Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:35:29 GMT

نظامیان روسی وارد شهر الرقه سوریه شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۶۴۱۳

نظامیان روسی وارد شهر الرقه سوریه شدند

به گزارش تارنمای خبری "عربی ۲۱"، منابع محلی سوری اعلام کردند که پنج دستگاه خودروی زرهی روسی با نظارت نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (قسد) وارد مرکز شهر شدند.

نیروهای دموکراتیک سوریه ۲۶ مهرماه شهر الرقه را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

براساس این گزارش و بموجب توافق جدید ، تجهیزات نظامی روسی در اختیار "تیپ ۹۳" شهر "منبج" قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای دمکراتیک سوریه متشکل از نیروهای کرد و عرب سوریه با حمایت ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا ۱۶ مرداد ۹۵ ، شهر منبج در حومه شمالی 'حلب' را از اشغال داعش آزاد کردند.
"مظلوم عبدی" فرمانده نیروهای قسد ۱۱ آذرماه هفته جاری از توافق با روسیه برای حضور نظامیان این کشور در سه منطقه "عاموده"، "تل تمر" و "عین عیسی" در شمال شرق سوریه خبر داده بود.

وی اعلام کرد که این توافق در دیدار نیروهای دمکراتیک سوریه با "الکساندر چایکو" فرمانده نیروهای روسی در سوریه گرفته شده است.

روسیه در تلاش برای کاهش تنش در شمال شرق سوریه، ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه) در جریان سفر "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه به سوچی و دیدار با "ولادیمیر پوتین" همتای روسی خود ، یک تفاهمنامه ۱۰‌بندی امضا کردند.

براساس این توافق، نیروهای کردی باید ۳۰ کیلومتر به جنوب مرزهای ترکیه عقب‌نشینی کنند و نیروی مرزبانی سوریه و پلیس نظامی روسیه در مناطقی مستقر شوند که همچنان در کنترل ارتش ترکیه و شبه نظامیان سوری متحد دولت آنکارا قرار دارد.

توافق آنکارا و مسکو ۵ روز پس از آن صورت گرفت که ترکیه ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد از مناطق مرزی الرقه والحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

حملات یک هفته‌ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

برچسب‌ها ترکیه روسیه کردهای سوریه سوریه پروندهٔ خبری اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه روسیه کردهای سوریه سوریه ترکیه روسیه کردهای سوریه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند

نیکلاس سینکینی، کارمند سابق سازمان اطلاعات ضد تروریسم فرانسه، روز پنجشنبه تایید کرد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، حداقل ۷۵ نیروی فرانسوی در اوکراین کشته، زخمی یا به فرانسه بازگشته اند.

براساس گزارش اسپوتنیک، سینکینی که در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات مربوط به مشارکت فرانسوی‌ها در جنگ در کنار نیروهای کی‌یف است، در مصاحبه‌ای گفت: فهرستی که من تا به امروز منتشر کردم، شامل کشته شدگان، مجروحان و عودت کنندگان، شامل ۷۵ نفر است. مقامات فرانسوی آنان را به عنوان داوطلب توصیف می‌کنند. آن‌ها دقیقاً یا با نام مستعار شناسایی شدند که می‌تواند چیز‌های زیادی به ما بگوید. 

وی افزود: دولت فرانسه آنها را به عنوان کارکنان بشردوستانه و کارمندان برخی از سازمان‌های غیردولتی سوئیسی معرفی می‌کند، اما من متقاعد شده ام که آنها ماموران دولتی بودند. 

او خاطرنشان کرد که او همچنین اطلاعاتی در مورد مزدوران دیگری دارد که در خصومت‌ها در سمت کی‌یف شرکت داشتند، اما هنوز اطلاعات کافی در مورد آنها برای انتشار وجود ندارد.

نیرو‌های مسلح روسیه اعلام کردند  عملیات نظامی خود را که با هدف خلع سلاح اوکراین، از بین بردن تهدیدات علیه امنیت روسیه و حفاظت از غیرنظامیان در دونباس در سال ۲۰۲۲ آغاز کردند، ادامه می‌دهند.

نیرو‌های روسیه با وجود حمایت مالی و نظامی قابل توجه ناتو و تعدادی از کشور‌های غربی متحد با واشنگتن از کی‌یف، «ضدحمله» اوکراین را خنثی کردند.

در جریان این عملیات، نیرو‌های روسی بسیاری از تجهیزاتی را که غرب روی آن شرط بندی کرده بود، منهدم کردند که در بالای آن تانک‌های لئوپارد ۲ آلمانی و بسیاری از خودرو‌های زرهی آمریکایی و انگلیسی و همچنین بسیاری از تانک‌ها و خودرو‌های ارائه شده توسط کشور‌های ناتو قرار داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه