Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به آخرین آمار ثبت‌نام در ۶ حوزه انتخابیه و بدون توجه به فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان، هر ۵۸ نفر برای کسب یک کرسی نمایندگی در گلستان با هم رقابت خواهند کرد.

مشاغل گوناگونی از جمله فرهنگی، ورزشکار، مربی، هنرمند، مکانیک، پزشک، روحانی و نظامی بازنشسته از قومیت های مختلف کتولی ، سیستانی ،ترکمن ،مازنی ،ترک و دیگر اقوام ساکن گلستان برای نام نویسی وارد صحنه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عده ای که سابقه نشستن بر کرسی سبز بهارستان را داشتند نیز نام نویسی کردند تا بار دیگر و با تکیه بر کارنامه دوره فعالیت خود، در معرض آرای مردم قرار بگیرند.

حضور ۳۶ زن از شهرستان های مختلف و از قومیت های گوناگون نشان داد که با گذشت ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب حضور در بهارستان و خدمت در حوزه قانون گذاری برای زنان شهرستانی رویا نبوده و تبدیل به مطالبه ای عمومی و فراگیر شده است .

دفاع از تحقق طرح گردشگری در آشوراده، پیگیری به نتیجه رسیدن پتروشیمی گلستان، احیای بندر خواجه نفس، توجه به توسعه اینچه برون، رونق فرودگاه کلاله و راه اندازی تله کابین، از جمله برنامه های محوری تعدادی از ثبت نام کنندگان در حوزه های انتخابیه گوناگون گلستان بود.

برخی ثبت نام کنندگان نیز ارایه برنامه های خود را به اخذ تایید صلاحیت موکول کردند. 

بررسی تایید صلاحیت افراد متقاضی حضور در بهارستان یکی از دغدغه های داوطلبان بود.

 برخی با تکیه به سوابق و کارنامه دوران فعالیت در نهادهای گوناگون، خود را تایید شده می دانستند و برخی نیز به اخذ تایید صلاحیت خود از شورای نگهبان با دیده تردید می نگرسیدند اما اغلب آن ها به پیگیری امور بر اساس مُر قانون تاکید داشتند. 

بر اساس یکی از مفاد گنجانده شده در فرم ثبت نام، داوطلبان باید هزینه تبلیغات پیش بینی شده برای حضور احتمالی در رقابت‌های مجلس را اعلان کنند که تعدادی از کاندیدا این رقم را صفر و برخی نیز چند صد میلیون تومان پیش بینی کردند.

در استان گلستان که قومیت های مختلف زندگی می کنند رقابت درون قومیتی نیز آرام آرام در حال شدت گرفتن است.

در حالی‌که در سنوات قبل اجماع و ریش سفیدی برای انتخاب نماینده اصلح هر قوم از ابتدای ثبت نام مشهود بود اما در این دوره همه داوطلبان وارد میدان شدند و بی توجه به نظر ریش سفیدان، عزم خود را برای حضور در عرصه انتخابات جزم کرده اند.

در پایان مهلت هفت روزه ثبت نام برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در مجموع ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان ۳۷۵ مرد و ۳۶ زن برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم نام نویسی کردند.

از میان این ثبت نام کنندگان ۶۵ نفر برای حوزه انتخابیه گمیشان ، بندرگز ،کردکوی و بندرترکمن، ۵۲ نفر در حوزه انتخابیه گنبدکاووس، ۱۲۹ نفر در گرگان و آق قلا، ۳۸ نفر در حوزه علی آبادکتول، ۴۸ نفر حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر و ۷۹ نفر در مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله ثبت نام کردند.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی، ۷ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که دو نفر از حوزه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر از علی آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال /۹۸/ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی رای گیری گلستان پروندهٔ خبری ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی رای گیری گلستان مجلس شورای اسلامی رای گیری گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سید علی میر قاسم پور گفت: به علت استقبال چشمگیر حجاج گلستانی در سال جاری پنج هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند در حالی که پارسال حدود سه هزار نفر از گلستان به این سفر معنوی رفتند.

وی افزود : اعزام حجاج گلستانی از ۱۲ خرداد آغاز خواهد شد و تا هجدهم خرداد ادامه دارد و همه زائران گلستان مدینه بعد هستند.

میر قاسم پور تاکید کرد : برای بهره مندی مناسب حجاج از این فرصت معنوی برای حجاج ۱۲ کلاس آموزشی در نظر گرفته شده و این کلاس‌ها در حال حاضر در حال برگزاری است.

در استان گلستان ۳۰ هزار نفر فیش ثبت نامی حج تمتع با اولویت‌های مختلف دارند.

دیگر خبرها

  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است
  • سمیرم و لنجان ۲۱ اردیبهشت ماه میزبان دور دوم انتخابات مجلس هستند
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است