Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@13:04:41 GMT

پرونده ثبت نام مجلس در البرز با ۳۷۰ داوطلب بسته شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۶۳۸۴

پرونده ثبت نام مجلس در البرز با ۳۷۰ داوطلب بسته شد

ایسنا/البرز استاندار البرز گفت: قوه مقننه نهادی قانون گذار است که نیازمند انتخاب افرادی است که عالم و آگاه باشند.

عزیزاله شهبازی  در نشست خبری شامگاه شنبه ۱۶ آذر و در اتمام مهلت قانونی ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرئ: مردم البرز در دوم اسفند ماه افرادی را با علم و آگاهی انتخاب می کنند که صاحب دانش باشند و چهار سال نهاد قانون گذاری مجلس را به افرادی معقول که بسترها را برای پیشرفت استان فراهم کنند، خواهند سپرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: بر این اساس هیات های اجرایی انتخابات آنچه رییس جمهوری اعلام کرده به عنوان راهبرد دانسته و با بی طرفی کامل در اجرای انتخابات حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۴ حوزه انتخابیه شامل ۲ حوزه انتخابیه اصلی و حوزه های انتخابیه فرعی در شهرها و بخش های استان البرز داریم.

استاندار البرز گفت: یک حوزه برای برادران آشوری و کلیمی در فرمانداری فردیس داریم و هیات های اجرایی با تعامل کامل بر اساس تقویم انتخاباتی فعالیت های را انجام می دهند.

وی از حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز، رئیس کل دادگستری و سایر مسئولان دستگاه های اجرایی برای بازدید از حوزه انتخابیه کرج قدردانی کرد.

شهبازی گفت: این حضور بیانگر تعامل و هم افزایی در استان البرز بود و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان البرز در اتاقی شیشه ای برگزارمی شود.

وی تاکید کرد: اجازه سیاه نمایی و ایجاد ناامیدی برای مردم را نخواهیم داد و در تلاش هستیم تا در فضایی پر از امید انتخابات را برگزار کنیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه در ادوار گذشته مشکلات بسیاری را پشت سرگذاشته ایم، افزود: در دورانی که رشد اقتصادی کشور منفی بود به رغم تمام توطئه ها علیه نظام اسلامی با تدبیر و بلند همتی توانستیم در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیریم.

شهبازی با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی و پژوهشی فعال در استان البرز اضافه کرد: در این استان مراکز دانش بنیان و دانشگاه های موفقی را شاهد هستیم که باید از این فرصت هر چه بیشتر بهره برد.

وی یاد آورشد: امروز تهدیدها و تحریم ها با پیاده کردن طرح های اقتصاد مقاومتی به فرصت تبدیل شده است.

استاندار البرز افزود: موفقیت های قابل توجهی را در بخش های علمی شاهد بودیم بنابراین در انتخابات پیش رو با همراهی اصحاب رسانه به دنبال گذراندن میزان مشارکت مردم از مرز ۸۰ درصد هستیم که آرزوی مقام معظم رهبری و همه ملت ایران اسلامی است.

استاندار البرز تاکید کرد: از همراهی تمام رسانه ها در عرصه های مختلف قدردانی می شود چراکه هم افزایی اصحاب رسانه حتی بیان نقدهای آنان سبب اعتماد به نفس در مسئولان می شود.

پایان فرآیند ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس با حضور ۳۷۰ نفر در البرز

رییس ستاد انتخابات استان البرز گفت: فرآیند ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان با ثبت نام از ۳۷۰ داوطلب پایان یافت.

نورمحمد فردی گفت: از مجموع  این تعداد، ۳۱۹ نفر داوطلب حوزه انتخابیه شهرستان کرج،  فردیس، اشتهارد با ۸۶ درصد و ۵۱  نفر مربوط به حوزه انتخابیه فرمانداری ساوجبلاغ، نظر آباد و  طالقان با ۱۴ درصد بوده است.

وی ادامه داد:  از مجموع ۳۷۰ نفر ثبت نامی ۲۹ نفر در وزارت کشور ثبت نام کرده اند  و براساس آمارها از مجموع این  ۳۷۰ نفر ثبت نامی ۷۳ نفر زن و ۲۹۷ نفر از ثبت نام کنند گان مرد هستند .

فردی با بیان مشاغل ثبت نام شدگان گفت: از مجموع ۳۷۰ نفر ، ۳۱ نفر فرهنگی ، ۱۴۳ نفر کارمند ، ۳۷ نفر استاد، چهار نفر روحانی ، ۳۰ بازنشسته ، ۹ نفر بیکار ، ۷۳ نفر ایثار گر و سایر مشاغل  بوده اند .

رییس ستاد انتخابات استان البرز اضافه کرد: بیشترین فراوانی گروه سنی بین سنین ۳۶ تا ۴۰ سال بوده و از بین ثبت نام کنندگان هشت نفر سابقه نمایندگی ، ۵۷ نفر سابقه داوطلبی و ۳۲۰ نفر افرادی بودند که قبلا سابقه ثبت نام و داوطلبی مجلس نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز انتخابیه کرج( شامل شهرستان های کرج، فردیس و اشتهارد ) هر ۱۶۰ نفر برای یک کرسی رقابت می کنند و در مرکز انتخابیه ساوجبلاغ شامل (شهرستان های ساوجبلاغ ، نظر آباد و طالقان ) ۵۱ نفر برای یک کرسی با هم رقابت می کنند که این مرکز انتخابیه معادل نرم کشوری است و در مجموع  در استان ۱۲۳ نفر برای یک کرسی رقابت می کنند و این در حال است که در سطح کشور ۵۳ نفر برای یک کرسی رقابت می کنند. 

فردی اظهار داشت: میزان استقبال برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دراین دوره نسبت به دوره قبل در سال ۹۴ براساس آخرین آمار ۳۲ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98 انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سید عباس جوهری روز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران، ضمن قدردانی از همکاری تمامی دست اندرکاران برگزاری مرحله اول انتخابات اظهار کرد: نتیجه اخلاص و هم افزایی همه عوامل این بود که انتخابات با بهترین شرایط و در امنیت و آرامش کامل با حضور پرشور مردم برگزار شد.

وی با اشاره به تلاش ۲۰۰ روزه دست اندرکاران و عوامل و مسوولان برگزاری مرحله نخست انتخابات، افزود: خوشبختانه تمام برنامه ریزی ها به بهترین شکل اجرایی و انتخابات در استان تهران با تعامل بسیار بالا، حضور چشمگیر مردم و بدون کوچک‌ترین چالش و تنشی برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا، قرچک، انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشیده شده است، ادامه داد: ۲۱ اردیبهشت امسال این مرحله از انتخابات را در این ۲ حوزه برگزار خواهیم کرد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه سوال مهمی که‌ معمولا پرسیده می‌شود اینکه چه کسانی می‌توانند در دور دوم رای بدهند؟ گفت: ۲ گروه می‌توانند در دور دوم رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

به گفته وی، گروه اول کسانی هستند که در دور اول انتخابات در همان حوزه انتخابیه (تهران یا ورامین) رأی داده‌اند و گروه دوم افرادی هستند که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه های انتخابیه کشور شرکت نکرده و رأی نداده‌اند.

جوهری یادآور شد: این ۲ گروه بر اساس قوانین انتخابات می‌توانند در این دوره حاضر شوند و رای خود را به صندوق بیندازند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه آمار همه افراد شرکت کننده در دور اول انتخابات ثبت شده و در صورت مراجعه به صندوق این مورد مشخص می‌شود، افزود: افرادی که در دور اول انتخابات در حوزه انتخابیه غیر از تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، قرچک و پیشوا رای داده باشند، نمی‌توانند در این دو حوزه رای بدهند.

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می شود
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس منتشر شد