Web Analytics Made Easy - Statcounter

«موسی عبد النور» رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه و نزدیک به دولت این کشور روز  جمعه (دیروز) برای شرکت در نشست سالانه اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب در ریاض، به عربستان سعودی سفر کرد.

اخبار بین‌الملل- به نوشته صفحه رسمی اتحادیه روزنامه‌گاران سوریه در فیس بوک، این نشست از روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شده و برای دومین بار است که دولت سعودی از «موسی عبدالنور» نیز برای حضور در این نشست دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز «عماد موفق العزب» وزیر تعلیم و تربیت سوریه برای شرکت در نشستی به ریاض سفر کرده بود. دولت سعودی از نوامبر سال ۲۰۱۱ روابط دیپلماتیک خود با دولت سوریه را قطع کرده است.

حضور این شخصیت نزدیک به دولت سوریه در ریاض، این سؤال را برای برخی رسانه‌های عربی پیش آورده است که آیا دولت سعودی در پی بازگرداندن روابط دیپلماتیک با دمشق است؟ روزنامه الوطن سوریه در دی ماه سال گذشته به نقل از منابع خویش نوشته بود که اففتاح سفارت سعودی در دمشق بعید نیست. اما در واکنش به این خبر وزارت خارجه سعودی در بیانیه کوتاهی این موضوع را تکذیب کرد.

با این حال بازگشایی سفارتخانه‌های بحرین و امارات در دمشق و حتی برگزاری جشن ملی سوریه در سفارت امارات در هفته گذشته، می‌تواند تأثیر مثبتی بر برقراری دوباره روابط ریاض و دمشق بگذارد.

این تحولات با نشانه‌هایی از تغییر رویکرد دولت سعودی در قبال اختلافات با قطر نیز همراه شده و «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر شب گذشته با بیان اینکه کشورش گفت‌وگوهایی با طرف سعودی آغاز کرده، ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها منجر به نتایج مثبتی شود.

در این راستا پادشاه سعودی برای اولین بار از امیر قطر دعوت کرده در نشست آتی شورای همکاری خلیج فارس در ریاض شرکت کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ریاض اتحادیه روزنامه نگاران عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

بنابر روایت ایرنا، رئیس دولت در پیام خود همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898390

دیگر خبرها

  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ازسرگیری تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟