Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین سمینار آموزشی و منطقه‌ای، تشخیص و درمان قدم به قدم بیماری «ام اس» ۲۱ اذرماه ۹۸ در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نخستین سمینار آموزشی و منطقه‌ای، تشخیص و درمان قدم‌ به‌ قدم بیماری ام اس ۲۱ آذر ۹۸ در سالن آمفی‌تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  سمینار فوق «ویژه استان تهران، البرز، قم و کاشان» است که متخصصین مغز و اعصاب و دستیاران در ان شرکت خواهند کرد و از امتیاز بازآموزی بهره مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران بیماری ام اس مغز و اعصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی نرم‌افزار اندازه‌گیری علائم حیاتی با چهره انسان توسط محققان کشور

زهرا روشن، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در کارخانه نوآوری آزادی و فعال در زمینه تجهیزات پزشکی مراقبت‌های اولیه و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نرم‌افزار اندازه‌گیری علائم حیاتی انسان و تشخیص زودهنگام بیماری، توضیح داد: این نرم‌افزار، درواقع یک اپلیکیشن موبایلی است که از طریق ضبط و ثبت تصاویر از چهره انسان، علائم حیاتی را اندازه‌گیری کرده و درصورت وجود احتمال بیماری، آن را به فرد اطلاع می‌دهد.

وی در همین راستا ادامه داد: این اپلیکیشن یک برنامه جامع پزشکی برای خود مراقبتی در سطح جهانی است. اطلاعات عمومی مانند فشار خون، ضربان قلب، نبض و برخی موارد دیگر توسط این دستگاه قابل اندازه‌گیری است.

روشن درخصوص ضرورت طراحی چنین اپلیکیشنی توضیح داد: در فرآیند‌های درمان و پزشکی، یک زمان طلایی برای هر بیمار وجود دارد، مسئله اینجاست که اگر علائم بیماری، به موقع توسط فرد به پزشک اطلاع‌رسانی شود، ریسک درمان و خطر نیز کم‌تر می‌شود.

نحوه اندازه‌گیری علائم و تشخیص زودهنگام توسط این اپلیکیشن

روشن با بیان اینکه در طراحی و پردازش اطلاعات این اپلیکیشن از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده است، گفت: از آنجایی که این نرم‌افزار از طریق ضبط ویدئوی چهره انسان، اطلاعات را پردازش می‌کند، هوش مصنوعی در قسمت یادگیری عمیق یا Deep Learning، به‌کار رفته است. 

این فناور حوزه آی‌تی و مهندسی پزشکی، در همین خصوص ادامه داد: کاربر، بعد از نصب این اپلیکیشن با ضبط یک ویدئوی ۱۵ ثانیه‌ای و بارگذاری در نرم‌افزار، داده‌های لازم را با تحلیل سیگنال‌ها، به کاربر ارائه می‌کند. 

روشن درباره نحوه دانلود و تعداد کاربران این اپلیکیشن خود مراقبتی پزشکی توضیح داد: تعداد کاربران این برنامه، درحال حاضر بیش از۱۰۰ نفر بوده و برای عموم در دسترس است.

وی به علائمی که توسط این اپلیکیشن اندازه‌گیری می‌شود، اشاره کرد و گفت: ضربان قلب، نبض و فشار خون انسان توسط این اپ موبایلی قابل اندازه‌گیری است. 

روشن ادامه داد: این نرم‌افزار هنوز قادر به تشخیص نوع بیماری نیست و فقط علائم حیاتی را از تصویر صورت اندازه‌گیری می‌کند. اما یکی از مهم‌ترین گام‌های توسعه‌ای برای نرم‌افزار، امکان تشکیل یک پرونده پزشکی جامع برای بیمار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل
  • حضور ۶۸ گروه آموزشی دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی کیواس ۲۰۲۴
  • اجتماع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • طراحی نرم‌افزار اندازه‌گیری علائم حیاتی با چهره انسان توسط محققان کشور
  • سالانه ۱۲ هزار نفر قربانی در جهان/ از «شاگاس» چه می‌دانیم؟
  • لزوم توجه به ارتقای کیفیت آموزشی در رشته‌های علوم انسانی
  • وجود بیش از ۵۰۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور