Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران از احیای ۱۲۰۰ هکتار باغ در پایتخت با لغو مصوبه برج‌باغ خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی شامگاه شنبه همزمان با یک‌سالگی مسئولیتش به عنوان شهردار تهران در برنامه «نگاه یک» با اشاره به برخی اقدامات یک سال گذشته خود در شهرداری پایتخت اظهار کرد: بعد از پشت سر گذاشتن دوران پرتلاطم، ایجاد آرامش و انضباط شهری مهم‌ترین اولویت ما در شهرداری تهران بود و بعد از آن با اولویت‌بندی برنامه‌ها سعی کردیم قول‌هایمان را عملیاتی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که مقام معظم رهبری در سال ۹۳ از همه مسئولان کشور خواسته بودند، احیای باغ‌های تهران بود و ما با توجه به این موضوع، برنامه‌ریزی کردیم و توانستیم از تخریب باغ‌ها جلوگیری کنیم و ساخت برج در باغ‌ها با همکاری کمیسیون ماده ۵ متوقف شد. راهکارهای جدیدی نیز برای کاربری‌های متفاوت با حفظ باغ‌های پایتخت مطرح شد؛ به عنوان مثال این باغ‌ها می‌توانند خانه سالمندان یا رستوران باشند ولی باید شرط باغ‌بودن در آنها رعایت شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه با اجرا شدن مصوبه برج‌باغ‌ها، ۱۰۰ هکتار باغ در تهران از بین رفته بود ولی با متوقف‌شدن این مصوبه، ۱۲۰۰ هکتار از باغ‌های تهران در نقاط مختلف احیا شد و به‌زودی چند باغ دیگر نیز در محلات پرتراکم و جنوبی احیا خواهد شد.

حناچی با بیان اینکه در شرایطی که تهران در زمستان به دلیل پدیده وارونگی نمی‌تواند تنفس کند، توسعه فضای سبز یک الزام است، در خصوص راه حل آلودگی هوای تهران و وجود نداشتن راه حل قطعی برای مشکل آلودگی هوای پایتخت گفت: من معتقدم راه حل موضوع آلودگی هوای تهران، کاهش آلاینده‌هاست. به هر حال آلودگی و ترافیک یکی از عارضه‌های تهران است و ریشه این دو، تمرکز جمعیت در یک جغرافیای محدود است.

وی با بیان اینکه امروز صحبت از پهنه جنوبی البرز است و حتی آن سوی البرز هم تحت تاثیر تهران است، اظهار کرد: ما می‌توانیم اقدامات کاهنده برای آلاینده‌ها در تهران انجام دهیم و در کوتاه‌مدت راهی جز کم‌کردن آلاینده‌ها و کنترل تردد خودروها، نصب فیلترهای دوده در اتوبوس‌ها، استفاده از موتورهای برقی و ... نداریم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس، ۲۵ تا ۳۰ درصد در کاهش ترافیک و آلودگی تاثیر دارد، افزود: در زمان آلودگی اقدامات خاصی انجام می‌گیرد؛ از جمله متوقف‌شدن فعالیت معادن شن و ماسه، سوزاندن گاز در نیروگاه شهید رجایی قزوین بجای ازت یا اعمال محدودیت برای تردد شبانه خودروهای سنگین.

به گفته حناچی دقت معاینه فنی ماشین‌های سنگین به دقت خودروهای سبک نیست و خیلی زود ممکن است تنظیم آلایندگی آنها به هم بخورد.

ادامه دارد ...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار

شهردار تهران گفت: «میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران ۵۵ درصد میوه و تره‌بار پایتخت را توزیع می‌کنند.»

وی افزود: میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار شهرداری تهران ۵۵ درصد میوه و تره بار تهران را توزیع می‌کنند و در صورت کوچکترین اتفاق، معیشت مردم آسیب خواهد دید.

شهردار تهران همچنین در مورد واردات واگن‌های چینی اظهار کرد: کار‌های مربوط به واردات واگن‌های چینی در حال انجام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد