Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه الزهرا(س)، شرکت تولیدی تحقیقاتی اکسین تک تضمین(اکتت) از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه الزهرا، موفق به تولید صنعتی و اخذ پروانه ساخت برای محصول پودر میکرونیزه آلومینیوم ساب استات دارویی از سازمان غذا و دارو شده است.

 مونس پورخسروانی، رییس هیات مدیره این شرکت اظهار کرد: ماده اولیه دارویی آلومینیوم ساب استات که در فرمولاسیون محصولات دارویی آنتی هموروئید مورد استفاده قرار می گیرد تا پیش از این از شرکت های تولید کننده خارجی به‌ویژه شرکت مرک آلمان خریداری می شد که با تولید این محصول در شرکت اکسین تک تضمین (اکتت)، امکان تامین نیاز سالانه شرکت های داروسازی داخلی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خودکفایی در تولید این محصول، علاوه بر خدمتی که به جامعه داروسازی کرده، سبب ارتقای دانش، ارزش آفرینی، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد ارزش افزوده شده و نمونه موفقی از تبدیل ایده به کار، ترویج کارگروهی و کارآفرینی در سال رونق تولید است.

برچسب‌ها مرکز رشد علم و فناوری تولید ملی دانشگاه الزهرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز رشد علم و فناوری تولید ملی دانشگاه الزهرا مرکز رشد علم و فناوری تولید ملی دانشگاه الزهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بخش دولتی یا خصوصی قراردا تحقیق و توسعه منعقد کنند؛ می‌تواند به عنوان مشوق مالیاتی برای آن شرکت محاسبه شود.

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با ذکر تعداد طرح‌های پژوهشی در دست اجرای دانشگاه‌ها گفت: تا امروز دانشگا‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۱ هزار و ۲۱۲ طرح جاری با صنعت دارند که این طرح‌ها جدای از طرح‌های درون دانشگاهی است و ارزش این قرارداد‌ها حدود ۶ هزار میلیارد تومان است.

صالحی با اشاره به قانون جهش تولید و نقش آن در اثر بخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی تصریح کرد: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بخش دولتی یا خصوصی قراردا تحقیق و توسعه منعقد کنند؛ به عنوان مشوق مالیاتی برای آن شرکت‌ محاسبه می‌شود.

وی از تدوین آیین‌نامه ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان خبر داد و افزود: اگر شرکتی با دانشگاه قرارداد ببندد از بودجه خود هزینه نمی‌کند بلکه از مالیات آن کسر می‌شود که ظرفیت بسیار بزرگی است. این قانون قبلا مصوب شده، ولی آیین نامه اجرایی آن سال ۱۴۰۲ با همت معاونت علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مشارکت وزارت علوم، وزارت بهداشت و وزرات صمت تدوین و مصوب شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار کرد: استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان به ویژه ماده ۱۳ و ماده ۱۱ این قانون می‌تواند جهشی را در اثر بخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی در سطح کلان ملی و منطقه‌ای داشته باشد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • وجود ماده اعتیادآور شیشه در داروی لاغری دو جوان در قم
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم