Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه در خصوص حفاری‌های این کشور در مدیترانه گفت،آنکارا تمایل ندارد با کسی درگیر شود، اما از کشتی‌های حفاری‌اش در شرق مدیترانه محافظت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه گفت این کشور برای اطمینان از ادامه حفاری در شرق مدیترانه حاضر است به هر وسیله‌ای متوسل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته وبگاه «سایپرس میل»، «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه پس از سخنرانی در «موسسه مطالعات سیاسی بین الملل» در «رم» پایتخت ایتالیا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا ترکیه در رابطه با فعالیت‌های خود در شرق مدیترانه از زور استفاده خواهد کرد، گفت که کشور وی ضامن قبرسی‌های ترک تبار است.

وی در این باره گفت: «ما هر کاری را برای یافتن راه حل انجام داده‌ایم، اما یونانی‌تبارهای قبرس خواهان توافق نیستند.»

چاووش اغلو همچنین در بخش دیگر مجددا بر مواضع کشورش در مورد فعالیت جهت اکتشاف گاز در منطقه تأکید کرد.

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که خواستار درگیری با کسی نیست، اما  هر اقدامی که  لازم باشد را برای محافظت از کشتی‌های حفاری‌اش انجام می‌دهد.

ترکیه تاکنون دو حلقه چاه نفت در حوالی جزایر شرق و غرب قبرس حفر کرده است که موجب اعتراض قبرس و اتحادیه اروپا شده است. (جزئیات بیشتر)

 

دو کشتی حفاری ترکیه اینک در منطقه اقتصادی ویژه قبرس (EEZ) فعالیت می‌کنند. کشتی حفاری «فاتح» حدود ۱۳ مایل دریایی در ساحل «کارپاسیا» قرار دارد و انتظار می رود که در منطقه باقی بماند و  عملیات حفاری را در یک مکان جدید  انجام دهد.

این در حالی است که «نیکوس کریستودولیدز» وزیر امور خارجه روز جمعه از ترکیه خواست تا دعوت قبرس را برای حل اختلافات خود در دیوان بین‌المللی دادگستری بپذیرد. وی گفت، از آنجا که ترکیه مدام اعلام می‌کند که اقداماتش براساس قوانین بین‌المللی است، پس باید از این فرصت برای حل اختلافات در دادگاه استفاده کند.

وزارت دفاع قبرس اخیرا اعلام کرد که برای رصد تحرکات حفاری ترکیه در آب‌های مدیترانه به پهپادهای تاکتیکی مجهز شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه وزیر خارجه چاووش اغلو درگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است

وزیر امور خارجه ترکیه گفت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اینکه در قدرت باقی بماند، در تلاش است منطقه را به جنگ بکشاند.

به گزارش مشرق، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است منطقه را به جنگ بکشاند تا در قدرت بماند.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: «کسانی که از نتانیاهو حمایت بی قید و شرط می کنند باید در موضع خود تجدید نظر کنند.»

وی ادامه داد: «اسرائیل باید قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت را اجرا و کمک‌های بشردوستانه را وارد نوار غزه کند.»

فیدان تصریح کرد: «ما تاکید کردیم جنایات اسرائیل در غزه خطر تبدیل شدن به یک درگیری منطقه ای را به همراه دارد.»

وزیر خارجه ترکیه این اظهارات را پس از دیدار با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دوحه پایتخت قطر مطرح کرد.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر ارتباطات از اجرای طرح فیبر نوری شاهرود و دامغان
  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟