Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@16:44:51 GMT

ادامه برف و باران در کشور تا دو روز آینده

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۸۵۰۰

ادامه برف و باران در کشور تا دو روز آینده

فریبا گودرزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز (۱۷ آذرماه) بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهند داشت که در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود و در مناطق جنوبی‌تر با رگبار و رعد و برق و در بخش‌های مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است. 

وی اظهار داشت: امروز شدت بارش‌ها در شرق کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از مناطق فارس، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، شمال بوشهر، بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود، فردا در نیمه شرقی و بخش‌هایی از هرمزگان، بارش‌ها ادامه دارد البته سواحل خزر و شمال غرب نیز امروز بارش‌های پراکنده خواهند داشت، فردا اواخر وقت این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گودرزی ادامه داد: سه‌شنبه عبور امواج تراز میانی جو را از روی نیمه جنوبی کشور داریم که بارش‌ها در جنوب، جنوب شرق و جزایر خلیج فارس تشدید می‌شود و گاهی به صورت رگبار و رعد و برق‌های شدید و وزش بادهای گاهی شدید همراه خواهد بود و بارش‌ها در جنوب فارس، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان شدید خواهد بود.

وی گفت: چهارشنبه بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد اما پنجشنبه در بیشتر مناطق جوی پایدار خواهیم داشت، از امروز تا چهارشنبه آب‌های سواحل جنوبی کشور مواج است و از از فردا تا چهارشنبه و پنج‌شنبه کاهش تدریجی دما را در بیشتر مناطق کشور داریم.

هوای تهران پاک می‌شود 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز ابری، مه‌آلود و همراه با باران است که در بعدازظهر وزش بادهای به نسبت شدید رخ خواهد داد که هوای تهران را پاک می‌کند، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۶ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: همدان با دمای یک درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۸ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

برچسب‌ها بارندگی وضعیت هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی وضعیت هوا بارندگی وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز چهارشنبه (۲۹ فروردین )۱۴۰۳، گفت: امروز همچنان سامانه بارشی در جنوب کشور و استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرقی اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی با بارش باران، رعد و برق، رگبار، بادهای شدید موقتی و در برخی مناطق با بارش تگرگ همراه است.

وی افزود: شدت بارش‌ها برای امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و یزد در حد هشدار نارنجی و در سیستان و بلوچستان در سطح هشدار قرمز و بارش‌ها در این مناطق شدید تر است.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: هموطنان برای سفر و تردد در این استان‌ها تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه شدت این سامانه بارشی در روز پنج شنبه (۳۰ فروردین) کاهش می‌یابد، گفت: فردا در برخی نقاط شرق، جنوب شرق و جنوب کشور شاهد بارندگی هستیم و عصر روز پنجشنبه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی از ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی، همچنین البرز مرکزی بارندگی دارند.

این کارشناس افزود: روز شنبه و یکشنبه مناطقی از شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه البرز مرکزی و زاگرس بارش دارند.

رفیعی یادآور شد: امروز شرق آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم هستند و برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوای امروز تهران نیز گفت: بیشینه دمای تهران امروز ۲۳ درجه بالای صفر است و بعد از ظهر شاهد وزش باد هستیم.

کد خبر 6080608 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  • بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد
  •  بارش‌های جنوب کشور در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است |‌ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • بارش باران و آبگرفتگی در معابر جاسک + فیلم
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد