Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@05:03:07 GMT

نظرسنجی های آمریکا علیه ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۷۵۵۷

نظرسنجی های آمریکا علیه ترامپ

نظرسنجی اخیر در آمریکا نشان می‌دهد ۴۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند اقدامات ترامپ درباره اوکراین، تخلفی قابل استیضاح است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، نشریه هیل در گزارشی نوشت: بر اساس نتایج نظرسنجی جدید هیل-هریس ایکس، نزدیک به نیمی از رای دهندگان گفتند اقدامات ترامپ در خصوص اوکراین، زمینه را برای استیضاح فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نظرسنجی که در سطح ملی انجام شد، حاکی از آن است که به گفته ۴۶ درصد رای دهندگانی که برای رأی دادن در انتخابات آمریکا ثبت نام کرده اند، اقدامات ترامپ "زمانی که با معیار استیضاح در قانون اساسی قضاوت شود، " نشان دهنده مقصر بودن اوست. ۳۴ درصد (از شرکت کنندگان) گفتند اقدامات وی در خصوص اوکراین به سطح استیضاح نمی‌رسند. ۲۰ درصد نیز گفتند مطمئن نیستند.
بیشتر تقسیمات در راستای خطوط حزبی بود.
۷۷ درصد رای دهندگان دموکرات گفتند ترامپ در ارتکاب به تخلفی قابل استیضاح مقصر است، در مقایسه با تنها ۱۵ درصد از رای دهندگان جمهوری خواه که دیدگاه مشابهی داشتند. از هر ۱۰ فرد مستقل (از لحاظ حزبی)، ۴ نفر - ۴۱ درصد- گفتند اقدامات رئیس جمهور، تخلفی قابل استیضاح است.
(نتایج) این نظرسنجی یک روز پس از انتشار گزارشی ۳۰۰ صفحه‌ای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا- که به موضوع استیضاح ترامپ می‌پردازد- اعلام شد. در اواخر ماه سپتامبر، مجلس نمایندگان آمریکا تفحصی را درباره اقدامات ترامپ در قبال اوکراین آغاز کرد. ادعا شده است که ترامپ در راستای استفاده از اهرم فشار از طریق ترتیب دادن دیدار با رئیس جمهور اوکراین در کاخ سفید و نپرداختن ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به کی یف، با هدف تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور اوکراین برای تحقیق با انگیزه‌های سیاسی درباره خانواده جو بایدن، تا شاید نتایج این تحقیق در انتخابات ۲۰۲۰، به ترامپ منفعتی سیاسی برساند، تلاش کرده است. 
اغلب اطلاعات این گزارش پیش از این از طریق شهادت‌ها در کنگره به طور علنی افشا شده است، اما برخی از مکالمات تلفنی ضبط شده‌ای که پیش از این منتشر نشده بودند، درک جدیدی درباره میزان ارتباط میان بازیگران کلیدی در این تحقیق و تفحص ارائه می‌کند. 
آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان، با انتشار مکالمات تلفنی ضبط شده نشان داد دِوین نونز، یکی از جمهوری خواهان ارشد در این کمیته، در تماس مکرر با کاخ سفید، رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ و لِو پارناس، یکی از دستیاران جولیانی بوده است.
شیف همچنین مکالمات ضبط شده تلفنی میان جولیانی، پارناس، و جان سولومون، یک نویسنده محافظه کار که قبلا با هیل همکاری می‌کرد را منتشر کرد.
کاخ سفید با انتقاد از این گزارش کمیته اطلاعات، آن را به "پرسه زنی‌های یک وبلاگ نویس زیرزمینی" تشبیه کرده است.
این نظرسنجی از ۱۰۰۱ رای دهنده آمریکایی بین ۳۰ نوامبر و ۱ دسامبر به عمل آمده است و دارای حاشیه خطای آماریِ مثبت یا منفیِ ۳/۱ درصد است.

در همین زمینه واشنگتن پست نیز نوشت: بیش از 500 حقوقدان آمریکایی معتقدند ترامپ سوگند ریاست جمهوری خود را نقض کرده است.
این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم مت زاپوتوسکی نوشت: بیش از 500 حقوقدان در آمریکا نامه سرگشاده ای را امضا کرده اند مبنی بر این که دونالد ترامپ, رئیس جمهور این کشور قابل استیضاح انجام داده است و قانونگذاران اگر در نهایت به برکناری وی از قدرت رای دهند, در چارچوب حقی که دارند, به خوبی عمل کرده اند.
امضا کنندگان این نامه اساتید حقوق و رشته های دیگر از دانشگاه های سراسر آمریکا از جمله هاروارد, ییل, کلمبیا, دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و دانشگاه میشیگان هستند. این نامه سرگشاده را گروه حفاظت از دموکراسی (Protect Democracy) روز جمعه در اینترنت منتشر کرد.
در این نامه آمده است: "شواهد قاطعی وجود دارد که نشان می دهد رئیس جمهور ترامپ به بهای منافع امنیت ملی تلاش کرده است با استفاده از قدرت ریاست جمهوری خود برای فشار وارد کردن بر یک دولت خارجی به منظور کمک به وی در تحریف انتخابات آمریکا به نفع شخصی و سیاسی خود, به سوگند ریاست جمهوری اش خیانت کرده است."
"عملکرد وی دقیقا همان تهدیدی برای دموکراسی ما است که بنیانگذاران [کشور] از آن می ترسیدند و در نتیجه به عنوان یک راه چاره, استیضاح را در قانون اساسی گنجاندند."
امضا کنندگان این نامه گفتند "درباره این که آیا رئیس جمهور جرمی مرتکب شده است, موضع گیری نمی کنند. اما عملکرد [رئیس جمهور] برای آن که قابل استیضاح باشد نباید حتما جرم محسوب شود. استیضاح به علت سوء استفاده زیاد از اعتماد مردم انجام می شود."
این گروه به خصوص خاطر نشان کردند که رفتار ترامپ ظاهرا با هدف تاثیر بر نتایج انتخابات 2020 است و بنابراین موضوعی نیست که بتوان آن را به رای دهندگان در پای صندوق های رای محول کرد.
"به عبارت ساده تر, اگر رئیس جمهوری برای انتخاب مجدد تقلب کند, اعتماد به این روند دموکراتیک دیگر به هیچ وجه درمان آن نیست. استیضاح برای همین است."

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استیضاح دلار رئیس جمهور ریاست جمهوری کلمبیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون زیر فشار حمله است، مدعی شد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از نیویورک پست، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته است این حملات را محکوم کرد و ادعا کرد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم، هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ همچنین با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت: جو بایدن در چنین شرایطی به جای سخنرانی زنده درباره (رژیم) اسرائیل آن را ضبط می‌کند. الان زمان سخنرانی‌های از پیش ضبط شده نیست.

کد خبر 744269

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل
  • ترامپ: شاید به جنگ‌جهانی برسیم
  • طرح ترامپ برای اتمام جنگ اوکراین