Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:14:12 GMT

سند مالکیت موقوفه ۴۳۲ هکتاری در ساری صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۸۸۵۰

سند مالکیت موقوفه ۴۳۲ هکتاری در ساری صادر شد

حجت‌الاسلام علی سلطانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت سنددار کردن موقوفات، اظهار کرد: اخذ سند مالکیت موقوفات موجب تثبیت مالکیت اراضی وقفی و از هرگونه تعریض به آن جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اوقاف طی سالهای اخیر سنددار کردن اراضی وقفی را با جدیت دنبال می‌کند، افزود: این اقدام در راستای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان اوقاف کشور و سازمان ثبت اسناد صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری از اخذ سند مالکیت ششدانگ عرصه موقوفه عبدالرسولی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: اراضی موقوفه عبدالرسولی شامل روستاهای خرم‌آباد، فرح‌آباد خیل، تازه‌آباد و توربدار شهرستان ساری است.

سلطانی مساحت موقوفه عبدالرسولی را ۴۳۲ هکتار اعلام کرد و افزود: این موقوفه داری بیش از ۱۰ نیت دارد که شامل کمک به فقرا و نیازمندان، تامین نیاز مستمندان، تعمیر راه خراب، خرید کتب علوم دینی، تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا و... می‌شود.

وی ضمن درخواست از مردم جهت انعقاد قرارداد با موقوفه جهت پرداخت اجاره‌بها در راستای اجرای امینانه نیت واقف، گفت: پرداخت حق و حقوق موقوفه کمتر از انجام وقف نیست و مردم با عمل به وقف می‌توانند در این کار خیر شریک باشند.

کد خبر 4791609

منبع: مهر

کلیدواژه: سند مالکیت اداره کل اوقاف مازندران موقوفه انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بسیج بیرجند شهرکرد تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه ثبت نام کاندیداها بارش برف انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بابایی در مراسم اهدای اسناد مالکیت تالاب‌های استان، رودخانه‌های کارون، کرخه و موقوفات نظام السلطنه و توکل در اهواز افزود: در استان خوزستان نیز برای رودخانه کارون به طول ۳۰ هزار هکتار و برای رودخانه کرخه به طول ۲۵ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است. 

وی با اشاره به مشکلات ثبتی در کشوراظهار کرد: قرار است کمیته‌های استانی و کشوری نشست‌های داشته باشند که مشکلات ثبتی حل شود که برطرف شدن این مشکلات منجر به کاهش ۴۰ درصدی مراجعات به دستگاه قضایی می‌شود. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در استان خوزستان در برخی از مناطق از جمله خروسیه و کوی مدرس پس از ۷۰ سال ۲۹۵ جلد سند صادر شده است. 

بابایی گفت: در مجموع در مناطق روستایی استان خوزستان تاکنون ۷ هزار و ۵۶۰ سند مالکیت صادر شده است. 

وی همچنین از سنددار شدن تمامی زمین‌های کشاورزی در برخی از شهرستان‌های استان خبر داد. 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور