Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، مسئولین استان نجف حمله پهپادی به منزل مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق را تایید کردند.

مرکز پلیس استان نجف روز شنبه با حضور «لوی الیاسری» استاندار نجف و «محمد رضا آل حیدر» رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق و سرلشکر «غانم محمد جعفر الحسینی» رئیس پلیس این استان نشستی را در خصوص حمله پهپادی به منزل «مقتدی الصدر» رهبر جریان شیعی صدر عراق برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم، الیاسری در این نشست گفت:« به دنبال بازدیدی که با مقامات پلیس استان از منزل مقتدی الصدر داشتیم به ما خبر داده شد که ساعت ۳:۴۰ بامداد شنبه یک بمب توسط یک پهپاد ساخت داخل به خانه الصدر در نجف پرتاب شد. این پهپاداز سمت محله‌های شمالی نجف به سمت منزل الصدر هدایت شده بود. چیزی که کارشناسان پلیس جنایی هم آن را تایید می‌کنند و می‌گویند که پهپاد مذکور بومی بوده و تحقیق برای پی بردن به واقعیت‌های بیشتر درباره آن آغاز شده است.»

الیاسری افزود: کسانی به دنبال فتنه انگیزی هستند. بیانیه‌ای جعلی هم به من نسبت دادند درباره اینکه من گفته‌ام هیچ پهپادی در کار نبوده در حالی که من به رسانه‌ها گفتم یک پهپاد خانه آقای الصدر را هدف گرفته است.

الیاسری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره احتمال خطر برای مرقد مطهر امام علی (ع) گفت: دستگاه‌های امنیتی، سامانه دفاع هوایی و فناوری‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارند . به آنها دستور سرنگونی پهپادها داده شده بنابراین حرم امیرالمومنین علی(ع) و شهر قدیمی نجف کاملا در امنیت است.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق و سرلشکر الحسینی رئیس پلیس نجف هم در این نشست خبری نجف را کاملا آرام و باثبات توصیف کردند و گفتند که دستگاه‌های امنیتی به وظایف خود عمل می‌کنند و تحقیقات برای شناسایی عاملان حمله به منزل مقتدی الصدر ادامه خواهد داشت و باید کسانی که قصد هدف گرفتن الصدر را داشتند به دستگاه قضایی تحویل داده شوند.

این در حالی است که دفتر فرماندهی وزارت دفاع عراق روز شنبه با صدور بیانیه‌ای هرگونه حمله پهپادی عراق به منطقه محل اقامت سید مقتدی صدر در منطقه حنانه شهر نجف اشرف را تکذیب کرده بود.

«صالح محمد العراقی» از منابع رسانه‌ای نزدیک به جریان الصدر روز شنبه خبر داده بود که منطقه «الحنانه» در نجف اشرف هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

العراقی در فیسبوکش نوشت: «این حمله در پاسخ به دستوراتی انجام شده که مقتدی الصدر در خصوص کلاه‌ آبی‌ها دیشب برای حمایت از انقلابیون در بغداد و پیشتر در نجف، صادر کرده بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد

رهبر جریان حکمت ملی عراق با پادشاه اردن دیدار و بر لزوم اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن ضمن تبریک ماه مبارک رمضان روابط عراق و اردن و بحران غزه را بررسی کرد.

حکیم در این دیدار از نقش اردن در ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای ملت فلسطین با وجود محاصره سختی که رژیم صهیونیستی بر نوار غزه تحمیل کرده، قدردانی کرد.

وی همچنین خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ در نوار غزه شد و بر ضرورت احترام به نهادهای بین‌المللی و قوانین تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین جامعه جهانی را در اعمال فشار برای اجرای این قوانین مسئول دانست.

روابط عراق و اردن دیگر محور این مذاکرات بود و حکیم بر اهمیت گسترش روابط در همه عرصه‌ها تاکید کرد و توضیح داد که ثبات عراق بازتاب مثبت بر ثبات منطقه داشته است، چنانکه هرگونه نابسامانی سیاسی و امنیتی در عراق بر کل منطقه تاثیر خواهد نهاد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین درباره تلاش‌های خدماتی دولت محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق توضیحاتی داد و گفت که مرحله کنونی شاهد رضایت اجتماعی بی‌سابقه در دو دهه گذشته عراق است و مردم تاثیرات و اجرای پروژه‌های عمرانی را در زندگی روزمره خود احساس می‌کنند.

وی همچنین بر پایان ماموریت ائتلاف بین المللی  انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو آن بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق تاکید کرد.

موضوع تغییرات اقلیمی چالش‌های ناشی از آن نیز از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود و حکیم خواستار تشکیل نظامی منطقه‌ای برای رویارویی با این چالش و تبادل تجارب مشورت و ایجاد راه حل‌ها در این باره شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین مواد مخدر را یک آفت ویرانگر دانست که جوانان و نسل‌های آینده را هدف قرار می‌دهد و خواستار تشکیل یک نظام امنیتی منطقه‌ای برای مبارزه با این چالش و محدود کردن عملیات قاچاق و نیز تبادل اطلاعات درباره نحوه بازپروری افراد مبتلا به این آفت شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • جزئیات عملیات موفق پهپادی جبهه مقاومت عراق در جنوب سرزمین‌های اشغالی +نقشه میدانی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟