Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@09:55:03 GMT

کره شمالی دست به آزمایش بسیار مهم زده است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۷۹۰۵

کره شمالی دست به آزمایش بسیار مهم زده است

کره شمالی اعلام کرد، به یک آزمایش موشکی "بسیار مهم" دست زده است. به گزارش رسانه‌های کره شمالی، این آزمایش در تاسیسات سوها، واقع در شمالی غربی این کشور انجام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی، با ادامه رکود در مذاکرات هسته‌ای بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن کره‌شمالی دست به آزمایش "بسیار مهمی" در تاسیسات سوها زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی آکادمی ملی علوم در کره شمالی تصریح کرد: آزمایش "بسیار مهمی" در این سایت پرتاب ماهواره در هفتم دسامبر ۲۰۱۹ انجام گرفت.

این سخنگو اضافه کرد، نتایج این آزمایش "تاثیر مهمی" بر تغییر "موضع استراتژیک" کره شمالی خواهد گذاشت.

در این گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی به ماهیت شیء آزمایش شده اشاره نشده اما سایت آن تاسیسات سوها اعلام شده که پیشتر برای پرتاب موشک به فضا از آن استفاده شده بود.

همچنین به گزارش بی.بی.سی، آمریکا می‌گوید کره شمالی پیشتر متعهد شده بود که مرکز سوها را برچیند. بنا بر گزارش‌ها، کره شمالی در این مرکز به پرتاب ماهواره و آزمایش موتور موشک‌های بالستیک می‌پردازد.

آمریکا و کره جنوبی هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

کره شمالی اخیرا هشدار داده بود که خط مشی جدیدی را در برابر آمریکا در پیش خواهد گرفت.

پیونگ یانگ روز جمعه (شش دسامبر) برای نخستین بار در ظرف یک سال گذشته حملات خود علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را از سر گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفت، اگر دونالد ترامپ، حالت تهاجمی دارد "باید آن را به عنوان بازگشت عارضه کُند ذهنی یک فرد پیر کُند ذهن تلقی کرد."

کره شمالی اولین بار در سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ را "پیر و کم عقل" خطاب کرده بود.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ در ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور و در فوریه سال ۲۰۱۹ در ویتنام دیدار کردند. هدف از آن دیدارها ترغیب کره شمالی به متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور بود.

اما مذاکرات دو کشور، به رغم دیدار دو رهبر در ژوئن سال جاری در منطقه غیرنظامی بین دو کره متوقف شده است. در آن دیدار ترامپ به عنوان نخستین رئیس جمهوری آمریکا پا در خاک کره شمالی گذاشت.

بسیاری آن را دیداری نمایشی توصیف کردند که نتیجه روشنی نداشته است.

ترامپ در نشست ناتو که روز سه شنبه ۳ دسامبر در انگلیس برگزار شد رهبر کره شمالی را "مرد موشکی" توصیف کرد.

او همچنین گفت که آمریکا حق استفاده از نیروی نظامی علیه کره شمالی را محفوظ نگه می‌دارد.

در مقابل معاون وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که خبرگزاری دولتی این کشور منتشر کرده، هشدار داد که "جنگ لفظی" که از دو سال پیش بین دو کشور شروع شده احتمالا از سر گرفته می‌شود.

در سال ۲۰۱۷، مشاجرات لفظی بین رهبران دو کشور درگرفت. ترامپ، رهبر کره شمالی را "مرد موشکی کوچک" و "دیوانه" خطاب کرده و در مقابل کیم جونگ اون، ترامپ را "پیرمرد عقل باخته" نامیده بود.

در ماه‌های اخیر حملات لفظی بار دیگر بین دو کشور از سر گرفته شده است.

پیونگ یانگ تا پایان سال به واشنگتن برای ارائه پیشنهادات جدید فرصت داده و گفته است در صورتی که چنین اتفاقی نیفتد، "راه جدیدی" در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمایش موشکی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، در واکنش به حملهٔ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: مردم اسرائیل تحت حمله قرار گرفتند و این به این دلیل است که ما ضعف بسیار زیادی نشان دادیم.

وی در ادامه مدعی شد: اسرائیل زیر آتش است، هرگز نباید چنین چیزی رخ می‌داد!

ترامپ درنهایت به بهره‌برداری تبلیغاتی از وقایع شب گذشته پرداخت و با انتقاد از «جو بایدن» سکان‌دار فعلی کاخ سفید گفت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم این (حمله) هرگز اتفاق نمی‌افتاد. آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • مدیران کشور در مسوولیت‌ها آزمایش می‌شوند 
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • سالانه ۵۰۰ میلیون تست در آزمایشگاه‌های کشور انجام می‌شود
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • چه کسی ضد چین‌تر است؟ بایدن یا ترامپ؟
  • ترامپ: تنها به یک شرط موافق کمک به اوکراین هستم
  • ۶ ماه حساس برای جو بایدن