Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@12:45:44 GMT

زنان بیشتربه مخدرهای‌صنعتی معتادند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۷۷۳۰

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: آمار اعتیاد در بین زنان در مقایسه با کل جامعه آماری معتادان کمتر از ۱۰ درصد است. همچنین نوع و علت اعتیاد در این گروه متفاوت است و همین امر ضرورت توجه خاص به این گروه را دوچندان می کند. ناطقان: سوسن باستانی در مراسم انعقاد تفاهم نامه معاونت زنان و ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه درصد اعتیاد در بین زنان در مقایسه با مردان بسیار کم است افزود: اعتباد تابو محسوب می‌شود و زن معتاد حتی اگر درمان شود سخت در خانواده پذیرش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اعتیاد به مواد صنعتی در آنها بیشتر است.

باستانی با اشاره به اینکه اعتیاد زنان بیشتر به تبع یکی از مردان خانواده صورت می گیرد گفت: زنانی که درگیر اعتیاد می‌شوند نقششان در تربیت فرزندانشان به مخاطره می‌افتد.

وی ادامه داد: به همین دلایل زنان نیازمند توجه خاص‌اند. سابقه همکاری ما با ستاد به این صورت بوده که عضو کمیته زنان بودیم که در سال اخیر بدون فعالیت بوده و ما دعوت نشدیم. در کارگروه ملی طرح کنترل اجتماعی وزارت کشور نیز حضور داریم.

باستانی افزود: امید است امروز با تفاهم نامه‌ای که امضاء می‌شود در زمینه‌های مرتبط با اعتیاد زنان و تهیه طرح‌های مربوط تا سال ۱۴۰۰ همکاری داشته باشیم. منبع: ایسنا برچسب ها: زنان ، مخدر صنعتی ، معتاد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زنان مخدر صنعتی معتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، با سفیر ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سفیر ازبکستان ضمن تبریک عید سعید فطر، پیام رئیس مجلس سنای ازبکستان در خصوص خرسندی از دیدار دوجانبه در سازمان ملل در سال گذشته را ابلاغ کرد.

وی همچنین به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی دو کشور اشاره کرد و هر یک از این زمینه‌ها را مبنای بسیار خوبی برای توسعه روابط دو کشور معرفی نمود.

فریدالدین نصریوف افزود: با سیاست‌گزاری هوشمندانه مسؤولین دو کشور، روابط ما به خوبی رو به رشد است، و به طور خاص سفر تاریخی رئیس جمهور ما به کشور ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور ایران آقای رئیسی و سفر ایشان به تاشکند در سال گذشته باعث تقویت روابط دو کشور شده است. این روابط در حوزه زنان و خانواده با حضور شما در تاشکند در سال گذشته در حال رشد و توسعه است و از شما برای همکاری بیشتر و حضور در رویداد زنان آسیایی دعوت بعمل آمده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به عنوان میزبان این دیدار، نسبت به ادامه و تقویت فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده بین دو کشور اظهار امیدواری کرد. ایشان با اشاره به سیاست‌های موفق جمعیتی ازبکستان و با تاکید بر قرابت فرهنگی دو کشور در موضوع خانواده از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده و همچنین برای حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی دعوت نمود.

در ادامه، خزعلی و فریدالدین نصریوف در خصوص همکاری‌های مشترک اقتصادی از جمله ایجاد بازارهای مجازی و تبادل کالا با مدیریت و مشارکت بانوان، حمایت از کارآفرینی و اشتغال زنان و تجارب موفق دو کشور تبادل نظر کردند.

کد خبر 6079301

دیگر خبرها

  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • باخت زندگی تاوان یک اعتماد
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • نقش و اهمیت بانوان در سینمای ایران