Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:44:30 GMT

رقابت در زمستان، خدمت در بهارستان

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۸۱۵۸

رقابت در زمستان، خدمت در بهارستان

شمار داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان نسبت به دوره دهم (سال ۹۴) ۲۵ درصد افزایش یافته است.

در این دوره ۲۰۲ نفر، آقا و ۲۱ نفر خانم، احساس مسؤولیت کرده و برای نمایندگی مردم زنجان، داوطلب شده‌اند.

در دوره دهم، ۱۶۱ نفر، آقا و ۲۶ نفر خانم و در مجموع از استان زنجان ۱۸۷ نفر ثبت‌نام کرده بودند که چهار نفر، انصراف داده و ۱۷۲ نفر در هیات‌های اجرایی تایید و ۱۴ نفر نیز رد صلاحیت شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۱۷۲ نفر تایید شده در هیات‌های اجرایی نیز در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیات نظارت ۹۹ نفر تایید، ۴۹ نفر رد و صلاحیت ۳۵ نفر نیز احراز نشده بود.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که هفتم اسفند سال ۹۴ برگزار شد فریدون احمدی و علی وقف‌چی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم، محمد عزیزی از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه، احمد بیگدلی از حوزه انتخابیه خدابنده و سیدمرتضی خاتمی از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود با کسب بیشترین آرا، کلید خانه ملت را برای چهار سال به دست گرفته و بر کرسی های بهارستان تکیه زدند.

فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات‌های اجرایی از روز یکشنبه آغاز می‌شود و حال باید منتظر ماند و دید چه تعداد از این ثبت‌نام‌کنندگان در لیست نهایی داوطلبانی قرار می‌گیرند که صلاحیت آن‌ها برای ورود به مجلس شورای اسلامی به تایید رسیده و مهر تایید مردم بر پیشانی کدام خادم، حک خواهد شد.

قانون همیشه مورد تاکید تمام مسؤولان بوده و بارها شنیده‌ایم که می‌گویند اجرای قانون بد، بهتر از بی‌قانونی است. قانون باید از سوی تمام داوطلبان، طرفداران، مردم و مسؤولان رعایت شود تا شاهد برگزاری انتخابات باشکوه در راستای حفظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

اجرای مقتدرانه ارکان انتخابات، مهمترین وظیفه مجریان و ناظران است

استاندار زنجان گفت: اجرای مقتدرانه ارکان انتخابات، مهمترین و بزرگترین وظیفه مجریان و ناظران بوده و با هماهنگی کاملی که بین مسؤولان وجود دارد این مهم، عملیاتی می‌شود.

فتح‌الله حقیقی اظهار داشت: سلامت، رقابت، شکوه و امنیت، ارکان انتخابات هستند و سلامت یعنی اینکه مجریان، قانون انتخابات را به صورت کامل اجرا کنند.

وی با بیان اینکه رقابت یعنی اینکه تمام ذینفعان (داوطلبان و طرفداران آن‌ها) نیز متعهد به رعایت قانون شوند، خاطرنشان کرد: شکوه انتخابات، نتیجه سلامت و رقابت است یعنی با وجود سلامت و رقابت قانونی، شکوه انتخابات نیز محقق می‌شود.

حقیقی تصریح کرد: شکوه یعنی اینکه می‌خواهیم منویات حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر داشتن وحدت را عملیاتی کنیم.

وی افزود: وحدت به اندازه‌ای مهم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک سال را به این عنوان، نامگذاری کردند و بنابراین برای حفظ کیان انقلاب اسلامی هیچکس در انتخابات نباید تماشاچی باشد بلکه هرکس باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

استاندار زنجان، امنیت را رکن بعدی خواند و گفت: امنیت فقط برقراری نظم نیست بلکه در کنار آن باید نشاط اجتماعی نیز وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: اهمیت انتخابات به شکوه است که مقوم‌های وحدت و اتحاد را تقویت می‌کند لذا هیچ احدی حق ندارد خارج از قانون، زیاده‌خواهی کند که در این صورت طبق قانون با وی رفتار می‌شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: هرچه مشارکت مردم به‌ویژه در این مقطع زمانی، بیشتر باشد ارزشمندتر خواهد بود و نظر و اقبال مردم به سوی هر داوطلبی باشد مورد احترام و پذیرش تمام جامعه است.

مقام عالی دولت در استان زنجان گفت: ثبت‌نام از داوطلبان به اتمام رسیده و هیات‌های اجرایی نیز قبل از موعد مقرر در تمام مناطق استان تشکیل شده است و هیات‌های اجرایی از فردا به مدت ۱۰ روز به بررسی صلاحیت داوطلبان و اعلام نتایج آن به هیات نظارت شهرستان‌ها می‌پردازند.

وی اظهار داشت: به استناد ماده ۱۱ قانون انتخابات و تبصره این ماده، تمام دستگاه‌هایی که قانون برای آن‌ها جاری است مکلف‌اند بر اساس درخواست فرمانداران، بخشداران و هیات نظارت بر انتخابات، تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند که انتظار می‌رود دستگاه‌ها همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

حقیقی تاکید کرد: تمام مدیران در سطح استان و شهرستان‌ها به غیر از وظیفه خود در برگزاری انتخابات هیچ نقشی له یا علیه داوطلبان ندارند.

حقیقی تصریح کرد: تمام سازمان‌های مردم‌نهاد، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی نیز نقش مهمی در شکوه و مشارکت مردم در انتخابات دارند اما حق ندارند از جایگاه خود در حمایت از داوطلبان استفاده کنند.

۵۰ تذکر به متخلفان انتخاباتی در استان زنجان داده شد

رییس دادگستری استان زنجان نیز گفت: در جهت اقدامات پیشگیرانه تاکنون ۵۰ تذکر به اَشکال مختلف تلفنی، حضوری و اخذ تعهد کتبی به داوطلبان انتخابات در این استان داده شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: تخریب دیگران و سوءاستفاده از امکانات، بیشترین حجم گزارش‌ها در رصد تخلفات انتخاباتی بوده است.

وی رسالت رسانه‌ها را ایجاد حساسیت سالم در جامعه برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات عنوان کرد و افزود: مشارکت حداکثری، زمینه‌ساز استمرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی و جلب رضایت رهبر معظم انقلاب به عنوان نایب امام زمان(عج) است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه رحمت در جماعت و توفیق در تعامل است، اظهار داشت: هماهنگی و همدلی بین مجریان و ناظران، نقش مهم و تاثیرگذار در خروجی مطلوب انتخابات دارد.

وی عضویت دادستان‌ها در هیات‌های اجرایی انتخابات و تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم احتمالی را از مظاهر حضور و نقش‌آفرینی دستگاه قضایی در فرآیند برگزاری انتخابات برشمرد و گفت: ما نگاه پیشگیرانه داریم و تلاش بر این است تا به جای مقابله با برخورد به سمتی برویم که جرایمی شکل نگیرد.

رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه اعتماد عمومی در انتخابات نباید آسیب ببیند، گفت: دست‌اندرکاران انتخابات باید طوری عمل کنند که حتی شائبه جانبداری از گروه و جریان خاصی برای جامعه پیش نیاید.

وی به لزوم التزام به قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد و افزود: علاوه بر این، نامزدهای انتخابات باید هواداران خود را نیز برای رعایت قانون توجیه کنند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه جریان‌های سیاسی باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، اظهار داشت: رقابت در کشور اسلامی با رقابت در شکل غربی آن متفاوت است و از این رو حق نداریم در انتخابات، تهمت و افترا بزینم و برای رسیدن به یک کرسی، باورها را زیر پا بگذاریم.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: دستگاه قضایی مطابق مقررات، رصدهای لازم را انجام می‌دهد تا پول‌های کثیف وارد انتخابات نشود و اگر وارد شد اقدام لازم را انجام می‌دهد.

صادقی نیارکی، مراقبت عمومی را عامل مهم در شناسایی پول‌های کثیف در انتخابات خواند و اظهار داشت: وقتی خود مردم تشخیص دهند که پولی، کثیف است با حضور خودشان پاسخ درخور به آن می‌دهند.

وی افزود: ورود پول‌های کثیف، موضوع دیرینه‌ای است و به‌خصوص از دو - سه دوره گذشته انتخابات، حساسیت‌هایی راجع به آن ایجاد و پیشنهادهایی هم در بحث قانونگذاری برای آن مطرح شد ولی عقیم ماند.

صادقی نیارکی گفت: انتظار می‌رفت با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی انتخابات، می‌توانستیم برای این دوره از انتخابات، فرمایشات ایشان را عملیاتی کنیم و اساسا فرایند تامین مالی نامزدهای انتخاباتی شفاف می‌شد.

وی افزود: اما تا کنون با توجه به اینکه در انجام برخی اقدامات عقب هستیم، مهمترین عامل در شناسایی پول‌های کثیف، مراقبت عمومی است.

رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه با پول کثیف نمی‌شود به مسؤولیت تمیز، دست پیدا کرد، گفت: اگر می‌خواهیم به مسؤولیتی دست پیدا کنیم که آن را فرصتی برای خدمت بدانیم، مقدمه آن نمی‌تواند پول کثیف باشد.

اجرای سلیقه‌ای قانون انتخابات، ایجاد مشکل می‌کند

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان نیز گفت: اگر در اجرای قانون انتخابات، سلیقه‌ای عمل کرده و تحلیل و برداشتی بر اساس نظر شخصی اجرا شود به طور قطع با مشکل مواجه می‌شویم.

حسین میرزاپور افزود: داوطلبان باید ابتدا وضعیت خودشان با قانون انتخابات (ماده ۲۸، ۲۹ و ۳۰ ) را تطبیق داده و در صورت داشتن شرایط، اقدام به ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه قانون انتخابات، کاملا مشخص است، اظهار داشت: تاکید رهبر معظم انقلاب و مجموعه‌های نطارتی و اجرایی این است که مرّ قانون در فرآیند انتخابات اجرا شود.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان تصریح کرد: روند اجرای قانون در مجموعه نظارتی، تعریف شده است، چه در طول سال و چه در موعد انتخابات، تاکید بر اجرای مرّ قانون است.

وی ادامه داد: اعضای هیات نظارت در جایی که ابهام ایجاد می‌شود به حتم با مسؤول مافوق خود هماهنگ می‌شوند و همین رویه از مجموعه اجرایی نیز مورد انتظار است.

میرزاپور خاطرنشان کرد: اگر مرّ قانون ملاک باشد به طور قطع اختلافی بین هیات‌های نظارت و اجرایی به وجود نمی‌آید و با همدلی و هم‌افزایی می‌توانیم انتخابات سالمی که در شان این مردم است، برگزار کنیم.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس دارد.

برچسب‌ها بهارستان انتخابات مجلس شورای اسلامی زنجان پروندهٔ خبری ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهارستان انتخابات مجلس شورای اسلامی زنجان بهارستان انتخابات مجلس شورای اسلامی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، در راستای اجرای انتخابات یازدهم اسفندماه سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و برگزیده شدن ۱۴ نفر از منتخبین حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس، روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه جلسه مشترک هیات اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور حامد شایان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان و همچنین اعضای این هیات در محل سالن جلسات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه اعتبارنامه ۱۴ نفر از منتخبین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران صادر و به امضای احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس رسید.

گفتنی است، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری برای انتخاب ۱۶ منتخب باقیمانده برای ۳۰ کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • ۱۵ پایگاه ورزش قهرمانی نابینایان در کشور ایجاد شده است
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تمدید شد
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند
  • اعزام هیات‌های خدمت فنی مهندسی به عراق، چین و روسیه