Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@12:32:38 GMT

فعالیت ۳۳۰۰ مبلغ در نقاط محروم کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۷۱۴۷

فعالیت ۳۳۰۰ مبلغ در نقاط محروم کشور

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور از فعالیت حدود سه هزار و ۳۰۰ نفر مبلغ در نقاط محروم ایران اسلامی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی در حاشیه برگزاری نخستین همایش طلاب و روحانیان کارآفرین استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان بیان کرد: حدود سه هزار و ۳۰۰ نفر مبلغ در کشور با خانواده‌های خود در نقاط محروم مستقر و مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت دو هزار و ۷۳۰ مبلغ در آموزش و پرورش اظهار کرد: یک هزار و ۷۰۰ نفر هم در قالب طرح «بینات» فعال هستند که از بین این افراد، عده‌ای با علاقه خودشان در کنار فعالیت تبلیغاتی به کارآفرینی هم پرداخته‌اند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور از سمنان به‌عنوان استانی پیشگام و فعال در حوزه کارآفرینی طلاب یادکرد.

نبوی در پاسخ به سؤالی که چه حمایتی برای این حوزه جدید فعالیت روحانیان در کشور پیش‌بینی شده، گفت: در حال حاضر، شرایط اقتصادی حوزه‌های علمیه به‌گونه‌ای است که در تأمین حداقل‌ها هم دچار مشکل هستیم و نمی‌توانیم امکانات ویژه‌ای در اختیار طلاب بگذاریم.

وی افزود: هیچ حمایت ویژه‌ای نمی‌توانیم داشته باشیم؛ اما تا جایی که امکان دارد از ظرفیت‌ها و فرصت‌های استانی برای ترویج این کار بهره می‌گیریم.

انتهای پیام/۷۴۰۳۴/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش کارآفرینی استان سمنان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، گفت: استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده و شرایط بسیار خوبی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: رهبر حکیم انقلاب در سفر به قزوین بسیاری از مسائل فرهنگی قزوین را بیان کردند، بنده یک نمونه از آن فرمایشات را عرض خواهم کرد، ایشان فرمودند «فقط اگر بخواهیم نام علمای برجسته و شاخص این شهر را بیان کنیم 2 الی 3 ساعت زمان لازم است»، البته ایشان از هر قرنی برخی نمونه‌ها را در صحبت‌هایشان فرمودند، این پیشینه قزوین است و البته اکنون هم این شهر بزرگان تأثیرگذاری دارد، ما هم زیر سایه این بزرگان و شهدا زندگی می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه طرح اعتلا با جدیت دنبال شود، بیان کرد: یک نکته مهم، بحث طرح اعتلا است، طرح اعتلا همسایه دیوار به دیوار شورای فرهنگ عمومی در سطح کلان کشور است، یعنی قرار است بیش از نهصد امام جمعه به‌صورت جدی‌تر، تمام عرصه‌های فرهنگی و معنوی را رصد کنند، شرایط را ببینند، فرصت‌ها را بشناسند، موانع را از سر راه بردارند و رسالت خود را به انجام برسانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: طرح اعتلا در 14 حوزه کار شده است، در استان قزوین هم این موضوع خیلی جدی بوده و در کلان کشور هم پیشنهادات استان ما تأثیرگذار بوده است.

عابدینی گفت: اگر ما هر چه فعالیت کنیم، اما فقط با الفاظ و عبارات بازی کنیم و فعالیت‌های ما رنگ و بوی قرآنی نداشته باشد، این فعالیت‌ها نتیجه‌ای نخواهند داشت، برای اینکه از برکت خالی هستند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده و شرایط بسیار خوبی دارد، چنان که در حوزه عفاف و حجاب نیز جزو سه استان برتر کشور هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، بیان کرد: بنابر این عزیزانی که در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند نمی‌توانند طرح اعتلا را نادیده بگیرند، خیلی روی این طرح کار شده و جلسات فراوانی برگزار شده و به‌صورت مویرگی و نقطه‌زنی در حوزه‌های مختلف بر روی این طرح مطالعات انجام شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در انقلاب اسلامی ما شاهد بودیم امام خمینی (ره) به مردم وعده‌های ایمانی دادند و در مردم ایجاد انگیزه کردند، سپس مردم خودشان قیام کردند، اکنون نیز هر چه می‌بینیم مردم سرپا هستند و ایستادگی می‌کنند مربرط به نگاه‌هایی است که رهبر حکیم انقلاب دائماً مردم را راهنمایی و حمایت می‌کنند، بنابر این ما نیز باید کار را از همین جا شروع کنیم.

عابدینی تصریح کرد: در بحث عفاف و حجاب باید بدانیم حجاب یکی از شاخه‌های عفاف است، یعنی یک نمونه از بروز و ظهورهای بیرونی عفاف، حجاب است، البته حجاب فقط به معنای پوشش نیست، در گویش هم باید عفت کلام داشته باشیم، همچنین لازم است عفت بطن داشته باشیم، همچنین در قرآن از سؤال‌کنندگانی سخن به میان آمده که عفیف هستند و نیازشان را اظهار نمی‌کنند، بنابراین عفت حوزه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها پوشش یعنی حجاب است.

وی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد دو قطبی بدحجاب و باحجاب در کشور ما درست کند، ما وظیفه داریم طبق مبانی دینی کار کنیم، البته حالا که دشمن میدان را این طور درست کرده، ما نیز باید به میدان بیاییم، اگر تمام بخش‌های دستگاه قضا در بحث عدالت و مبارزه با مفاسد بیشتر اقدام کرده بودند، حال حجاب ما از حال فعلی بهتر می‌شد و باید در این موضوع مهم همه ابعاد را در کنار هم ببینیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده است
  • حسینی و مربی استقلال از بازی با تراکتور محروم شدند/ محرومیت اسماعیلی فر از بازی با سپاهان
  • حسینی و مربی استقلال از بازی با تراکتور محروم شدند/ محرومیت یک جلسه‌ای مدافع پرسپولیس
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • توزیع داور در دورترین نقاط کشور