Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:55:46 GMT

کاهش حوادث جاده‌ای؛ نیازمند فعالیت‌های پژوهشی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۶۷۶۶

کاهش حوادث جاده‌ای؛ نیازمند فعالیت‌های پژوهشی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با حوادثی مانند سوانح و تصادفات جاده‌ای رو به رو بوده که کاهش آن نیازمند انجام فعالیت‌های پژوهشی است.

محمد رحیم شهریاری امروز شنبه ۱۶ آذر در دیدار با مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، هلال احمر را سازمانی داوطلب محور و مردم نهاد دانست و افزود: فرهنگ سازی و آموزش مردم با رویکرد حوادث و سوانح برای ایجاد جامعه‌ای تاب آور از اهداف اصلی این‌ جمعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: در برنامه توسعه ششم از هلال احمر به عنوان مجموعه‌ای با رسالتی مهم و پررنگ یاد شده است که در این راستا تفاهم‌نامه هایی برای خدمت هرچه بیشتر به جامعه با دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها منعقد شد.

به گزارش ایسنا، شهریاری با بیان اینکه در قالب این تفاهم‌نامه کانون‌هایی اعم از دانشجویی، دانش آموزی و آزاد تشکیل شده است، گفت: در این کانون‌ها فعالیت‌هایی مانند ارائه آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر حوادث انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا از طریق تشکل‌های مردمی، شهروندان را در راستای مقابله با حوادث، بحران‌ها و کاهش تلفات سهیم کنیم.

شهریاری تصریح کرد: در هر خانواده باید یک امدادگر تربیت شود که این امر تعامل هرچه بیشتر بین دستگاه‌ها و مردم را می‌طلبد.

وی با اشاره به فعالیت‌های خانه‌های هلال بیان کرد: این تشکیلات با رویکرد ارائه آموزش‌های لازم در روستاها و امدادرسانی به موقع و سریع در هنگام بروز حوادث روستایی فعالیت می‌کنند.

شهریاری پیشگیری را یکی از چالش‌های موجود در مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی با حوادثی مانند سوانح و تصادفات جاده‌ای رو به رو بوده که کاهش آن نیازمند انجام فعالیت‌های پژوهشی است.

وی با اشاره به انجام پروژه‌های محرومیت زدایی جمعیت بیان کرد: طی سال گذشته ۱۰ هزار بسته مواد غذایی برای مادران باردار و شیرده و دو هزار بسته بین محرومان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در این جمعیت در قالب تفاهم نامه، فعالیت‌هایی در راستای توانمندسازی بانوان انجام می‌شود.

وی از فعالیت ۲۷ هزار عضور داوطلب در جمعیت استان خبر داد و گفت: ارائه آموزش‌های امدادی به این افراد برای کاهش حوادث غیرطبیعی و مقابله با حوادث طبیعی همواره مورد توجه است.

عباسعلی بهاری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز در این دیدار هلال احمر را پیشانی امداد رسانی در حوادث دانست و بیان کرد: داوطلبان هلال احمر به دلیل داشتن اعتماد اجتماعی، تخصص و توانمندی‌های لازم اولین افراد حاضر در حوادث هستند.

بهاری با بیان اینکه باید در راستای حفظ سرمایه های اجتماعی تلاش شود، اظهار کرد: استانداری در راستای اعتماد سازی و کمک به سرمایه اجتماعی هلال احمر، آماده همکاری‌های لازم است.

وی با بیان اینکه آرامش نیروهای هلال احمر در گرو آسایش مردم است، اظهار کرد: کمک به جمعیت هلال احمر وظیفه ذاتی تمام دستگاه های اجرایی است.

بهاری خواستار افزایش تجهیزات لازم در تشکل های مردمی شد و خاطرنشان کرد: همچنین استانداری در راستای ارائه آموزش‌های امدادی به اقشار مختلف جامعه آماده همکاری با جمعیت هلال احمر را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

مدیرعامل هلال احمر استان یزد با اشاره به آمادگی این مجموعه برای ارائه خدمات به سیل‌زدگان، گفت: با توجه به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان، ۱۰ تیم امدادی از یزد به این منطقه اعزام شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد عشقی در حاشیه اعزام تیم‌های امدادی هلال احمر به منطقه سیل‌زده سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تیم‌های امدادی هلال احمر با توجه به دوره‌های تخصصی سنگینی که پشت سر‌گذاشته‌اند، آمادگی کامل برای امداد رسانی در حوزه‌های مختلف را دارند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله خدمات امدادی که تیم‌های امدادی هلال احمر انجام می‌دهند، کمک به افرادی است که در اثر سیل به مشکل برخوردند و این خدمات در نقاط مختلف کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد:  به همین دلیل و با توجه به وقوع سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط جنوب کشور از جمله سیستان و بلوچستان، تیم‌های امدادی هلال احمر استان یزد به این منطقه اعزام شدند.

عشقی تعداد تیم‌های امدادی هلال احمر یزد که به سیستان و بلوچستان اعزام شدند را 10 تیم عنوان کرد و افزود: این تیم‌ها متشکل از 40 نفر از نیروهای امدادی آموزش دیده استان هستند.

وی یزد را استان عمل کننده در شهر کنارک سیستان و بلوچستان دانست و تصریح کرد: این تیم‌ها در حوزه‌های مختلف اقدام به امدادرسانی به سیل‌زدگان خواهند کرد تا بتوانیم هرچه سریعتر مشکلات آنها را برطرف کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه سایر تیم‌های عملیاتی در حالت آماده باش در استان قرار دارند، ادامه داد: تیم‌های اعزام شده یزد به سیستان و بلوچستان از شهرستان‌های اردکان، میبد، مهریز، یزد، اشکذر، خاتم، بافق و بهاباد و تیم واکنش سریع استان به همراه تجهیزات سیلاب و 14 دستگاه موتور پمپ، موتور برق و کف کش با 9  دستگاه خودروی امدادی کمک دار و 2 دستگاه کامیونت فوسو هستند.

عشقی گفت: این شهر 6 هزار نفری تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت که نیروهای عمل کننده و امدادی هلال احمر استان یزد  به همراه تیم‌های عملیاتی چند استان دیگر نسبت به توزیع اقلام امدادی و زیستی به سیل زدگان می پردازند.

 وی اشاره به همراهی قابل توجه عموم مردم با پویش همدلی و مهربانی جمعیت هلال‌احمر برای کمک به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، از نقش موثر حامیان و داوطلبان حقوقی این جمعیت در پویش یاد شده قدردانی کرد.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • ارسال ۲۲۰۰ تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان
  • ارسال ۲۲۰۰ تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • پرداخت بیش از ۳۹ میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی به نیازمندان
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد
  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن