Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابدالی تکلو با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با توسعه فعالیت های خویش در عرصه های گوناگون زندگی آموزه های دینی را در جامعه جاری و نهادینه سازند، گفت: باید به کانون های مساجد به عنوان قلب تپنده فرهنگی جامعه نگاه کنیم.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با توسعه فعالیت های خویش در عرصه های گوناگون زندگی آموزه های دینی را در جامعه جاری و نهادینه سازند همچنین با اصالت دادن فعالیت های مبتنی بر مسجد با کمترین هزینه می توانیم فرهنگ و هنر دینی را به دست آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی گفت:مساجد از دیرباز محلی برای عبادات، معنویات و به دلیل در دسترس بودن، محل مناسبی برای برگزاری و انجام مراسم گوناگون اجتماعی و مذهبی بوده و بر مبنای موارد ذکر شده در قرآن و روایات از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا نشر معارف اسلامی و تربیت مؤمنان در این مکان مقدس انجام می شود و از سوی دیگر به نوعی کانون اتحاد و انسجام مسلمانان به حساب می آید.

 

وی اظهارداشت:امروز مساجد تنها پایگاه فرهنگی در روستاها هم هستند و فعالیت‌های فرهنگی هنری در دل مساجد روستا می‌تواند به معرفی فرهنگ بومی کمک‌ کنند، اگر جوانان ما فرهنگ خود را به درستی بشناسند به سراغ فرهنگ بیگانه و غربی نمی‌روند و اجتماع کوچک روستا می تواند بستر این شناخت باشد.

 

ابدالی تکلو با تاکید بر اینکه هیچ شبکه‌ای با این گستردگی در کشور و تمرکز در روستاها مانند کانونهای مساجد نیست به گونه ای که هم اکنون ۱۰۶۲ کانون روستایی در سطح خراسان رضوی وجود دارد، گفت: مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد هم در خط مقدم جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی هستند.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه مساجد پایگاه توسعه فرهنگی و دینی است، افزود کانون های مساجد هم در تشخیص آسیب و هم در اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در راستای رفع آسیب ها می توانند موثر باشند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد انتخابات مجلس خطبه های نماز جمعه نماز جمعه استان بوشهر خبرگزاری شبستان استان همدان کانون روستایی مقابله با تهاجم فرهنگی خراسان رضوی کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان

ایسنا/لرستان منتخب دورود در مجلس دوازدهم بر جهش در تولیدات فرهنگی و هنری هنرمندان تاکید کرد و گفت: ما در این راه در کنار هنرمندان خواهیم بود.

ابراهیم لک علی‌آبادی شامگاه چهارشنبه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان دورود، ضمن تشکر از دست اندرکاران برپایی این ضیافت گفت: هنر روح‌بخش و پیش‌رونده است و هنرمندان می‌توانند در این عرصه میدان‌داری کنند.

منتخب مردم دورود در مجلس دوازدهم با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" اظهار کرد: این جهش می‌تواند در تولیدات فرهنگی و هنری نیز اتفاق بیفتد و باید هنرمندان آن را رقم بزنند و ما نیز در این راه در کنار هنرمندان خواهیم بود.

وی به بازدید خود با همراهی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان از طرح کتابخانه درجه یک دورود اشاره کرد و افزود: امیدواریم با افتتاح این طرح در دولت سیزدهم پایگاه بزرگ فرهنگی برای مردم شریف شهرستان که مطالبه به حق مردم است، محقق شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • اجرای طرح ساماندهی مساجد و بکارگیری ائمه جماعات در محلات
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان