Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین بار در استان هرمزگان عمل تخلیه کیست پانکراس از طریق روش غیر تهاجمی آندوسونوگرافی با استنت اکسیوس در مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « سید حمید موسوی »، فوق تخصص گوارش ضمن بیان اینکه بیمار خانم ۶۳ ساله و اعزامی از شهر یزد جهت ادامه درمان به بندرعباس بود افزود: بیمار با درد های شکمی مقاوم مراجعه کرد که پس از انجام اقدامات تشخیصی و سی تی اسکن شکم  کیست ۲۵ سانتی متری در ناحیه سر لوزالمعده وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این بیمار با توجه به شرایط، کاندید عمل تخلیه کیست پانکراس از طریق آندوسونوگرافی شد.

 

دکتر موسوی با اشاره به اینکه پیش از این بیماران جهت انجام تخلیه کیست باید تحت عمل جراحی باز قرار می گرفتند که پس از باز کردن شکم و اتصال کیست به روده یا به عبارتی عمل سیست انتروستومی تخلیه کیست انجام می شد گفت:  امروزه در دنیا با توجه به پیشرفتهای آندوسونوگرافی تخلیه این کیست ها با گذاشتن استنت از طریق آندوسونوگرافی، بدون عمل جراحی باز ، در عرضه کمتر از ۱۰ دقیقه امکان پذیر می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور تنها توسط پنج استاد فوق تخصص گوارش  و تنها در شهر تهران و بندرعباس انجام این عمل امکان پذیر است، گفت: با توجه به وجود دستگاه آندوسونوگرافی در مرکز آموزشی درمانی پیامبر اعظم برای اولین بار در استان هرمزگان انجام این عمل در این مجتمع محقق شد.

 

دکتر موسوی در خصوص مزایای انجام این عمل، عنوان کرد: در عمل جراحی باز بیمار علاوه بر عوارض بیهوشی عمومی و جراحی باز که چندین ساعت به طول می انجامد ممکن است دچار عوارض بعد از عمل شده و همچنین بازگشت به انجام عملکرد روزانه با تاخیر زمانی بیشتری صورت می پذیرد، اما در روش اندوسونوگرافی جدید عمل کمتر از ۱۰ دقیقه، بدون بیهوشی عمومی انجام و بیمار خیلی زود می تواند فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیردو زمان بستری به حداقل زمان ممکن می رسد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس مسجد شبستان یزد مجلس شورای اسلامی استان همدان استان بوشهر آندوسونوگرافی مجتمع درمانی پیامبر اعظم ص نخستین بار هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛مدیرکل انتقال خون اصفهان با گرامیداشت ۲۸ فروردین «روز جهانی هموفیلی» گفت: در اصفهان بیش از  هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که بدلیل نقص ژنتیک دارای کمبود فاکتور‌های انعقادی موسوم به «۸ و ۹» که علت اصلی خونریزی بالینی در آنهاست، مواجهند.


کیان دهراب پور افزود: سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فرآورده رسوب «کرایو» از سازمان انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شد که ۶ هزار و ۷۸۷ واحد (۴۵درصد) آن در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور۸) به مصرف رسید و سایر فاکتور‌های موجود در این فراورده اعم از «ون ویلیبراند»، «فیبرینوژن»»فاکتور ۹» و... برای دیگر بیماری‌ها استفاده شد.


وی گفت: همچنین سال گذشته ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد «FFP» (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۸۴ واحد (۶ درصد) در بیمارستان سیدالشهدا (ع) برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتور‌های انعقادی به مصرف رسید.


هموفیلی نوعی بیماری خونریزی ارثی است که در آن فرد، فاقد پروتئینی به نام «فاکتور‌های لخته شدن» یا دارای مقدار کمی از آن است که بر به همین دلیل خون فرد مبتلا به این بیماری بدرستی لخته نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • رشد ۷۲ درصدی کالاهای اساسی تخلیه شده در مجتمع بندری انزلی
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • بازگشایی مجدد راه منطقه سهندآباد به آزاد راه پیامبر اعظم
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد