Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@05:18:12 GMT

آمریکا اعزام نظامیان بیشتر به سوریه را رد نکرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۸۷۷۱

به گزارش فارس،‌ «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا شامگاه شنبه در سخنانی اعزام نظامیان بیشتر به سوریه را رد نکرد.

وی که در مجمع دفاع ملی ریگان صحبت می‌کرد، گفت: «من فکر می‌کنم که به اندازه کافی نیرو در سوریه داریم و اگر اینطور نباشد نظامیان بیشتری را در آنجا مستقر می‌کنیم و این چیزی است که درباره آن  با رئیس ستاد مشترک ارتش در تماس نزدیک هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اسپر روز پنجشنبه در مصاحبه با رویترز گفته بود که بعد از کاهش نیروهای نظامی در سوریه، حدود 600 نظامی آمریکایی در یک وضعیت پایدارتر در باقی مکان‌های سوریه مستقر می‌شوند.

رئیس پنتاگون تصریح کرده بود که تعداد نظامیان آمریکایی باقیمانده در سوریه برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی حدود 600 نظامی خواهند بود و توضیح داد: «(نظامیان آمریکایی) تقریباً حدود همین تعداد (600 نظامی) خواهد بود. اما اگر شاهد رخدادهایی باشیم...می‌توانیم کمی این تعداد را افزایش دهیم».

واشنگتن مدعی است که قصد دارد با حفظ نظامیان خود در سوریه از حملات مجدد داعش در سوریه جلوگیری کند و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست دو روزه خود در لندن بار دیگر تکرار کرد که نیروهای باقیمانده آمریکا قصد دارند از میدان‌های نفتی سوریه محافظت کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جورج فریدمن، استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: پاسخ نظامی ایران به اسرائیل و استراتژی ایالات متحده

به گزارش جماران، جورج فریدمن، استراتژیست آمریکایی در تازه ترین نوشتار برای geopoliticalfuture درباره تنش جدید میان ایران و رژیم اسرائیل و نقش ایالات متحده در آن می نویسد: 

ایالات متحده یک استراتژی ملی برای استفاده از زور بدون به خطر انداختن خود و نیروهایش  طراحی کرده است.  این استراتژی در اوکراین به طور کامل به نمایش گذاشته شده است؛ جایی که واشنگتن نقش مهم و شاید تعیین کننده ای را نه با اعزام نیروهای آمریکایی، بلکه با مسلح کردن نیروهای اوکراینی به سلاح، استفاده از سیگنال های سیاسی و احتمال افزایش حضور نظامی خود برای  شکل دادن به اقدامات روسیه ایفا کرده است. این سیاست کاملاً در تضاد با سیاست اتخاذ شده در ویتنام است؛ جایی که ایالات متحده تلفات زیاد در میدان جنگ و پیامدهای سیاسی شدیدی را در داخل کشور متحمل شد. سیاست‌هایی که در جریان عملیات در عراق و افغانستان اتخاذ شد، انواعی از این استراتژی بود.

اگر معتقد بودیم مداخله در اوکراین در نوع خود بی‌نظیر است، رویدادهای آخر هفته شاید چیز دیگری را نشان دهد. اسرائیل از ترس مداخله ایران در جنگ خود علیه حماس، در 1 آوریل موشک‌هایی را به سمت یک مقر دیپلماتیک ایران در دمشق شلیک کرد و دو سردار و پنج افسر ارشد دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را کشت(شهید کرد).  ایران در آخر هفته با پرتاب موشک و پهپاد به سمت اهداف اسرائیل پاسخ داد. تا زمان نگارش، به نظر می رسد که این پهپادها آسیب بسیار کمی وارد کرده اند، زیرا به نظر می رسد سیستم دفاع موشکی چند لایه اسرائیل اکثر پرتابه ها را رهگیری کرده است. به عبارت دیگر، اسرائیل در این قسمت لزوماً به کمک خارجی نیاز نداشت.

با این حال، ایالات متحده و بریتانیا از پایگاه های دریایی مجهز به سیستم های ضد موشکی برای رهگیری موشک های ایران بر فراز سوریه، عراق و اردن استفاده کردند. در حال حاضر، هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه ایران پایگاه های  ایالات متحده یا انگلیس را هدف قرار داده است، وجود ندارد. محتمل ترین توضیح این است که این سیگنالی به ایران بود که حمله به اسرائیل می تواند باعث مداخله ایالات متحده و بریتانیا شود، البته بدون حضور نیرو در زمین. ایالات متحده سابقه طولانی و نه چندان خوشایندی با ایران دارد و می خواست به تهران یادآوری کند که در صورت مقابله با اسرائیل با بیش از یک دشمن رو به رو خواهد شد.

این موضوع مربوط به جانبداری آمریکا از اسرائیل نیست. موضوع، تهدید ایران است. پروژه هسته ای و تلاش های ایران برای تغییر شکل منطقه به دلخواه خود مدتی است که ایالات متحده را نگران کرده است. ایالات متحده قدرت ایران را تهدیدی برای منافع آمریکا می داند. اسرائیل ممکن است متحد آمریکا باشد، اما دفاع از اسرائیل انگیزه اصلی واشنگتن نبود. انگیزه اصلی آن جلوگیری از رفتار توسعه طلبانه ایران بود.

بنابراین، اقدامات واشنگتن در آخر هفته مطابق با تمایل او برای اعزام نکردن نیرو به جنگ با دشمنی با انگیزه بالا است که در زمین خود می جنگد. هنگامی که یک مدافع هم با انگیزه و هم به خوبی مسلح باشد - مثلاً در ویتنام - ایالات متحده به دلایل استراتژیک و سیاسی قادر به حفظ درگیری و تلفات نامحدود نیست. با این حال، استراتژیست های ایالات متحده ضروری می دانند که نشان دهند درگیری برای ایالات متحده مهم است و این کشور آماده است تا در سمت و سو دهی به این جنگ نقش آفرین باشد، اما نه با اعزام نیروی زمینی.  

به عبارت دیگر، استراتژی واشنگتن در درگیری در خاورمیانه شبیه به راهبردی است که در اوکراین دنبال کرده است؛ تقویت متحدانش با سلاح های قدرتمند و در عین حال اجتناب از تلفات خود. ما اکنون شاهد ظهور چیزی مشابه در خاورمیانه هستیم. همانطور که منافع ایالات متحده در اوکراین کمتر به اوکراین مربوط می شود و بیشتر متمرکز بر مهار روسیه است. مداخله ایالات متحده در خاورمیانه نیز به صرف حمایت از اسرائیل نیست بلکه بیشتر برای مهار ایران است. رهگیری برخی موشک‌های ایرانی کمک زیادی به افزایش توان دفاعی اسرائیل نمی‌کند، اما نشان‌دهنده اهداف آمریکا در آینده است.

تمرکز بر ورود به جنگ بدون تلفات هنگفت، راهبردی است که از چندی پیش تا حدودی اجرایی شده اما اکنون به هسته اصلی استراتژی آمریکا تبدیل شده است. موفقیت آن به قدرت و اراده دشمن بستگی دارد و هرگونه محاسبات نادرست ، آمریکا را وادار می کند در مواضع خود یا نیروهایی که باید استفاده کند تجدید نظر کند. من معمولاً این را بخشی از استراتژی ایالات متحده می‌دانم، اما با توجه به درگیری‌های اوکراین و خاورمیانه، معتقدم که این امر نه تنها برای مسائل جزئی بلکه برای مدیریت چالش‌های گسترده‌تر و طولانی‌مدت نیز به یک نرم و الگوی کاری جدید تبدیل شده است.

 

دیگر خبرها

  • جورج فریدمن، استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: پاسخ نظامی ایران به اسرائیل و استراتژی ایالات متحده
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • پیام مهم واکنش آمریکا و متحدان اسرائیل به حمله سپاه از نگاه فلاحت‌پیشه
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • نیویورک‌تایمز خواستار مشروط شدن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شد
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • بررسی خروج نظامیان آمریکایی، در سفر نخست وزیر عراق به آمریکا
  • ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: دنبال اجتناب از جنگ هستیم