Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: «با مجموعه اقداماتی که برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات کیف، کفش و چرم انجام دادیم، توانستیم اعتماد نخستین را بین دانشگاه و صنعت ایجاد کنیم.»

حسن رسولی‌سقای با توجه به صدور مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی کیف، کفش و چرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا  اظهار کرد: «ایجاد مراکز تحقیقاتی روندی دارد یعنی در واحدها، ظرفیت‌های داخل و خارج دانشگاه را در کنار هم می‌گذارند و بعد از آن مجوز صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی گفت: «وقتی‌ که مأموریت کیف، چرم و کفش را به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز دادند، چند فعالیت به‌طور موازی پیش رفت که یکی از آنها نظام‌مندکردن موضوعات بود.»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز افزود: «در این راستا با صنعتگران کفش نشست‌هایی برگزار و آسیب‌ها و چالش‌های این صنعت را شناسایی کردیم و بعد از شناسایی پی بردیم که یک بخش کار در نظام پایش قرار دارد و پایان‌نامه‌ها باید برای حل این معضل‌ها هدایت شوند.»

رسولی‌سقای با بیان اینکه در این راستا شکاف‌هایی نیز وجود دارد که با پایان‌نامه پر نخواهد شد، افزود: «یکی از آن چالش‌ها وجود مدرسه عالی مهارتی کیف، چرم و کفش است که در پایان‌نامه‌ها دیده نشده و قرار است نیروی ماهر تربیت کند و صنعت کفش به‌شدت به نیروی ماهر نیاز دارد که این ضعف در پایان‌نامه دیده نمی‌شود پس درصدد ایجاد مدرسه عالی برآمدیم.»

استانداردسازی و مباحث ارگونومی کفش

وی استانداردسازی و مباحث ارگونومی کفش را از دیگر فازهای تحقیقاتی این صنعت برشمرد و افزود: «برای تحقق این اهداف، استراتژی رسیدن به اهداف موردنظر توسط یکی از همکاران ما که حدود 6 ماه پیش مسئول راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی کیف، چرم و کفش شده بود، نوشته شد.»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه به‌دلیل گرفتن مجوز حتماً باید یک پروسه را طی کنیم، یادآور شد: «برای اینکه بتوانیم مجوز مرکز تحقیقاتی را اخذ کنیم باید طرح توجیه اقتصادی و فنی و استراتژی که برای تحقق اهداف داریم را می‌نوشتیم که با این بینش قدم برداشتیم و در این برنامه، وظیفه تمام افراد جزءبه‌جزء مشخص بود و وقتی رئیس دانشگاه دید که تمام اجزای این طرح مشخص است، دستور صدور مجوز مرکز تحقیقات کیف، چرم و کفش را داد.»

رسولی‌سقای اظهار کرد: «برای اینکه اهداف آموزشی، مهارت‌آموزی و دیدگاه‌های نوآورانه و فناورانه را باهم به‌پیش ببریم یک ساختمان برای استقرار مرکز تحقیقات، استارت‌آپ‌ها و مدرسه عالی کفش در نظر گرفتیم تا همه ابعاد چرم و کفش در کنار هم باشند و علاوه بر این دو، R&D از صنعت خصوصی را دعوت کردیم که در این ساختمان مستقرشده و فعال است.»

وی یادآور شد: «با مجموعه اقداماتی که انجام دادیم، توانستیم اعتماد نخستین را بین دانشگاه و صنعت ایجاد کنیم و اکنون صنعتگران عرصه کفش با اعتماد کامل در این عرصه حضور پیدا می‌کنند به‌طوری‌که در سفر معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به استان آذربایجان‌‌شرقی در نشست هم‌اندیشی که به این منظور برگزار شد، مسئولان انجمن‌ صنعت چرم و کفش نیز حضور پیدا کردند.»

انتهای پیام/4117/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز مرکز تحقیقات دانشگاه و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند