Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در حالی دقایقی پیش به ریاست آغاز شد که قرار است حسن روحانی لایحه بودجه سال 99 را به پارلمان ارائه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جلسه علنی امروز (یکشنبه 17 آذر) مجلس شورای اسلامی در حالی به ریاست   آغاز شد که مهم ترین دستور کار پارلمان ارائه لایحه بودجه سال 99 به مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس دیگر دستور کارهای امروز پارلمان را به شرح ذیل قرائت کرد: 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی روحانی لایحه بودجه قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوریت لایحه سازمان گردشگری به شورا ارائه شد/ آغاز فعالیت ۵۰ کاروان سیار در پایتخت

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: یک فوریت لایحه سازمان گردشگری به شورای شهر ارائه شده و سال آینده در دستور بررسی شورا قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدامین توکلی‌زاده در نشست خبری خود در خصوص تشکیل سازمان گردشگری اظهار کرد: از دوره قبل شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری موظف شد سازمان گردشگری را در زیرمجموعه معاونت اجتماعی تاسیس کند.

وی افزود: این مسئله بار‌ها مورد تاکید شورای شهر قرار گرفته و از شهرداری تهران مطالبه شد. ما در شهرداری تهران با توجه به زیرساخت‌های مفصلی که در مدیریت شهری وجود دارد، به این نتیجه رسیدیم که باید یک ساماندهی در حوزه گردشگری را داشته باشیم.

توکلی زاده ادامه داد: تهران با دو هزار و ۴۰۰ بوستان، بیش از ۶۰ خانه موزه و تعداد زیادی موزه‌های تخصصی و زیرساخت‌ها و امکان گردشگری طبیعی همچون کوهستان و در جوار کویر بودن و بسیاری از امکانات گردشگری متنوع در حوزه گردشگری علمی، سلامت و بخش‌های دیگر، زیرساخت‌های بسیار خوبی را دارد که بتواند از آن‌ها بهتر استفاده کند.

وی افزود: عمدتاً تهران محل عبور گردشگران است و با تمام زیرساخت‌هایی که دارد، چون متولی برای حوزه گردشگری شهری وجود نداشته، نتوانسته مقصد گردشگری باشد. با بحث‌های مفصلی که در مجموعه مدیریت شهری صورت گرفت، به این سمت رفتیم که در حوزه سیاست‌گذاری در این حوزه گام برداریم.

توکلی‌زاده همچنین تصریح کرد: گردشگری شهری پیوستگی جدی با تفریحات دارد و بخش عمده‌ای از گردشگری شهری را حوزه تفریحات و مراکز تفریحی پوشش می‌دهد و معمولا در دنیا تحت عنوان زنجیره سرگرمی از آن یاد می‌شود و اتصالی بین مجموعه‌های رسانه‌ای، پذیرایی و تفریحی و... در آن نهفته است. بسیاری از این امکان زیر نظر مدیریت شهری هستند که شامل مراکز تفریحی، مراکز گردشگری، خانه موزه‌های متنوع و... است، اما هرکدام ذیل یک معاونت و یک مجموعه و یک سازمان به صورت جزیره‌ای اداره می‌شود.

توکلی‌زاده در ادامه گفت: ابتدا شهردار تهران دستور داد شورای سیاست‌گذاری با ریاست خود ایشان تشکیل دهیم و چند جلسه شورای سیاست‌گذاری گردشگری شهری با ریاست شهردار تشکیل و مصوبه شورا در آن جلسه بحث شد. پیشنهاد میانه‌ای را با اعضای شورا مطرح کردیم که ابتدا پس از آنکه شورای سیاست‌گذاری کار خودش را آغاز کرد، به سمت شکل‌دهی هلدینگ گردشگری با مجموعه‌هایی که در حال حاضر حضور دارند و ذیل مدیریت شهری هستند، پیش برویم.

وی افزود: مدتی هم با همین سیاست پیش رفتیم و پس از آن با تحقیقاتی که در مجموعه معاونت برنامه‌ریزی شد و مطالعه‌ای که صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که مصوبه شورای شهر را اجرا و تشکیل سازمان گردشگری را تصویب کنیم. هفته گذشته لایحه یک فوریتی سازمان گردشگری شهرداری تهران تقدیم شورای شهر شد. سال آتی موضوع سازمان گردشگری شهرداری تهران در دستور کار شورای شهر قرار خواهد گرفت و با نظر شورای شهر مسیر مشخص و طی خواهد شد.

توکلی زاده گفت: بسیاری از کلان‌شهر‌های ما، منتظر این تصمیم هستند که ما در مجموعه شهرداری تهران اگر بتوانیم الگویی را در حوزه گردشگری پدید آوریم، می‌تواند ملاک عمل و توجیح تشکیل واحد‌های گردشگری در کلان شهر‌های دیگر باشد و کمک بزرگی به وزارت میراث فرهنگی هم خواهد کرد.

وی ادامه داد: بودجه و اعتباراتی که در حال حاضر در نظر گرفته می‌شود برای حفظ و ترمیم بنا‌های تاریخی و میراثی به اندازه‌ای نیست که بتواند پاسخگوی این کشور پر تعداد از لحاظ میراث فرهنگی باشد. با کمک شهرداری تهران می‌توان بخشی از این موضوع را حل کرد.

توکلی زاده در خصوص برنامه‌های نوروزی اظهار کرد: در روز گذشته برنامه سال سوم استقبال از بهار را آغاز کردیم که به پارک لاله ختم شد و بیش از ۵۰ کاروان سیار شادی از میدان هفت تیر کار خود را آغاز کردند که با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شد.

وی افزود: امسال مرکز اصلی برنامه‌های رمضانی و نوروزی پارک لاله است، اما به اقتضای آن در تمام ۲۲ منطقه نیز پارک‌های محوری را خواهیم داشت و در هر منطقه یک پارک محوری برای ارائه خدمات پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: ستاد گردشگری تور‌های تخصصی اعم از ویژه معلولان، سالمندان، روزه اولی‌ها و.. را طراحی کرد که بتواند با تنوع مخاطبین میزبان شهروندان باشد. همچنین مسیر‌های پیاده‌روی با ارائه خدمات تدارک دیده شده است. در سال گذشته میز راهنمای گردشگری با تماس‌های متعددی مواجه شد و تعداد زیادی از شهروندان برای انتخاب مسیر‌های گردشگری از تلفن‌های راهنما استفاده کردند.

وی افزود: نقشه‌های گردشگری تهیه شده که در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. کار مشترکی با وزارت میراث و گردشگری برای پذیرایی و افطاری ساده در مراکز گردشگری شهر تهران در نظر گرفتیم.

توکلی زاده اظهار کرد: شعار اصلی امسال «تهران دوست داشتنی» است؛ با همان سیاستی که تهران بتواند مقصد گردشگری باشد. به دلیل اینکه ماه مبارک رمضان است و بسیاری از شهروندان در تهران خواهند ماند این اتفاق بهتر رخ خواهد داد و با تهران دوست داشتنی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: معاونت خدمات شهری نیز تدارک ویژه‌ای را دیده است. سازمان پارک‌ها و بوستان شهرداری تهران نیز سفره‌های هفت‌سین مفصلی را در پارک‌ها و بوستان‌ها و .. تدارک دیده است. تمام گل‌کاری‌ها در حال انجام است. بحث اهدای ناهار در دستور کار سازمان پارک‌ها و بوستان‌ها قرار دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: سازمان زیباسازی شهر تهران کمپین خود را آغاز کرده و آذین‌بندی شهر برای رمضان و نوروز در حال انجام و تجهیز است. نماد‌های استان‌های ما در میادین کهن شهر تهران ساخته خواهد شد و در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت.

توکلی زاده ادامه داد: سازمان زیباسازی شهر تهران رخداد ویژه‌ای را برای ماه رمضان و نوروز تحت عنوان افطارانه در نظر گرفته است که در بلوار کشاورز با ۶۰ ایستگاه پذیرایی در ایام نوروز و از ابتدای ماه رمضان با توزیع افطاری در خدمت شهروندان تهرانی خواهیم بود.

وی در پایان گفت: سازمان زیباسازی در لیالی قدر که مجالس مهم و بزرگی در تهران برقرار خواهد شد، مراسم سحری را نیز برگزار خواهد کرد.

دیگر خبرها

  •  جلسه علنی شورای شهر مشهد غیر علنی شد
  • پاسخ واعظی به ادعای سخنگوی شورای نگهبان /روحانی نماینده ای در جلسه این شورا نداشته است /او انتظاری فراتر از قانون ندارد
  • تأیید بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در شورای نگهبان
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • شورای نگهبان بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور را تایید کرد
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال آینده را ابلاغ کرد
  • بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد
  • لاریجانی رکورد زد، قالیباف در برزخ ماند
  • قالیباف دو قانون مصوب مجلس را به دولت ارسال کرد
  • یک فوریت لایحه سازمان گردشگری به شورا ارائه شد/ آغاز فعالیت ۵۰ کاروان سیار در پایتخت