Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، وجود قطعات مختلف در لپ‌تاپ، از CPU و رم گرفته تا انواع درگاه‌ و مشخصات صفحه نمایشگر، باعث سردرگمی در انتخاب و خرید لپ‌تاپ خوب می‌شود. به دلیل نبود اطلاعات کافی هنگام خرید کاربران دچار مشکل می‌شوند و معمولا خرید موفقی ندارند. به همین دلیل نیاز است که در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وب‌سایت «یک پزشک» به بررسی نکات و راهنمای خرید لپ‌تاپ خوب پرداخته و نکات قابل توجهی برای داشتن یک خرید موفق بیان کرده است.

لپ‌تاپ وسیله‌ای است که اجزای اصلی یک کامپیوتر رومیزی را برای اجرای سیستم عامل و کار با آن در اختیارتان می‌گذارد؛ تنها با این تفاوت که قابل حمل است و حجم کمتری اشغال می‌کند. لپ‌تاپ‌ها به انواع گروه‌های کاربری عمومی، مالتی‌مدیا، گیمینگ و در نهایت باریک و سبک تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک برای کار خاصی مناسبند.

شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید و کانفیگ لپ‌تاپ فعالیت دارند که از جمله معروف‌ترین آنها می‌توان به ایسوس، لنوو، ایسر، سامسونگ و دل اشاره کرد. این برندها از سیستم‌عامل ویندوز یا لینوکس برای محصولات خود استفاده می‌کنند که البته بسیاری از آنها بدون سیستم‌عامل روانه بازار می‌شوند. شرکت دیگری هم مثل اپل وجود دارد که محصولات خود را با سیستم اختصاصی مک روانه بازار می‌کند. حال در این راهنما به بررسی برخی نکات ضروری می‌پردازیم که باید هنگام خرید لپ‌تاپ به آنها توجه کنید.

۱- نیاز خود را مشخص کنید

نه‌تنها در خرید لپ‌تاپ، بلکه در خرید هر وسیله‌ای باید ابتدا نیاز خود را مشخص کنید؛ این‌که بخواهید از لپ‌تاپ برای کارهای ساده و عمومی مثل گوش‌دادن به موسیقی یا فیلم استفاده کنید با کسی که از لپ‌تاپ انتظار انجام کارهای گرافیکی یا بازی را دارد، کاملا متفاوت است.

همان‌طور که اشاره شد لپ‌تاپ به گروه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شود که عبارتند از:

لپ‌تاپ با کاربری عمومی: مناسب برای عموم کاربران و انجام کارهایی مثل مشاهده فایل‌های چندرسانه‌ای و وبگردی. لپ‌تاپ با کاربری مالتی‌مدیا: مناسب برای علاقه‌مندان به موسیقی و فیلم که انتظار صدای باکیفیت و تصویر واضح و شفاف دارند. لپ‌تاپ گیمینگ: مناسب علاقه‌مندان به بازی و گیم که انتظار انجام بازی‌های سنگین را دارند. لپ‌تاپ تخصصی: مناسب برای افرادی که از لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی و برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند و کاملا به شغل آنها وابسته است.

۲- سایز، وزن و اندازه لپ‌تاپ را بررسی کنید

معمولا دانشجوها و افرادی که به استفاده از لپ‌تاپ در محیط‌های گوناگون نیاز دارند برایشان مهم است که به‌راحتی لپ‌تاپ را حمل کنند و به هر جایی ببرند. تا همین سه، چهار سال گذشته عموما کمترین وزنی که یک لپ‌تاپ داشت به ۲ کیلوگرم می‌رسید؛ اما امروزه شاهد لپ‌تاپ‌هایی با وزنی نزدیک به کمتر از یک کیلوگرم هستیم. سایز لپ‌تاپ نیز بسته به انتظاری که از نمایشگر دارید اهمیت دارد. وقتی قرار است برای کارهای گرافیکی و بازی استفاده کنید مسلماً اندازه صفحه مهم است؛ اما اگر برای وبگردی بخواهید یک لپ‌تاپ ۱۳ یا ۱۴ اینچ هم کافی به نظر می‌رسد.

۳- به قدرت پردازنده، رم و گرافیک توجه کنید

پردازنده و رم جزو دو قطعه اصلی در لپ‌تاپ هستند که قدرت آن را به رخ می‌کشند. لپ‌تاپ‌ها از دو پردازنده intel یا AMD برای پردازنده استفاده می‌کنند که بسته به نسل، فرکانس و تعداد هسته قادر هستند تا کارهای بسیار پیچیده را به‌سادگی انجام دهند یا این‌که برای برخی کارهای نیمه‌سنگین دقایقی معطل شوید و با کندی پیش بروید.

رم نیز وظیفه بررسی لحظه‌ای درخواست‌ها را دارد که در کنار حافظه cache که درخواست‌های از پیش موجود را به صورت ذخیره‌سازی شده در خود دارد سرعت بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد. معمولا رم مناسب برای یک لپ‌تاپ بیش از ۴ گیگ پیشنهاد می‌شود.

قطعه گرافیک هم مسئول پردازش‌های گرافیکی است که در انتخاب بهترین لپ‌تاپ گیمینگ و خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی اهمیت بسیار زیادی دارد. حداقل میزان پردازنده گرافیکی برای یک لپ‌تاپ مناسب ۲ گیگابایت است.

۴- به چه میزان حافظه نیاز دارید؟

حافظه لپ‌تاپ برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. تا چند سال پیش شاید بیشترین حافظه محدود به ۵۱۲ گیگ بود. اما امروزه لپ‌تاپ‌هایی با حافظه ۲ ترابایت و بیشتر نیز وجود دارد.

علاوه بر این نوع حافظه نیز بسیار اهمیت دارد. اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید، شرکت‌ها به سمتی پیش می‌روند که حافظه SSD را که نسبت به حافظه‌های SATA سرعت ۴٫۲ برابری در انتقال و پردازش فایل‌ها دارند، جایگزین کنند.

۵- محصولات برندهای مختلف را بررسی کنید

برندهای مختلفی اقدام به کانفیگ و تهیه لپ‌تاپ می‌کنند که در این میان در کشور ما خرید لپ‌تاپ ایسوس نسبت به سایر برندها محبوبیت بیشتری دارد. البته این موضوع از نظر عمومی است که بخواهید از سیستم عامل ویندوز یا لینوکس استفاده کنید؛ اما هستند کسانی که اگر از نظر مالی مشکلی نداشته باشند محصولات اپل را ترجیح می‌دهند. برندهای مختلف دیگری نیز شامل لنوو، ایسر، دل و HP نیز وجود دارند که می‌توانید از محصولات آنها نیز استفاده کنید.

۶- گارانتی لپ‌تاپ را بررسی کنید

لپ‌تاپ خریداری شده شما اگر دارای گارانتی باشد که معمولا شامل ۱۸ تا ۲۴ ماه است، خیالتان را راحت‌تر خواهد کرد. اگر مشکلی از هر نظر که شامل گارانتی شود برای لپ‌تاپ رخ داد می‌توانید اقدام به استفاده از خدمات گارانتی پس از فروش کنید.

۷- هزینه‌ها را در نظر بگیرید

برای خرید بهتر است که با در نظر گرفتن نکات یک لیست قیمت خرید لپ‌تاپ تهیه کنید. برندهای مختلف را به صورت دسته‌بندی شده در کنار هم قرار دهید و بر اساس انتظاراتی که در این بازه‌ قیمتی از اجزای لپ‌تاپ دارید و برای کار تخصصی آن را تهیه می‌کنید، اولویت‌بندی و بهترین آن را انتخاب و خریداری کنید.

کد خبر 467346 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن خرید

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G با تراشه Dimensity 6100 Plus به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی ردمی 13C 5G در ماه دسامبر ۲۰۲۳ میلادی در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای وارد بازار هند شده است، اخیراً رندرهایی از این محصول منتشر شده است که نشان می‌دهد نسخه آبی آن نیز به زودی عرضه می‌شود؛ این محصول در سه مدل وارد بازار خواهد شد، مدل اول با چهار گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۲۵ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، مدل دوم با شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۴۵ دلار عرضه می‌شود و مدل دیگر با هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۶۸ دلار وارد بازار می‌شود.

گوشی ردمی 13C 5G دارای نمایشگر ۶.۷۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن +HD، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و میزان روشنایی ۶۰۰ نیت است، یک حسگر اثرانگشت نیز روی نمایشگر گوشی تعبیه شده است؛ این محصول با استفاده از رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ اجرا می‌‏شود و به تراشه Dimensity 6100 Plus مجهز شده است و با حافظه رم LPDDR4x و حافظه ذخیره‌سازی داخلی microSD همراه است.

انرژی مورد نیاز گوشی ردمی 13C 5G با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند؛ از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به سیم‌کارت دوگانه، شبکه 5G، Wi-Fi، بلوتوث 5.2، GPS، یک پورت USB-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد.

کد خبر 747380

دیگر خبرها

  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • چرا لپ تاپ‌های گیمینگ از سیستم‌های گیمینگ جذاب‌تر هستند
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟