ امروز بیان داشت: از صبح ٥٦٠ نفر نام نویسی کردند که از این تعداد زنان ٩٥ نفر و ٤٦٩ نفر آقایان بودند.

ملکشاهی ادامه داد: ١٦ نفر نیز از اقلیت‌های دینی در این دوره از انتخابات نام‌نویسی کردند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در دومین روز نام نویسی ستاد انتخابات میاندوره مجلس خبرگان ٣١ نفر مراجعه و ثبت نام کردند.

پایان ثبت نام در حوزه انتخابیه دشت ورامین/ ۵۲ نفر ثبت نام کردند

در آخرین روز ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۵۲ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک ثبت نام کردند.

از این تعداد ۴۶ نفر داطلب آقا و ۶ نفرداوطلب خانم هستند که در بین آنها ۹ چهره شاخص که ۵ نفر اصولگرا و ۴ نفر اصلاح طلب حضور دارند.

از چهره‌های شاخص اصولگرا می‌توان به سید حسین نقوی حسینی، عین‌الله تاجیک، حسین نوش‌آبادی، مجید شصتی و حسین علی شیبانی و از چهره‌های سرشناس میانه‌رو عباس ملکوتی خواه، محسن عابدلو، محمد خرم و محسن رضایی اشاره کرد.

از دیگر نکات آخرین روز ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌توان به ثبت نام ۱۷ نفر برای رقابت صندلی بهارستان اشاره کرد که دو پزشک عمومی و یک دندانپزشک نیز ثبت نام کردند.

گفتنی است از ۵۲ ثبت نام‌کنندگان در دشت ورامین ۵ نفر دارای مدرک دکترا هستند.

19 نفر در حوزه انتخابیه بهارستان و رباط کریم ثبت نام کردند

در هفتمین روز ثبت‌ نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 19 نفر در محل‌ فرمانداری‌ رباط کریم نام‌ نویسی کردند و آمار داوطلبین از حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان به ۹۹ نفر رسید که ۹ نفر داوطلب زن و ۹۰ نفر داوطلب مرد هستند.

از نکات قابل توجه دیگر این است که در بین ثبت‌نام کنندگان اسامی ۶ داوطلب روحانی نیز به چشم می‌خورد. همچنین طبق آمار تعداد کاندیداها به نسبت سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

از چهره‌های شاخصی که در آخرین روز برای ثبت نام اقدام کردند، می‌توان به نورالدین آهی از اساتید دانشگاه و صاحب نظر در حوزه سیاست، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خدیری امام جمعه سابق پرند و ابراهیم نکو نماینده پیشین مجلس اشاره کرد.

۶۸ نفر در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد ثبت نام کردند

در هفتمین روز از ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شواری اسلامی در مجموع تعداد افراد ثبت نامی به 68 نفر رسیده است.

از چهره‌های شاخصی که امروز برای ثبت نام اقدام کردند می‌توان به محمد محمودی شاه‌نشین نماینده فعلی شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون شوراها اشاره کرد.

۷۵ داوطلب از حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ثبت نام کردند

در روز پایانی ثبت نام 20 داوطلب با حضور در فرمانداری دماوند و وزارت کشور برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه نام نویسی کردند.

از این تعداد دو نفر از ثبت‌نام‌کنندگان امروز خانم بودند. ۷ نفر از داوطلبان نیز سابقه ثبت‌نام در ادوار گذشته را داشتند.

در خصوص مدرک تحصیلی داوطلبان، ۱۶ نفر دارای فوق لیسانس و ۴ نفر دارای مدرک دکتری بودند.

در گروه سنی نیز سه نفر بین ۳۰ تا ۳۵، دو نفر ۳۶ تا ۴۰، پنج نفر ۴۱ تا ۴۵، دو نفر ۴۶ تا ۵۰، یک نفر ۵۱ تا ۵۵، چهار نفر ۵۶ تا ۶۱، یک نفر ۶۱ تا ۶۵، یک نفر ۶۶ تا ۷۰ و یک نفر ۷۱ تا ۷۵ سال سن داشتند.

همچنین در گروه شغلی، ۲ فرهنگی، سه بازنشسته، ۴ استاد دانشگاه، ۷ کارمند و ۴ آزاد ثبت‌نام کردند. در مجموع با پایان مهلت یک هفته‌ای برای ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد ثبت نامی‌ها به 75 نفر رسید.

انتهای پیام/گ1/ث40

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس مجلس داوطلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، وزیر کشور  روز سه‌شنبه در حاشیه معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران درباره آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات گفت: با پشت سر گذاشتن بسیار خوب مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب در این دور، انتخاب ۴۵ نماینده به دور دوم کشیده شد. 

وزیر کشور با اشاره به اینکه انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد افزود: در ۸ حوزه انتخابیه که قرار است بیش از یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وحیدی با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد گفت: مقدمات برگزاری برای انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت آماده است.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نگاه ویژه دولت به لرستان گفت: بسیاری از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور در لرستان محقق شده است و موضوعات کلانی مانند معشوره مقدمات آن در دولت انجام شده و فرآیند قانونی آن طی شده است و منابع آن نیز تأمین خواهد شد.

 وحیدی با اشاره به اینکه راه‌آهن لرستان طی سال‌های متمادی تنها ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: طی یکسال اخیر ۱۳ درصد پیشرفت کرده و در حال حاضر ۵۱ درصد پیشرفت دارد و یک مشکل ساده حقوقی پیش آمده که آن نیز برطرف می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۰ همتی بخش خصوصی در لرستان، افزود: این می‌تواند به سرعت رشد بیشتری پیدا کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • آمادگی ۲حوزه انتخابیه استان زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران