Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:27:46 GMT

استرس در اوایل زندگی موجب افزایش طول عمر می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۷۴۰۴

استرس در اوایل زندگی موجب افزایش طول عمر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه میشیگان با بررسی نوعی کرم حلقوی موسوم به C. elegans دریافتند کرم های که اکساینده های بیشتری در طول رشدشان تولید می کنند، عمر طولانی تری دارند.

محققان دریافتند در طول مرحله رشد، کرم های C. elegans از لحاظ میزان تولید گونه های اکسیژن واکنشی متفاوت هستند.

گونه های اکسیژن واکنشی یا ROS، اکساینده های هستند که توسط همه ارگانیزم های تنفس کننده هوا، تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دریافتند کرم های که در طول رشد، ROS بیشتری تولید می کردند طول عمر بیشتری داشتند.

«دافنه بازوپولو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تجربه استرس و فشار در اوایل زندگی موجب می شود امکان رویارویی با استرس در سنین بالاتر بهتر باشد.»

محققان مشاهده کردند تولید موقتی ROS در طول مرحله رشد موجب بروز تغییراتی در اصلاح کننده هیستون در اوایل زندگی کرم ها شد. اینکه چگونه این تغییرات در طول عمر دوام داشته و چطور بر طول عمر و افزایش آن تاثیر می گذارند هنوز نامشخص است.

به گفته محققان، این مطالعه نشان می دهد که چقدر وقایع ابتدایی زندگی دارای تاثیرات عمیق و مثبت در سنین بالاتر هستند. با در نظرگرفتن وجود رابطه قوی بین استرس، روند پیری و بیماری های مرتبط با پیری، این امکان وجود دارد که وقایع ابتدایی زندگی بتوانند احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با سن نظیر زوال عقل و آلزایمر را پیش بینی نمایند.

فشار اکسایشی زمانی روی می دهد که سلول ها، اکساینده ها و رادیکال های آزاد بیشتری را تولید می کنند. این روند بخشی از فرایند افزایش سن است اما می تواند با شرایط استرس زا نظیر ورزش و محدودکردن کالری هم افزایش یابد.

کد خبر 4791283

منبع: مهر

کلیدواژه: استرس طول عمر آلزایمر وزارت بهداشت ویروس آنفلوانزا آلودگی هوا چاقی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجهیزات پزشکی ایدز جراحی بینی ژنتیک علی اصغر پیوندی دیابت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ریسک بیماری قلبی راینولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد

محمد حسین یزدی‌نژاد؛ مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی، این مجموعه را متعلق به آقای سید فربد مصنف، پژوهشگر و متخصص سکه های دوره اسلامی عنوان کرد. 
وی افزود: در این مجموعه سکه هایی از کثیر بن احمد از یاغیان دوره سلسله صفاری ضرب 305 ق. در سجستان، شمس الدوله ابوطاهر از سلسله آل بویه ضرب 396 ق.، سکه نقره بدر بن حسنویه از سلسله بنی حسنویه ضرب 395 ق.، سکه نقره محمد بن دشمنزار از سلسله آل کاکویه ضرب 410 ق. در اصفهان، سکه ابوالهیجانی ربیب الدوله از کُردهای سلسله هذابانیان وجود دارد که در نوع خود سکه های ارزشمندی تلقی می شوند. 
یزدی نژاد، به مجموعه نفیس سکه های قزل ارسلان بن ایلدگز از سلسله اتابکان آذربایجان، شیخ اویس از سلسله آل جلایر ضرب سال های 762 و 763، ضرب شهر های شابران، گشتابسی (شهری در قفقاز)، شماخی، اردبیل، مراغه، موصل، شوشتر، سلطانیه و... و سکه ابو اسحاق بن محمود شاه از سلسله آل اینجو ضرب 747 ق. در کازرون نیز در این مجموعه اشاره کرد. 
وی، سکه نقره امیر تیمور گورکان ضرب 784 ق. در سمرقند، سکه ظهیرالدین محمد بابر بنیانگذار سلسله گورکانیان هند، سکه نقره پیر بوداق خان از سلسله قراقویونلوها، سکه نقره کوجکونجی خان از سلسله شیبانیان، ضرب شده در استر آباد در حدود سال 939 ق. را نیز از دیگر سکه های این مجموعه اهدایی برشمرد. 
یزدی نژاد تصریح کرد: سکه های اهدایی پس از شناسائی کامل و مستندنگاری در اختیار علاقمندان به تاریخ ایران، پژوهشگران و دانشجویان کارشناسی ارشد تاریخ و باستانشناسی قرار خواهد گرفت. 
گنجینه سکه آستان قدس با دارا بودن ده ها هزار سکه از بیش از دویست سلسله و دوره های تاریخی ایران و سایر کشورهای جهان، یک مجموعه غنی جهت پژوهش در تاریخ گهربار ایران است که دوستداران تاریخ و پژوهشگر را به خود جذب می کند.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • افراد دارای تناسب اندامی که هیچ وقت باشگاه نمی روند این ۷ عادت را دارند
  • راز جوان شدن در پیری فاش شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • افزایش بازدارندگی ایران در قفقاز و آسیای میانه پس از عملیات وعده صادق
  • ۷ عادت افراد خوش‌اندام که هرگز باشگاه نرفته‌اند