Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@18:09:43 GMT

برابری بارش‌های فریدن با میانگین بلندمدت

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۶۷۹۹

برابری بارش‌های فریدن با میانگین بلندمدت

رئیس اداره هواشناسی فریدن گفت: سامانه بارش‌زا طبق تحلیل های کارشناسان هواشناسی تا ظهر فردا در منطقه فعال خواهد بود و به شدت بارش‌ها نیز افزوده خواهد شد.

نوروز ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدن با اشاره به بارش شدید برف در شهرستان فریدن، گفت: میزان بارندگی‌ دوازده ساعت گذشته در شهرستان فریدن به میزان 14.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلی‌متر رسید.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان فریدن با بیان اینکه این سامانه بارش‌زا از سمت غرب وارد کشور شده است، افزود: بارش برف از شامگاه گذشته در شهرستان فریدن آغاز شده است و تا ساعت 10 صبح امروز میزان این بارندگی‌ها به 14.5 میلی‌متر رسیده است.

وی تصریح کرد: میانگین بارش برف در فصل پاییز امسال در منطقه فریدن تا به امروز 65.5 میلی‌متر بوده که با میانگین بلند مدت مان که 65 میلی متر است برابر است.

ملکی تاکید کرد: این سامانه طبق تحلیل های کارشناسان هواشناسی  تا ظهر فردا در منطقه فعال خواهد بود و  به شدت بارش‌ها نیز افزوده خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی فریدن اعلام کرد: با افزایش بارش و شدت آن، جاده‌های این شهرستان لغزنده است و رانندگانی که قصد تردد در جاده های شهرستان را دارند باید وسایل نقلیه خود را به زنجیر چرخ تجهیز کنند.

 وی ادامه داد: از مسافرانی که قصد مسافرت به مناطق غرب استان اصفهان را دارند خواهشمندیم اگر مسافرت هایشان ضروری نیست از آن بپرهیزند؛ اما رانندگانی که قصد تردد در جاده های این شهرستان را دارند لازم است وسایل نقلیه خود را به زنجیر چرخ و تهجیزات گرمایشی مجهز کنند. 

ملکی گفت: برای شهرستان فریدن طی 24 ساعت آینده، بارش برف، هوای مه آلود و کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/63086/ج20/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی بارش فریدن نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

ایسنا/یزد هواشناسی یزد با اشاره به احتمال رگبارهای پراکنده برای عصر فردا جمعه، اعلام کرد: آسمان استان از شنبه تا دوشنبه آرام پیش‌بینی می‌شود.

براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی یزد با وجود تداوم رگبار باران با احتمال رعد و برق و پدیده مه در برخی مناطق بویژه ارتفاعات و نیمه شرقی استان برای امروز، از ساعات ظهر و بعدازظهر فردا مجدداً رشد ابر و عمدتاً در ارتفاعات و نیمه شرقی استان رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده است.

هواشناسی استان از شنبه تا دوشنبه جو استان را به‌ نسبت آرام‌ پیش بینی کرده است اما در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بویژه دوشنبه، افزایش ابر و افزایش سرعت باد دور از انتظار نخواهد بود.

بنا بر آخرین آمار بارشهای صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۵:۳۰ ، بیشترین بارش باران در پی بارشهای شدید روزهای گذشته در استان یزد از قطرم با ۲۹.۵میلیمتر در بافق گزارش شده است، امروز در ایستگاه رباط ۱۱.۴، خضرآباد ۷.۲ و در تفت ۵.۴ میلیمتر باران گزارش شده است.

شهر یزد نیز امروز هم بی نصیب از بارشها نبود به طوری که کمتر از یک میلیمتر نیز برای مرکز استان گزارش شد.

به گفته «محمد رضا شیر غلامی» رییس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان، بارش سه‌شنبه شب باران در شهر تفت با رقم ۵۱.۷ میلیمتر، از سال ۷۶ تاکنون در این شهر بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: این مقدار بارش در یک شبانه‌روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در شهرتفت یعنی حدود ۲۷ سال پیش تاکنون بی‌سابقه است.

شیرغلامی خاطرنشان کرد: پیش از این در ۲۴ بهمن ماه سال ۷۶، در تفت ۲۸.۵ میلیمتر باران ثبت شده همچنین رکورد بیشترین بارش ها در اردیبهشت ماه را با رقم ۶۵.۵ میلیمتر مربوط به کرخنگان شهرستان مروست و سپس چنارناز همین شهرستان با رقم ۵۹.۵ و پس از آن بختیاری شهرستان خاتم با رقم ۵۲ میلیمتر ذکر کرد که در ۱۱ اردیبهشت سال ۹۹ رخ داده است.

وی همچنین تصریح کرد: از اول سال زراعی جاری (مهرماه سال گذشته تاکنون) ۴۱۰ میلیمتر باران در آمحسن دهبالا در شهرستان تفت ثبت شد و بعد از آن روستای منشاد در شهرستان مهریز با ثبت ۳۹۹ میلیمتر، رکورددار بوده است.

به گزارش ایسنا،‌ بارش باران که از سه شنبه شب در استان یزد آغاز شده همچنان در برخی مناطق استان ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت