Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به آغاز مرمت گچ‌بری‌های ایوان شرقی مسجد جامع یا عتیق اصفهان، گفت: مرمت ایوان به دلیل برخی موانع با توقف‌هایی مواجه شده است. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به آغاز آخرین مرحله از عملیات مرمت ایوان شرقی مسجد عتیق اصفهان اظهار داشت: کار مرمت کاشی‌کاری ایوان مدت‌ها قبل به پایان رسیده بود و این عملیات مرمت جدید بر روی برخی تزئینات و مهرهای گچی‌ که جزو گچ‌بری‌های فاخر دوره ایلخانی هستند، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل جلوه هنری و ارزش بالایی که این تزئینات و گچ‌بری‌ها دارند، نیاز به مرمت این قسمت از مسجد عتیق احساس می‌شد که با همکاری استادکاران بخش امانی میراث فرهنگی، در نظر داریم کار مرمت را تا عید نوروز به سرانجام برسانیم.

اجرای 5 طرح مرمتی در مسجد جامع اصفهانآغاز مرمت بام مسجد جامع اصفهان/ قسمت غربی مسجد ساماندهی می‌شودورودی‌های مسجد جامع اصفهان روی موتورسواران بسته شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه ممکن است کار مرمت به دلیل برخی موانع به تأخیر بیفتد، گفت: برخی موانع طبیعی مانند بارش‌ها و برودت شدید هوا و همچنین موانع دیگر مانند برداشتن پوشش‌های شیشه‌ای که برای حفاظت از آسیب‌های انسانی بر روی تزئینات کشیده شده بود، سبب شدند کار مرمت کمی با کندی پیش برود اما از آنجایی که استادکاران واحد امانی اداره کل، انجام این مرمت را به عهده گرفتند، سعی می‌کنیم هرچه زودتر کمبودها را جبران کنیم و در موعد مقرر به معرض نمایش بگذاریم.

وی افزود: از آنجایی که نیازی به خریداری مصالح جدید نیست و استادکاران ما در حال مرمت این بنا هستند، بودجه چندان زیادی نیاز ندارد و طبق برآوردها، مرمت ایوان با 200 میلیون ریال نیز قابل انجام است که عمده این هزینه صرف کارمزد استادکاران می‌شود.

به گزارش تسنیم، مسجد جامع یا مسجد عتیق اصفهان یکی از کهن‌ترین مساجد جامع ایران در دوره اسلامی است که بیش از 1280 سال قدمت دارد.

انتهای پیام/174

R41346/P4001/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار رسمی مرکز جامع سلامت معلم کلایه + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، این مرکز با زیربنای ۲۲۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال ، با امکانات کامل ساخته شده تا مانع رفت و آمد الموتی ها به قزوین شود.

ملک پور فرماندار قزوین هم که به مراسم افتتاح رفته بود، فرصت را غنیمت دانست و پای حرف مردم نشست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • آغاز به کار رسمی مرکز جامع سلامت معلم کلایه + فیلم
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی