Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@12:42:54 GMT

بارش برف پاییزی بانه را سفیدپوش کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۶۳۱۷

بارش برف پاییزی بانه را سفیدپوش کرد

بارش برف پاییزی بانه را سفیدپوش کرد و از شب گذشته تاکنون، بارش‌های باران نیز همچنان در اکثر نقاط استان ادامه دارد. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، با ورود موج سرما به کشور و استان کردستان، عصر امروز بارش برف پاییزی بانه را سفیدپوش کرد و از شب گذشته تاکنون، بارش‌های باران نیز همچنان در اکثر نقاط استان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام چاره‌خواه، رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان به خبرنگار تسنیم گفته است که براساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا روز سه‌شنبه‌ هفته جاری به تناوب شاهد ابری و مه آلود شدن آسمان، گاهی وزش باد، در برخی ساعات بارش باران و برف، کولاک و کاهش دید در گردنه‌ها و ارتفاعات استان خواهیم بود.

وی اظهار کرده که میزان بارش تا صبح فردا یکشنبه برای مناطق غربی، شمالی و تا حدی جنوبی استان همچون مریوان، سروآباد، کامیاران، منطقه سارال، بانه و بیجار نسبت به سایر نواحی قابل توجه‌تر است.

مسیر 6 روستای دهدز به دلیل بارش سنگین برف مسدود شدهواشناسی ایران|برف و باران در 25 استان تا سه شنبه/هشدار کولاک برف و طغیان رودخانه‌هاهواشناسی ایران 98/09/16|برف و باران تا آخر هفته/ 2 سامانه بارشی جدید در راه است

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان اعلام کرده که از ظهر یکشنبه (فردا) تا روز سه‌شنبه هفته‌جاری از میزان بارش‌ها کاسته شده و به شکل پراکنده به‌ویژه برای نوار غربی استان پیش‌بینی و نوع بارش‌ها به‌ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی برف است.

چاره‌خواه عنوان کرده تا اواخر هفته آینده دما به‌طور میانگین در طول شبانه‌روز 4 تا 6 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

سرهنگ عیسی گوهری، رئیس پلیس راه استان کردستان نیز با بیان اینکه در بیشتر محورهای استان باران و در ارتفاعات بارش برف گزارش شده،  به رانندگان تاکید کرده که همراه داشتن زنجیر چرخ تا پایان فعالیت این سامانه بارشی برای تردد در محورهای ارتباطی کردستان «ضروری» است.

وی با بیان اینکه اکثر محورهای ارتباطی استان لغزنده و برخی نیز مه‌آلود است، تصریح کرد: رانندگان ضمن حرکت با سرعت مطمئن و رعایت فاصله طولی با خودورهای جلویی، از سالم بودن برف پاک‌کن و سیستم گرمایشی وسیله نقلیه خود مطمئن شوند.

انتهای پیام/490/ ع

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: از فردا تا روز دوشنبه به تناوب شرایط برای رخداد بارش‌های رگباری و بهاره در سطح استان کردستان فراهم است.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی، اظهار کرد: از فردا تا روز دوشنبه به تناوب شرایط برای رخداد بارش‌های رگباری و بهاره در سطح استان کردستان فراهم است.

وی افزود: اوج فعالیت سامانه بارشی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش‌بینی شده است که شدت و مقدار بارش در روزهای جمعه و شنبه بیشتر محدود به نیمه شرقی و ارتفاعات استان است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه بارش‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه همه نقاط استان را در برمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: ماهیت بارش‌های بهاره اغلب رگباری، کوتاه مدت و به صورت نقطه‌ای خواهد بود.

پناهی از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه را صاعقه، آبگرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، امکان ریزش کوه، رانش زمین در مناطق مستعد و بارش تگرگ عنوان کرد.

کد خبر 745765

دیگر خبرها

  • رگبار باران و بارش تگرگ اردبیل میهمان عصرگاهی اردبیلی ها
  • (تصاویر) بارش باران در یزد
  • بارش باران در یزد
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرا می‌گیرد
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • ببینید | بارش شدید برف در کردستان؛ گردنه تته بسته شد
  • دانه های برف منطقه درآلو شهرستان رابر را سفیدپوش کرد
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • بارش باران در دلگان
  • فیلم| بارش باران در ارگ تاریخی بم