Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:35:52 GMT

کره شمالی از انجام آزمایش موشکی بسیار مهم خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۷۷۹۹

کره شمالی از انجام آزمایش موشکی بسیار مهم خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاب، خبرگزاری رسمی کره شمالی از انجام یک آزمایش موشکی بسیار مهم در سایت پرتاب ماهواره «سوهائه» خبر داد.

پیونگ یانگ در بیانیه ای اعلام کرد که نتیجه این آزمایش بار دیگر نقش مهمی در تغییر مواضع راهبردی کره شمالی در آینده نزدیک ایفا خواهد کرد.

هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره شمالی سایت سوهائه را یک سایت پرتاب ماهواره می داند اما مقامات آمریکایی مدعی پرتاب موشک های بالستیک از این سایت هستند.

این در حالی است که «کیم سونگ»، سفیر کره شمالی در سازمان ملل اعلام کرده است که موضوع «هسته ای زدایی» از میز مذاکرات با آمریکا حذف شده است.

به گفته این مقام کره شمالی، نیازی به مذاکرات طولانی مدت با آمریکا نیست.

کیم سونگ با انتقاد از زمانبر شدن مذاکرات با آمریکا گفته است که مذاکرات طولانی مدت، ترفندی از سوی آمریکا برای «خرید زمان با هدف تنظیم سیاست‌های داخلی» این کشور است.

 مذاکرات میان رهبران کره شمالی و آمریکا برای حل بحران اتمی کره پس از بی نتیجه ماندن گفتگوهای هانوی در فوریه، در مراحل بعد نیز به صورت مداوم با شکست رو به رو شده است و آخرین دور این مذاکرات در اکتبر سال جاری در استکهلم به طور ناگهانی و بدون توافق به پایان رسید.

 از آن زمان چشم انداز روشنی از ادامه مذاکرات میان دو کشور دیده نمی‌شود.

کد خبر 4791540

منبع: مهر

کلیدواژه: کره شمالی آزمایش موشکی پیونگ یانگ ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ سوریه ناتو روسیه فلسطین ترکیه لبنان فرانسه عربستان سعودی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو