Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@05:21:32 GMT

عربستان در آمریکا محکوم شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۸۸۳۹

خرداد؛ فرماندار ایالت فلوریدا روز شنبه با اشاره به مشارکت یکی از شهروندان عربستان در تیراندازی به پایگاه هوایی در فلوریدا که چهار کشته برجای گذاشت، گفت که ریاض باید غرامت قربانیان تیراندازی در شهر "اسکامبیا" را پرداخت کند.
به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از نیویورک تایمز، "ران دسانتیس"افزود: دولت عربستان سعودی باید مسئولیت این تیراندازی را بپذیرد زیرا یکی از شهروندان آنان نقش کلیدی در این حمله داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از آن که مشخص شد عامل تیراندازی در پایگاه هوایی فلوریدا یک دانشجوی سعودی اعزامی از سوی دولت این کشور بوده است، مقامات ریاض با ارسال پیام‌های متعدد، واکنش‌های مختلف و جنایت خواندن این اقدام تلاش می‌کنند با دلجویی از آمریکا، خود را از این حادثه مبرا کنند.   در همین راستا "خالد بن سلمان" معاون وزیر دفاع عربستان امروز (شنبه) در توئیتی با اعلام تسلیت به خانواده قربانیان بر همراهی کشور خود با آمریکا در روزهای سخت تاکید کرد و نوشت: من هم مانند بسیاری از نظامیان سعودی در پایگاه نظامی آمریکا آموزش دیده‌ام و از این آموزش‌های ارزشمند برای مبارزه با تروریسم و دیگر تهدیدها بهره می‌بریم.
"ریما بنت بندر" سفیر عربستان در امریکا نیز با اعلام همبستگی با خانواده قربانیان، گفت و در صفحه توئیتری خود نوشت: ملت عربستان همگی این جنایت را محکوم می‌کنند و ما در این شرایط سخت با دوستان آمریکایی خود همراه هستیم.  وزارت خارجه عربستان نیز با صدور بیانیه با ابراز تأسف از این تیراندازی به خانواده قربانیان تسلیت گفت و تاکید کرد که عامل این جنایت ، به هیچ عنوان نماینده ملت عربستان نیست.  
دبیرخانه هیئت علمای عربستان نیز این جنایت را محکوم کرد.  
"فهد العنزی" عضو مجلس شورای عربستان نیز این تیراندازی را اقدامی فردی دانست و تاکید کرد این جنایت نشانگر مواضع ملت عربستان نیست.  
پادشاه عربستان نیز دیشب (جمعه) در تماسی تلفنی از رئیس جمهوری آمریکا دلجویی کرد.  پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا روز جمعه شاهد چندین تیراندازی بود و منابع رسانه‌ای از کشته شدن چهار نفر از جمله عامل این تیراندازی خبر دادند.
برچسب ها: عربستان ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: عربستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست

به گزارش جام جم آنلاین، 

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: ایران مبتنی بر حق ذاتی خود اقدام نظامی لازم را در جهت ایجاد بازدارندگی انجام داد و دو مقر نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را که مستقیم علیه حمله به سفارت ایران در دمشق نقش داشتند مورد هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در نشست خبری امروز (دوشنبه) با تاکید بر اینکه ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و به دنبال تقویت صلح و ثبات در منطقه است، گفت: عملیات انجام شده از سوی ایران از مشروعیت بین‌المللی برخوردار بود و مقدمات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی لازم را در این زمینه انجام داده بود.

آمریکا با کمک به رژیم صهیونیستی بر روی طرف بازنده شرط‌بندی کرده است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در ارائه بسته کمک مالی به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین خاطرنشان کرد: این مصوبات مایه تاسف است و در واقع ارائه کمک‌های هنگفت نظامی و مالی از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی چیزی جز ارائه پاداش از سوی آمریکا به یک رژیم جنایتکار که هفت ماه متوالی است اقدام به جنایت جنگی کرده، نیست.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار رژیمی قرار داده است که در این ایام هیچ پیروزی به جز کشتار و انجام جنایت به دست نیاورده است، اظهارکرد : آمریکا بر روی  طرف بازنده شرط بندی کرده است و این گونه اقدامات کمکی به طرف بازنده نمی‌؟کند .

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • کنعانی: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست